Gå til innhold

Tabu å ha barn i fosterhjem?

Anbefalte innlegg

Gjest VannLilja29

Ja, det er nok litt tabu, men utolig flott at du tok / fikk hjelp til å ta det valget så tildig, slik at datteren din fikk en trygg oppvekst, samtidig som hun fikk beholde kontakten med deg.

Jeg beundrer deg for det!

Når det gjelder å få flere barn senere, har jeg opplevd at det kan være vanskelig for barnet som bor hos forsterforeldre.

Min venninne vokste opp hos fantastiske forsterforeldre, men opplevede det som veldig sårt da den biologiske moren fikk nye barn, og at moren beholdt disse barna hjemme hos seg.

Hadde jenta vært eldre, hadde hun sikkert forstått at det var stor forskjell på 19 år (som moren var når hun fødte førstemann) og 26 og 28 år (som hun var når hun fødte senere). Men når hun var liten (gikk på barneskolen) følte hun at moren hadde valgt bort henne, men orket å ha søsknene hjemme hos seg.

Ja...

Jeg har tenkt veldig mye på dette.

Jeg vil ikke at datteren min skal bli såret over at jeg beholder eventuelle yngre søsken i min omsorg, mens hun bor i fosterhjem.

Hun er ikke så gammel, og jeg tror hun kan få en reaskjon om det skulle bli sånn. Jeg ville nok prøvd å få snakket med henne hvis jeg hadde fått vite at jeg var gravid og forklart henne litt om hvorfor denne nye babyen kan bo hos meg mens hun bor i fosterhjem . Jeg ville ha alliert meg med fosterhjemmet og hjelpetjenesten og avtalt hva vi forteller henne sånn at hun får høre det samme fra oss alle. Det vi forteller henne må selvsagt være alderstilpasset.

Men ja, det er sårt og jeg er noe bekymret for det.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...