Gjest Jeg sliter litt nå Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 I en alder av 40 så ser det "endelig" ut som om jeg blir singel og alenemor Jeg har prøvd i forholdet men møter bare veggen, nå klarer jeg ikke mer for jeg mister all energi, gjør ingen ting med ungene mine, er sint, sur og oppgitt omtrent døgnet rundt Snakkes om pause, men tror kanskje at vi har strukket det for langt slik at vi begge har jobbet på oss bitterhet som blir vanskelig å bli kvitt Så nå driver jeg og planlegger fremtiden, jeg har to barn i tidlige tenår. Har en hobby som koster en del, og denne brenner jeg for men må slutte med nå da jeg blir alene. Veldig trist men slik er det nå. Enten må jeg selge et lite hus jeg leier bort for å kvitte meg med litt gjeld og så leie en bolig eller så flytter vi til dette huset og har noe trang økonomi Jeg sliter med å få opp motet her og ser meg selv som urgammel utslitt mor i altfor voksen alder som mister muligheten til den største hobbyen hun har og som har unger som er såpass store at de forhåpentligvis flyr litt rundt Er liksom livet "over" for meg nå? Jeg lyster jo ikke på noe nytt forhold med det første, eller på veldig lenge Har ikke så mange venner, kun noen som driver med den samme hobbyen som jeg Ser for meg at jeg blir sittende i soffan og bli gammel, miste ut den beste tiden i forhold til kjønnsdrift og ikke ha noe annet å leve for enn ungene mine, som skal stå på egne ben i verden ganske så snart Nå trenger jeg masse positiv spirit og backup gutter og jenter 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329731-jeg-blir-singel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Neida, livet er ikke over. Det tar "bare" nye veier. :-) Sofa-sitting etc rår du over. Dvs bare du er ansvarlig for hva du gjør ut av livet. I begynnelsen trenger du kanskje sitte endel og tenke, men etterhvert så reiser du deg og går videre med livet ditt. Økonomi: du får ekstra barnetrygd når du blir alene med barn, og kanskje er det endring i skatt også. Den dyre hobbien trenger du kanskej ikke slutte med- men legge på is inntil du finner ut av din nye økonomi. Kanskje blir det mulig likevel? Alternativt så må du bevisst søke etter andre interesser. Livet tar noen vendinger i blant- også slike vendinger som vi ikke helt liker. Slik er det bare. Hvordan vil du velge å ta det? Sette deg ned å bli bitter, eller sørge litt for deretter å reise seg opp for å gå videre? Vemodig dette med barn som snart er flyvedyktige. Men tenk hva som kan komme etterpå? Da begynner desserten, hvor du kanske blir bestemor og kan låne barnebarn litt? Er også i dette stadie av livet- og jobber endel med å venne meg til tanken på at barna ikke er _barn_ lengre. Vel- du starter et nytt liv. Nye gleder og utfordringer. Du slipper være så sliten av forholdet du vil ut av nå. Og du vil få mer plass til andre positive ting. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329731-jeg-blir-singel/#findComment-2758267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jeg sliter litt nå Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Neida, livet er ikke over. Det tar "bare" nye veier. :-) Sofa-sitting etc rår du over. Dvs bare du er ansvarlig for hva du gjør ut av livet. I begynnelsen trenger du kanskje sitte endel og tenke, men etterhvert så reiser du deg og går videre med livet ditt. Økonomi: du får ekstra barnetrygd når du blir alene med barn, og kanskje er det endring i skatt også. Den dyre hobbien trenger du kanskej ikke slutte med- men legge på is inntil du finner ut av din nye økonomi. Kanskje blir det mulig likevel? Alternativt så må du bevisst søke etter andre interesser. Livet tar noen vendinger i blant- også slike vendinger som vi ikke helt liker. Slik er det bare. Hvordan vil du velge å ta det? Sette deg ned å bli bitter, eller sørge litt for deretter å reise seg opp for å gå videre? Vemodig dette med barn som snart er flyvedyktige. Men tenk hva som kan komme etterpå? Da begynner desserten, hvor du kanske blir bestemor og kan låne barnebarn litt? Er også i dette stadie av livet- og jobber endel med å venne meg til tanken på at barna ikke er _barn_ lengre. Vel- du starter et nytt liv. Nye gleder og utfordringer. Du slipper være så sliten av forholdet du vil ut av nå. Og du vil få mer plass til andre positive ting. Takk skal du ha. Men problemene mine er at jeg ikke lengter etter barnebarn. Jeg orker ikke tanken på nye forelskelser eller forhold Aller mest har jeg lyst til å fortsette i dette forholdet men såklart at mannen forander de sidene jeg ikke klarer å leve med Jeg har hatt et turbulent liv, jeg er ferdigfestet og har klatret langt og jobbet hardt. Nå er jeg egentlig klar for et rolig liv, stabile dager, koselige vennesammenkomster og fred og ro Jeg finner ingen bevegelse innombords når jeg tenker på livet mitt i fremtiden, det eneste som betyr noe er at ungene mine skal klare seg bra på skole og etterhvert i jobb. Selv så er det liksom ingen ting som fenger. Hobbyen til og med blekner litt med tanke på hva som sker, men det er jo synd at den blir helt borte da. Det er vel bare vanskelig å kave så langt nede når en sitter i bruddet slik jeg gjør nå. Kanskje. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329731-jeg-blir-singel/#findComment-2758269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Takk skal du ha. Men problemene mine er at jeg ikke lengter etter barnebarn. Jeg orker ikke tanken på nye forelskelser eller forhold Aller mest har jeg lyst til å fortsette i dette forholdet men såklart at mannen forander de sidene jeg ikke klarer å leve med Jeg har hatt et turbulent liv, jeg er ferdigfestet og har klatret langt og jobbet hardt. Nå er jeg egentlig klar for et rolig liv, stabile dager, koselige vennesammenkomster og fred og ro Jeg finner ingen bevegelse innombords når jeg tenker på livet mitt i fremtiden, det eneste som betyr noe er at ungene mine skal klare seg bra på skole og etterhvert i jobb. Selv så er det liksom ingen ting som fenger. Hobbyen til og med blekner litt med tanke på hva som sker, men det er jo synd at den blir helt borte da. Det er vel bare vanskelig å kave så langt nede når en sitter i bruddet slik jeg gjør nå. Kanskje. Ja, jeg skjønner det. Det er tungt å være midt i en brudd-prosess. Det er naturlig å kjenne vemod/sinne/sorg i den prosessen du er i, og ikke "kjenne bevegelse" inni seg når man tenker på fremtiden. Med tiden blir dette bedre :-) , tror 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329731-jeg-blir-singel/#findComment-2758277 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Akkurat nå er det kjempetøft for deg, men du må for all del ikke miste motet!! Det er nå livet ditt tar en ny vending og her må du gripe fatt i alle muligheter som kommer i din vei. Se på dette som en gyllen mulighet til å få et bedre liv. Økonomi er ikke alt. Om du får det trangt økonomisk i noen år, så vil du klare det! Det er aldri for sent å knytte nye bekjentskaper og det er aldri for sent å skaffe seg en ny og rimeligere hobby! Vær aktivt deltagende i dine barns liv, både mht skolegang og fritidsaktiviteter. Da vil det også bli lettere for deg å knytte nye bekjentskaper. Dette skal du klare! Om noen år vil du trolig kunne se deg tilbake og tenke at dette var det beste som kunne skje Lykke til med ditt nye liv ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329731-jeg-blir-singel/#findComment-2758283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.