Gå til innhold

nhd/andre:høy puls!Hjerteproblem eller angst??

Anbefalte innlegg

Gjest hjerteproblem eller angst?

Jeg har dårlig kondis det er sant. Men etter gåtur idag hvor jeg kom opp i 160 i puls har jeg hatt høy hvilepuls siden. (115 slag i minuttet selv om jeg sitter i ro) Og det er nå lenge siden jeg kom hjem (5 timer) Har vel aldri målt pulsen før, siden jeg nå fikk låne en pulsklokke ved en tilfeldighet. Jeg sliter med angst men har vært bra fra det de siste månedene. Kan dette være hjerteproblemer eller er det angsten som spiller meg et puss igjen? Jeg er 60 år ogkvinne

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hos mange engstelige blir det en vond sirkel. Angst gir høy puls som igjen forsterker angsten.

Jeg er ingen hjertespesialist, men jeg har min sideutdannelse fra området. Jeg kjenner ikke til noen alvorlig hjertesykdom hvor høy puls alene er et dominerende symptom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...