FGT Skrevet 30. mai 2009 Skrevet 30. mai 2009 Jeg har nå prøvd 20mg Cipolopram i tillegg til de 20 mg. som jeg har gått på tidligere i ca tre uker Har vært noe sigen i hode stort sett hele tiden til nå, og har heller ikke merket noe forandring i følelseslivet, såer er nå litt i tvil om jeg vil fortsette. Spørsmålene blir : 1. Hvordan har en det sånn vanlig, hvis en går på en høyere dose en det en har behov for ? 2. Hvor lenge tror det kan være nødvendig å prøve den ekstra dosen for å være sikker ? 3. Siden dette ikke er en typisk depresjon, men en depressiv affekt tror jeg det også kalte det, eller for å sette et mer konkret ord "Dystymi" så er det vel ikke sikkert jeg trenger mer en 20 mg ? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 30. mai 2009 Skrevet 30. mai 2009 OBS: Svaret er helt generelt for dystymi. Jeg tar ikke stilling til om dette er korrekt diagnose hos deg. Dersom jeg skulle behandle dystymi med citalopram/Cipramil, ville jeg forvente at effekt først kom ved 40-80 mg. 0 Siter
FGT Skrevet 30. mai 2009 Forfatter Skrevet 30. mai 2009 Jeg har fått diagnosen Dystymi. Men har også fått diagnosen Asberger syndrom, og litt musketdysrofi, som ble oppdaget i en blodprøven, men som er veldig svak. Det var derfor ECT ble avist i siste øyeblikk, på grunn av de var redde for rett for de avslappende medikamentene i narkosen ikke skulle virke som de skulle på musklene. 0 Siter
FGT Skrevet 30. mai 2009 Forfatter Skrevet 30. mai 2009 OBS: Svaret er helt generelt for dystymi. Jeg tar ikke stilling til om dette er korrekt diagnose hos deg. Dersom jeg skulle behandle dystymi med citalopram/Cipramil, ville jeg forvente at effekt først kom ved 40-80 mg. Derfor har det været en grundig utredning, og jeg syntes at det er nokså nokså komplisert med den medisineringen ? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.