Gjest Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 Skrevet 31. mai 2009 Hei. Jeg har lest at risperdal kan brukes som tilleggsbehandling mot tvangstanker sammen med et SSRI. Risperdal har vektøkning som bivirkning, noe jeg gjerne vil unngå. Har lest litt og ser at zeldox er den mest vektnøytrale av antipsykotikum medisinene. Det jeg lurer på er om zeldox er like effektivt som risperdal i behandling av OCD, og hvilke dose som er anbefalt? 0 Siter
Gjest a ghost in the shell Skrevet 3. juni 2009 Skrevet 3. juni 2009 Jeg har gått på zeldox, og ssri samtidig. Jeg finner at zeldox virket dårligst på meg mht angst, tvang og tilleggene til min schizofreni. Nå er vel jeg diagnostisert med både schizofreni og tvang. Forskjellige mennesker har jo forskjellig effekt av ulike medisiner, så det kan være du kan klare deg bedre på zeldox enn det jeg gjorde. Dersom du er følsom mht til søvn o.l ville jeg ikke valgt zeldox, det kan gi innsovningsproblemer og somnolens. Jeg fikk det iallefall, betyr jo ikke at du får det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.