Gå til innhold

NHD-Er det greit? Om nedtrapping.

Gjest litt usikker, takknemlig for svar:-)

Anbefalte innlegg

Har brukt Cisirdinol 30 mg over flere år, men er nå frisk og trenger ikke medisinen mer. Har trappet ned fra 30 til 20 mg er det greit at jeg videre trapper ned til 10 mg deretter 0...?

Hvor lang tid bør jeg bruke på hver nedtrappingsperiode?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329755-nhd-er-det-greit-om-nedtrapping/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med det er rimelig vanskelig å svare på om det er greit å trappe ned, når du ikke skriver noe om tidligere sykdomsforløp og diagnose.

Nå spurte jeg ikke om det var greit å trappe ned, men om det var greit å trappe ned fra 30 til 20 mg etc...

Men hvis det kan hjelpe psykiateren så har jeg brukt medisinene mot paranoide forestillinger, stemmer og tankekjør... Men er nå frisk ifølge legene :-)

Legen min er på utelandstur så kan ikke spørre henne...

Gjest vesentlig, eller?

Nå spurte jeg ikke om det var greit å trappe ned, men om det var greit å trappe ned fra 30 til 20 mg etc...

Men hvis det kan hjelpe psykiateren så har jeg brukt medisinene mot paranoide forestillinger, stemmer og tankekjør... Men er nå frisk ifølge legene :-)

Legen min er på utelandstur så kan ikke spørre henne...

Jeg synes ikke du skal trappe ned uten i samråd med egen lege. Alt du vet er jo at du er frisk på medisiner. Jeg tror ikke nedtrapping er en god ide. Kanskje er det en ide å trappe noe ned og se om det fungerer bra, men jeg ville definitivt ventet til legen min kom tilbake og gjort det under tett oppfølging.

Gjest Har lurt på det her

Er du frisk fordi sykdommen er borte eller fordi medisinen holder den borte?

For denne type medisin bør hver periode være på minst 6 mnd.

Hvordan er det egentlig mulig å vite det?? Både pasient og behandler må jo ha vansker med å vite om pasienten er frisk så lenge en ikke prøver å slutte? Ergo så må en vel med jevne mellomrom prøve å seponere, ellers får en aldri svar. Eller ?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...