Gjest Barcelona Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Hei. Jeg leste dette avsnittet hvor jeg etterpå fikk noen sprøsmål. "....Brunaktig utflod før mensen kan muligens skyldes lav progsteronproduksjon. Progesteron er et hormon som dannes etter eggløsning. Lavere produksjon ses i årene før overgangsalder, muligens pga dårlige kvalitet av eggene. Man diskuterer om det er reelt eller bare en teori. Du kan få sjekket ditt hormonnivå ca en uke før du venter menstruasjon....." Jeg er ei 26 år gammel jente. Har gått på samme p-pille i 8 år. Jeg fikk for 5 år siden en infeksjon i livmorhalsen med påfølgende antibiotikabehandling og beskjed om ikke å vente til jeg ble 30 med å få barn, da det etter infeksjonen kunne være vanskeligere for meg å bli gravid. De siste 1,5 årene har min utflod vært brun, slimete og nærmes svart før menstrasjon. Da jeg kom over dette avsnittet følte jeg "det passet" til meg, men som sagt jeg er bare 26. Jeg er ellers 178cm, veier 70 kg og har normal menstrasjon, utenom de 3 første dagene. Kan du si noe om dette før jeg bestiller en GU time? På forhånd takk for hjelpen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329763-mesntrasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Litt rart med den informasjon du har fått, for infeksjon på livmorhalsen skulle ikke redusere mulighet for å bli gravid. Hvis du bruker p-pille har du ikke eggløsning og man kan ikke måle progesteron. P-pille kan stimulere kjertlene på livmorhalsen så de lettere blør. Få legen til å sjekke livmorhalsen, evt med ny celleprøve. Hvis du går til en gynekolog, kan det utføres kolposkopi hvor man med et forstørrelsesapparat ser livmorhalsen i detaljer. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329763-mesntrasjon/#findComment-2759057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.