Gå til innhold

Attest for å ta med Paralgin på fly?

Anbefalte innlegg

Gjest Sukkk
Skrevet

Trenger man legeattest for å ta med Paralgin Forte på fly? Skal reise innen EU/VestEuropa og tablettene er i originalforpakning.

Videoannonse
Annonse
Gjest høstløv
Skrevet

Nei. Paralgin forte er unntatt bestemmelsene for Schengen attest. Ta tablettene med i originalforpakningen, og ta gjerne med kvittering fra Apoteket.

Sitat: "Legemiddelverket har bestemt at legemidler som Paralgin forte og lignende (sammensatte preparater inneholdende kodein4) og Aporex skal være unntatt fra Schengen-bestemmelsene."

http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____25478.aspx

Gjest sukkk
Skrevet

Nei. Paralgin forte er unntatt bestemmelsene for Schengen attest. Ta tablettene med i originalforpakningen, og ta gjerne med kvittering fra Apoteket.

Sitat: "Legemiddelverket har bestemt at legemidler som Paralgin forte og lignende (sammensatte preparater inneholdende kodein4) og Aporex skal være unntatt fra Schengen-bestemmelsene."

http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____25478.aspx

Tusen takk! Reiser i morra, så jeg hadde ikke hatt mulighet til å få attest likevel - men da måtte jeg jo reist uten dem. Kvitteringen fra apoteket har jeg ikke lengre, håper det går greit likevel.

Gjest høstløv
Skrevet

Tusen takk! Reiser i morra, så jeg hadde ikke hatt mulighet til å få attest likevel - men da måtte jeg jo reist uten dem. Kvitteringen fra apoteket har jeg ikke lengre, håper det går greit likevel.

Jeg er aldri blitt avkrevet noen dokumentasjon på medisinene, jeg har hatt med i håndbagasjen, så det går sikkert bra, spesielt siden Paralgin F, er unntatt fra reglene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...