Gå til innhold

NHD:spørsmål ang. Efexor kombinert med Wellbutrin

Anbefalte innlegg

Gjest Vil gjerne slippe bivirkninger

Jeg bruker efexor mot GAD,Panikkangst, SAD, OCD og depresjon. 75 mg. Har prøvd cipralex, zoloft og fontex samt aurorix men efexor er det eneste som virker og som ikke gir meg veldig høye leververdier. Desverre har jeg en del plagsomme bivirkninger 1) Jeg legger på meg ( + 20 kg på 2 år. Jeg var tidligere slank ) Jeg trener 4 ganger i uka og spiser sunt, men legger likevel på meg 2) Jeg er konstant trøtt. Var ikke det i perioden jeg var uten efexor 3)Jeg har null sexlyst og interesserer meg ikke for menn jeg vil IKKE slutte med efexor da det trossalt er bedre å ha disse bivirkningene enn å slite sånn som jeg gjorde før jeg begynte på efexor. Spørsmålet er om det er noe jeg kan gjøre for å motvirke disse bivirkningene? Feks har jeg tenkt på om det er mulig å legge til en liten dose wellbutrin? Tror du det er noe jeg kan gjøre uten at det er farlig? Legen min er ikke psykiater så jeg ville gjerne forhøre meg hos deg før jeg i det hele tatt spør han.

Fortsetter under...

Gjest Hoggormen

Returner den pulsklokka til den du har lånt den av, og la vedkommende beholde den. Slike remedier prodserer bare stress - særlig når man har angstproblemer. Jeg mener at slike dingser bør være forbeholdt de som trener på høye nivå, for det er mange friske og sunne personer jeg har sett bli stressa når de ser pulsverdiene sine på den måten. Man begynner å telle puls i tide og utide, og man stresser mens man teller - ergo høy puls i hvile også. Det er litt samme sak som "hvitfrakk blodtrykk." Jeg er sånn at jeg stresser for å ikke stresse når legen tar blodtrykket mitt, som da selvsagt skyter i været. Også blir man enda mer stressa over de verdiene, selv om legen sier at hn er sikker på at det forhøyede trykket er situsjonsbetinget.

Jeg tror ikke du sliter med noe sykdom. Mitt råd er rett og slett: Hold deg unna pulsklokker, slutt å ta pulsen i hytt og pine, kos deg med fysisk aktivitet i stedet for å bekymre deg for å bekymre deg for sykdom. Er du urolig kan du selvsagt snakke med legen din. Denne vil nok være i stand til å berolige deg :)

Nils Håvard Dahl, psykiater

Returner den pulsklokka til den du har lånt den av, og la vedkommende beholde den. Slike remedier prodserer bare stress - særlig når man har angstproblemer. Jeg mener at slike dingser bør være forbeholdt de som trener på høye nivå, for det er mange friske og sunne personer jeg har sett bli stressa når de ser pulsverdiene sine på den måten. Man begynner å telle puls i tide og utide, og man stresser mens man teller - ergo høy puls i hvile også. Det er litt samme sak som "hvitfrakk blodtrykk." Jeg er sånn at jeg stresser for å ikke stresse når legen tar blodtrykket mitt, som da selvsagt skyter i været. Også blir man enda mer stressa over de verdiene, selv om legen sier at hn er sikker på at det forhøyede trykket er situsjonsbetinget.

Jeg tror ikke du sliter med noe sykdom. Mitt råd er rett og slett: Hold deg unna pulsklokker, slutt å ta pulsen i hytt og pine, kos deg med fysisk aktivitet i stedet for å bekymre deg for å bekymre deg for sykdom. Er du urolig kan du selvsagt snakke med legen din. Denne vil nok være i stand til å berolige deg :)

Svaret er en innertier, men i feil skive.

Det skulle vel vært fire tråder lenger ned :-)

Gjest Hoggormen

Bklager den! Kan en eller annen moderater flytte på den? Av og til blingser jeg pga en synshemming jeg har. (men takk for komplementet : ) )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...