Gå til innhold

Er dette selvskading? Barn

Anbefalte innlegg

Gjest dolero

Det er snakk om et barn på 14 år som klyper seg på armen og fingrene sånn at det oppstår små røde kuler, så pirker han på dem så det blir store røde sår.

I natt har han "tatt av" og ser ikke ut, det er tskjorte vær og alle kan se hva han har gjort.

Vi skal være sammen med masse folk i dag:(

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329676-er-dette-selvskading-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hoggormen

Det kan være at det kommer av at han sliter med noe som er så psykisk smertefullt at han overfører det til fysisk smerte - som er mer håndgripelig. Jeg har selv slitt mye med selvskading oppigjennom, og det kan arte seg i flere former. Det vanlige er jo å kutte seg, men samtidig ... Jeg "debuterte" med mer abstrakte ting, som å falle mot steiner med vilje.

Hvis den detgjelder velger å bruke t-skjorte, så er det han det er verst for. Du skal ikke skamme deg over å ha et familiemedlem som skader seg selv.

Bud numer en: Ikke vær fordømmende, ikke kjeft! Da gjør du garantert vondt verre. Jeg snakker av erfaring.

Prøv heller å finne ut om det er noe han sliter med ved å vise at du er der. Her er det viktig med empati og et øske om å forstå, beholde roen. Hvis det er omfattende problemer anbefaler jeg at dere søker profesjonell hjelp - heller for tidlig en for seint.

Gjest xbellax

Det er omfattende psykiske problemer for tiden og vi står i kø for å få hjelp.

Han har slitt i mange år, bare at det har ballet på seg nå de siste ukene.

Hvis du husker min tråd om overgriperen så er det samme person.

Jeg har ingen svar eller kloke råd, ville bare sende deg en porsjon medfølelse. Husker ditt tidligere innlegg om din sønn. Jeg håper dere vil bli møtt på en fin måte og at din kjære sønn får god hjelp. Vil tro du strever og sliter mye med dette, - ta godt vare på deg selv.

Gjest dolero

Jeg har ingen svar eller kloke råd, ville bare sende deg en porsjon medfølelse. Husker ditt tidligere innlegg om din sønn. Jeg håper dere vil bli møtt på en fin måte og at din kjære sønn får god hjelp. Vil tro du strever og sliter mye med dette, - ta godt vare på deg selv.

Tusen takk for omtanken!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...