Gjest mange forskjellige gråfarger gitt Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 Vi har lyst til å male huset grått, men synes det er vanskelig å finne riktige gråfarge, samt hvilken farge man skal ha på vinduer og gjerde rundt. Dere med grå hus; hva slags gråfarge har dere på huset og hvilken farge på vinduskarmer etc? Eller andre: kom gjerne med gode tips!!!!:-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 Lyst grått med hvite vinduskarmer / dørkarmer / vindskier og svart tak er veldig pent. Synes 0 Siter
Gjest togli Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 Varm gråfarge med kritthvite vinduskarmer er pent 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 Det virker som om at hus i gråfarger er in i år. Naboen panelte om huset sitt, det ble kjempelekkert, men så malte de det grått med hvite karmer, jeg synes at grått på hus blir trist, men jeg er visst kjerringa mot strømmen, for se på denne linken: http://images.google.no/imgres?imgurl=http://www.viihus.no/bildearkiv/images/house_gray2.jpg&imgrefurl=http://viihus.no/nyhet/%3FID%3D26&usg=__RshJHFR6t3ZBbT92mBZB7aVyJSs=&h=331&w=468&sz=31&hl=no&start=27&sig2=0HUZ523tC2JNGPnvnp4pTw&um=1&tbnid=DVpyADCC9Bi6wM:&tbnh=91&tbnw=128&prev=/images%3Fq%3Dgr%25C3%25A5tt%2Bhus%26ndsp%3D18%26hl%3Dno%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:nb-NO:official%26sa%3DN%26start%3D18%26um%3D1&ei=HZwjSs6KLoPW-AaTlYWoCQ 0 Siter
mumitrollet Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 Lyst grått med hvite vinduskarmer / dørkarmer / vindskier og svart tak er veldig pent. Synes Hva med npr man har hvit garasjeport (innebygget garasje) og hvit ytterdør, da - blir det ikke litt mye med hvite karmer, da? (Har også grått hus og skal male om de RØDE karmene i sommer) 0 Siter
Gjest midia Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 Vi har gråblå farge med hvite vinduskarmer. 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 Hva med npr man har hvit garasjeport (innebygget garasje) og hvit ytterdør, da - blir det ikke litt mye med hvite karmer, da? (Har også grått hus og skal male om de RØDE karmene i sommer) ''Hva med npr man har hvit garasjeport (innebygget garasje) og hvit ytterdør, da - blir det ikke litt mye med hvite karmer, da?'' Nei, jeg synes ikke det, synes det høres lekkert ut jeg. Stilrent og pent. 0 Siter
Mrs D Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 Hva med npr man har hvit garasjeport (innebygget garasje) og hvit ytterdør, da - blir det ikke litt mye med hvite karmer, da? (Har også grått hus og skal male om de RØDE karmene i sommer) ''Hva med npr man har hvit garasjeport (innebygget garasje) og hvit ytterdør, da - blir det ikke litt mye med hvite karmer, da?'' Overhodet ikke, er både ryddig, stilrent og fint. Blir fort rotete med flere farger. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 ''Hva med npr man har hvit garasjeport (innebygget garasje) og hvit ytterdør, da - blir det ikke litt mye med hvite karmer, da?'' Overhodet ikke, er både ryddig, stilrent og fint. Blir fort rotete med flere farger. Helt enig! 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 Det peneste er hvitt hus med hvite karmer, og helst sort tak. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 Mamma har larvikittgrå? Tror det heter det, og med hvite karmer. 0 Siter
zellica Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 Ta dere en tur rundt på nye byggefelt og kikk på farger. Finner dere noe som dere liker, er det fullt lovlig å stoppe og spørre etter hvilken farge de har brukt. Det gjorde vi da vi malte gult, og eierne ble bare smigret over at vi spurte. Nå har vi malt helhvit, og det er jammen mye enklere å holde pent. 0 Siter
Åsemor Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 Har lysegrått hus, med mørkerøde karmer. IKKE pent. Har begynt å male karmene hvite, det blir veldig bra. 0 Siter
Mrs D Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1243874690' post='4158762] Det peneste er hvitt hus med hvite karmer, og helst sort tak. Det er jeg i alle fall helt uenig i! Gørrende kjedelig, og pregløst også når alt blir likt. 0 Siter
....AV Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 Vi har grått hus, hvite karmer og hvite dører. Svart tak. Er veldig fornøyd med det. 0 Siter
Gjest ufattelig mye jobb med flere farger altså! Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 Vi har grått og hvitt hus og det er jo pent, men ikke mal to eller tre farger på huset ditt er mitt råd!! Fordi det er et mareritt å male, man må ha ulike koster og ruller og flere malingspann og ikke minst fordi man må være ekstremt nøyaktig når man setter av ved karmer og vinduer i forhold til veggene!! Og det tar tid!!! Vårt hus tar dobbelt så lang tid å male i to farger enn naboen som kun har en hvitaktig farge på alt. Så da gjenstår spørsmålet om du er glad i å male eller har noe annet og gjøre på fritiden din. 0 Siter
Gjest majas mamma Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 Selv er jeg ikke så begeistret for grått. Syns det kan virke dystert og kjedelig. I allefall ville jeg valgt en lys gråfarge så det ikke blir så trist. Huset mitt er kaffelatte-farget (ble malt slik leeeenge før den fargen ble "oppfunnet", og da het den vel beige?), en litt gyllen tone. Hvite vindskier og hjørnekasser, burgunderrøde vinduskarmer og vindusskodder, og sort tak. Selv syns jeg huset er fint men mannen min vil helst ha det lysere, eggeskallfarget. Så vi får se hva det blir til etterhvert. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 Spørs jo litt på type hus. I områder med mye funkisbebyggelse (30-talls) finnes gjerne en del lysegrå hus med mørkeblå karmer. Det kan være veldig fint :-). 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 Vi har grått og hvitt hus og det er jo pent, men ikke mal to eller tre farger på huset ditt er mitt råd!! Fordi det er et mareritt å male, man må ha ulike koster og ruller og flere malingspann og ikke minst fordi man må være ekstremt nøyaktig når man setter av ved karmer og vinduer i forhold til veggene!! Og det tar tid!!! Vårt hus tar dobbelt så lang tid å male i to farger enn naboen som kun har en hvitaktig farge på alt. Så da gjenstår spørsmålet om du er glad i å male eller har noe annet og gjøre på fritiden din. ''Vi har grått og hvitt hus og det er jo pent, men ikke mal to eller tre farger på huset ditt er mitt råd!! '' For de fleste som beiser huset blir det uansett to sett beis/maling å forholde seg til - en bruker jo ikke samme koster og utstyr til beising av vegger og til maling av vinduer og dører. Om jeg forstod deg rett. 0 Siter
Gjest ufattelig mye jobb Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 ''Vi har grått og hvitt hus og det er jo pent, men ikke mal to eller tre farger på huset ditt er mitt råd!! '' For de fleste som beiser huset blir det uansett to sett beis/maling å forholde seg til - en bruker jo ikke samme koster og utstyr til beising av vegger og til maling av vinduer og dører. Om jeg forstod deg rett. Det går fint ann å bruke samme koster og ruller fra grunning til toppstrøk! Poenget var at har man to farger så har man dobbelt sett med koster og ruller til hver farge ved vanlig vedlikehold. Med en farge klarer man seg med et sett hele tiden. Det viktigste her er å tenke jobb. Hvor mye man er villig til å bruke av fritiden på småplukk som å sette av ved alle vinduslister, dører og møner osv. I forhold til å gyve løs med samme farge uten at det gjør noe å søle noe sted. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.