Gå til innhold

Noen som har grått hus?

Gjest mange forskjellige gråfarger gitt

Anbefalte innlegg

Gjest mange forskjellige gråfarger gitt
Skrevet

Vi har lyst til å male huset grått, men synes det er vanskelig å finne riktige gråfarge, samt hvilken farge man skal ha på vinduer og gjerde rundt.

Dere med grå hus; hva slags gråfarge har dere på huset og hvilken farge på vinduskarmer etc?

Eller andre: kom gjerne med gode tips!!!!:-)

Fortsetter under...

Skrevet

Lyst grått med hvite vinduskarmer / dørkarmer / vindskier og svart tak er veldig pent.

Synes

Gjest togli
Skrevet

Varm gråfarge med kritthvite vinduskarmer er pent :)

Gjest høstløv
mumitrollet
Skrevet

Lyst grått med hvite vinduskarmer / dørkarmer / vindskier og svart tak er veldig pent.

Synes

Hva med npr man har hvit garasjeport (innebygget garasje) og hvit ytterdør, da - blir det ikke litt mye med hvite karmer, da?

(Har også grått hus og skal male om de RØDE karmene i sommer)

Gjest midia
Skrevet

Vi har gråblå farge med hvite vinduskarmer.

Annonse

Skrevet

Hva med npr man har hvit garasjeport (innebygget garasje) og hvit ytterdør, da - blir det ikke litt mye med hvite karmer, da?

''Hva med npr man har hvit garasjeport (innebygget garasje) og hvit ytterdør, da - blir det ikke litt mye med hvite karmer, da?''

Nei, jeg synes ikke det, synes det høres lekkert ut jeg. Stilrent og pent.

Skrevet

''Hva med npr man har hvit garasjeport (innebygget garasje) og hvit ytterdør, da - blir det ikke litt mye med hvite karmer, da?''

Overhodet ikke, er både ryddig, stilrent og fint. Blir fort rotete med flere farger.

Gjest togli
Skrevet

Overhodet ikke, er både ryddig, stilrent og fint. Blir fort rotete med flere farger.

Helt enig!

Skrevet

Det peneste er hvitt hus med hvite karmer, og helst sort tak.

candyqueen_83
Skrevet

Mamma har larvikittgrå? Tror det heter det, og med hvite karmer.

Skrevet

Ta dere en tur rundt på nye byggefelt og kikk på farger. Finner dere noe som dere liker, er det fullt lovlig å stoppe og spørre etter hvilken farge de har brukt.

Det gjorde vi da vi malte gult, og eierne ble bare smigret over at vi spurte. Nå har vi malt helhvit, og det er jammen mye enklere å holde pent.

Skrevet

Har lysegrått hus, med mørkerøde karmer. IKKE pent. Har begynt å male karmene hvite, det blir veldig bra. :)

Annonse

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1243874690' post='4158762]

Det peneste er hvitt hus med hvite karmer, og helst sort tak.

Det er jeg i alle fall helt uenig i! Gørrende kjedelig, og pregløst også når alt blir likt.

Skrevet

Vi har grått hus, hvite karmer og hvite dører. Svart tak. Er veldig fornøyd med det.

Gjest ufattelig mye jobb med flere farger altså!
Skrevet

Vi har grått og hvitt hus og det er jo pent, men ikke mal to eller tre farger på huset ditt er mitt råd!!

Fordi det er et mareritt å male, man må ha ulike koster og ruller og flere malingspann og ikke minst fordi man må være ekstremt nøyaktig når man setter av ved karmer og vinduer i forhold til veggene!! Og det tar tid!!!

Vårt hus tar dobbelt så lang tid å male i to farger enn naboen som kun har en hvitaktig farge på alt.

Så da gjenstår spørsmålet om du er glad i å male eller har noe annet og gjøre på fritiden din.

Gjest majas mamma
Skrevet

Selv er jeg ikke så begeistret for grått. Syns det kan virke dystert og kjedelig. I allefall ville jeg valgt en lys gråfarge så det ikke blir så trist. Huset mitt er kaffelatte-farget (ble malt slik leeeenge før den fargen ble "oppfunnet", og da het den vel beige?), en litt gyllen tone. Hvite vindskier og hjørnekasser, burgunderrøde vinduskarmer og vindusskodder, og sort tak. Selv syns jeg huset er fint men mannen min vil helst ha det lysere, eggeskallfarget. Så vi får se hva det blir til etterhvert.

Gjest Elextra
Skrevet

Spørs jo litt på type hus.

I områder med mye funkisbebyggelse (30-talls) finnes gjerne en del lysegrå hus med mørkeblå karmer. Det kan være veldig fint :-).

Gjest Elextra
Skrevet

Vi har grått og hvitt hus og det er jo pent, men ikke mal to eller tre farger på huset ditt er mitt råd!!

Fordi det er et mareritt å male, man må ha ulike koster og ruller og flere malingspann og ikke minst fordi man må være ekstremt nøyaktig når man setter av ved karmer og vinduer i forhold til veggene!! Og det tar tid!!!

Vårt hus tar dobbelt så lang tid å male i to farger enn naboen som kun har en hvitaktig farge på alt.

Så da gjenstår spørsmålet om du er glad i å male eller har noe annet og gjøre på fritiden din.

''Vi har grått og hvitt hus og det er jo pent, men ikke mal to eller tre farger på huset ditt er mitt råd!! ''

For de fleste som beiser huset blir det uansett to sett beis/maling å forholde seg til - en bruker jo ikke samme koster og utstyr til beising av vegger og til maling av vinduer og dører. Om jeg forstod deg rett.

Gjest ufattelig mye jobb
Skrevet

''Vi har grått og hvitt hus og det er jo pent, men ikke mal to eller tre farger på huset ditt er mitt råd!! ''

For de fleste som beiser huset blir det uansett to sett beis/maling å forholde seg til - en bruker jo ikke samme koster og utstyr til beising av vegger og til maling av vinduer og dører. Om jeg forstod deg rett.

Det går fint ann å bruke samme koster og ruller fra grunning til toppstrøk!

Poenget var at har man to farger så har man dobbelt sett med koster og ruller til hver farge ved vanlig vedlikehold. Med en farge klarer man seg med et sett hele tiden.

Det viktigste her er å tenke jobb. Hvor mye man er villig til å bruke av fritiden på småplukk som å sette av ved alle vinduslister, dører og møner osv. I forhold til å gyve løs med samme farge uten at det gjør noe å søle noe sted.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...