Gå til innhold

Motgang

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest xbellax

"Hvordan takle nederlag og motgang?" Godt spørsmål. Jeg tror vi kan begynne ved å slå fast at vi er mennesker; vi går rett som det er på trynet, vi gjør feil, vi går oss vill, -og det er helt ok.

Det er reisen som gjør livet verdt; det er utfordringene, feilene du gjør, omveiene du tar som former livet ditt, -ikke det ferdige resultatet. Som Samuel Beckett sa "Try again. Fail again. Fail better".

Forsøk å se på motgang og nederlag som læring; - hva var meningen og hva kan du lære av det som er hendt deg.

Det er noen som sier at der er en mening med alt. Jeg har sett for mye meningsløse tragedier til å være enig i den uttalelsen men det jeg vet med sikkerhet er at det er bedre å face krisen/tragedien/nederlaget/motgangen enn å rømme; for hvor enn meningsløst selve hendelsen var er den med på å forme deg og hvordan den former deg avhenger av hvordan du takler den.

"Vil ha en positivt liv men det virker som om mine tanker blir motarbeidet." Hvordan? Av deg selv? Snakker vi om automatiske depressive tanker?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329694-motgang/#findComment-2757893
Del på andre sider

Gjest Kimmie

"Hvordan takle nederlag og motgang?" Godt spørsmål. Jeg tror vi kan begynne ved å slå fast at vi er mennesker; vi går rett som det er på trynet, vi gjør feil, vi går oss vill, -og det er helt ok.

Det er reisen som gjør livet verdt; det er utfordringene, feilene du gjør, omveiene du tar som former livet ditt, -ikke det ferdige resultatet. Som Samuel Beckett sa "Try again. Fail again. Fail better".

Forsøk å se på motgang og nederlag som læring; - hva var meningen og hva kan du lære av det som er hendt deg.

Det er noen som sier at der er en mening med alt. Jeg har sett for mye meningsløse tragedier til å være enig i den uttalelsen men det jeg vet med sikkerhet er at det er bedre å face krisen/tragedien/nederlaget/motgangen enn å rømme; for hvor enn meningsløst selve hendelsen var er den med på å forme deg og hvordan den former deg avhenger av hvordan du takler den.

"Vil ha en positivt liv men det virker som om mine tanker blir motarbeidet." Hvordan? Av deg selv? Snakker vi om automatiske depressive tanker?

Takk for svar.

Har lest "the secret" og har tro på at det hjelper å oppføre seg sånn,at tanker og handliger skaper virkeligheten. Så jeg jobber hardt med å få det til,likevel ser det ikke ut til at det lykkes! Da blir jeg veldig skuffet og føler at kreftene i universet motarbeider meg,når man er "på rett vei" skal man jo få støtte fra alle kanter,mulig jeg er på feil fei :(

Tenker vel feil og handler feil,får meg til å føle meg misslykket!¨

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329694-motgang/#findComment-2757982
Del på andre sider

Gjest xbellax

Takk for svar.

Har lest "the secret" og har tro på at det hjelper å oppføre seg sånn,at tanker og handliger skaper virkeligheten. Så jeg jobber hardt med å få det til,likevel ser det ikke ut til at det lykkes! Da blir jeg veldig skuffet og føler at kreftene i universet motarbeider meg,når man er "på rett vei" skal man jo få støtte fra alle kanter,mulig jeg er på feil fei :(

Tenker vel feil og handler feil,får meg til å føle meg misslykket!¨

Tror du skal begynne å tenke mindre på universet og mer på hva du selv, ene og alene, kan gjøre for å få et bedre liv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329694-motgang/#findComment-2757985
Del på andre sider

Gjest Kimmie

Tror du skal begynne å tenke mindre på universet og mer på hva du selv, ene og alene, kan gjøre for å få et bedre liv.

Det vet jeg jo,det er jeg som skaper min egen virkelighet!

Jobber hardt for det,det kan jeg love deg. Det jeg snakker om her er avvisning fra andre innstanser.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329694-motgang/#findComment-2758004
Del på andre sider

Gjest xbellax

Det vet jeg jo,det er jeg som skaper min egen virkelighet!

Jobber hardt for det,det kan jeg love deg. Det jeg snakker om her er avvisning fra andre innstanser.

Ok. Å bli avvist er aldri hyggelig. Hvem avviser deg, NAV, leger, behandlere? Hva bruker de som forklaring på avvisningen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329694-motgang/#findComment-2758009
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...