Gå til innhold

NHD:Hvor lenge varer en psykisk diagnose ?

Anbefalte innlegg

Gjest Lurær på en ting

Hei

I 1999 fikk jeg diagnosen Emensjonell ustabil personlighetsforstyrrelse.

Denne ble gitt av en psykiater og det i løpet av 2 samtaler med h*n .

Scid interjuvet ga scoring på 6 av 9 punkter i denne testen .

Mitt spørsmål er om denne diagnosen fremdeles er gjeldene fks ved fremsetting av krav til NAV om ytelser .

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i tegnene til denne diagnosen enda,så jeg kan ikke si att den er over for mitt vedkommende i allefall .

Jeg tenkte mere på om den er rent juridisk gjeldende ?

Tenker da på i forhold til krav om ung ufør ?

I 1999 var jeg altså 24 år .

Håper du eller noen andre kan svare meg på dette da jeg skal ha ett møte med Nav i morgen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329766-nhdhvor-lenge-varer-en-psykisk-diagnose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lurær på en ting

Har du vært i behandling siden den gang? Har du uttalelser fra psykolog/psykiater som støtter diagnosen?

Jeg har denne diagnosen skriftlig i fra en utskrift fra min journal

Dette er også bekreftet fra min fastlege i søknaden om t.u .

Jeg har pr i dag ingen samtaler eller behandling,men er i min yrkesretta attføring nr 2 på grunn av denne diagnosen å problemene som kommer i kjølvannet av denne.

Har også svart på hvitt utskraft fra gjentatte sykmeldinger med p79 som diagnose å bare kortvarige arbeidsforhold hvor ingen av dem har vart over ett år

Gjest xbellax

Jeg har denne diagnosen skriftlig i fra en utskrift fra min journal

Dette er også bekreftet fra min fastlege i søknaden om t.u .

Jeg har pr i dag ingen samtaler eller behandling,men er i min yrkesretta attføring nr 2 på grunn av denne diagnosen å problemene som kommer i kjølvannet av denne.

Har også svart på hvitt utskraft fra gjentatte sykmeldinger med p79 som diagnose å bare kortvarige arbeidsforhold hvor ingen av dem har vart over ett år

Det holder som regel ikke med en uttalelse fra lege. Du trenger en uttalelse fra en psykiater, 1999 er 10 år siden og du må ha en ordentlig og oppdatert uttalelse dersom det er snakk om tidsbegrenset uføre. (det er ikke dermed sagt at det er snakk om behandling, nav pleier å finne en behandler til å ta uttalelser evt kan du finne en selv, bring evt med alt du har av dokumentasjon på din diagnose).

Gjest Lurær på en ting

Det holder som regel ikke med en uttalelse fra lege. Du trenger en uttalelse fra en psykiater, 1999 er 10 år siden og du må ha en ordentlig og oppdatert uttalelse dersom det er snakk om tidsbegrenset uføre. (det er ikke dermed sagt at det er snakk om behandling, nav pleier å finne en behandler til å ta uttalelser evt kan du finne en selv, bring evt med alt du har av dokumentasjon på din diagnose).

Jeg skal i dette møte i morgen ta opp om jeg er berettiget til å få ung ufør fordelsberegning på min attføringsytelse.

Jeg mener her att det er klart att jeg har en lyte som har gjort att jeg ikke har kunnet jobbe meg opp de pensjonspoengene jeg har kunnet i løpet av årene.

Når det gjelder en søknad om Tu så blir det vel snakk om en utalelse fra en arbeidspsykolog som nav vil ha meg til å gå hos .

Har jo hørt mye rart om slike psykologer og att de egentlig er kjøpt av nav .

Har faktisk hørt en psykolog ha sakt att han ikke skjønner hvorfor nav sender pasienter til han for att han skal gjøre dem bedre når det er nav systemet som gjør dem dårligere !!

Annonse

Gjest xbellax

Jeg skal i dette møte i morgen ta opp om jeg er berettiget til å få ung ufør fordelsberegning på min attføringsytelse.

Jeg mener her att det er klart att jeg har en lyte som har gjort att jeg ikke har kunnet jobbe meg opp de pensjonspoengene jeg har kunnet i løpet av årene.

Når det gjelder en søknad om Tu så blir det vel snakk om en utalelse fra en arbeidspsykolog som nav vil ha meg til å gå hos .

Har jo hørt mye rart om slike psykologer og att de egentlig er kjøpt av nav .

Har faktisk hørt en psykolog ha sakt att han ikke skjønner hvorfor nav sender pasienter til han for att han skal gjøre dem bedre når det er nav systemet som gjør dem dårligere !!

"Jeg skal i dette møte i morgen ta opp om jeg er berettiget til å få ung ufør fordelsberegning på min attføringsytelse." Det burde kunne gå helt fint med den dokumentasjonen du allerede har. Skal du søke om tidsbegr. uføre eller andre ytelser bør du ha nyere dokumentasjon. Du bør vel også kunne evt (om du vil) kunne skaffe en uttalelse på egen hånd, men er du i yrkesrettet attf. er det kanskje klokt å gå til en arb.psyk slik nav sier. Gå med åpent sinn og lykke til i morgen. (få kopi av uttalelsen fra denne arb.psykologen, er du uenig i denne så skaff deg en uttalelse fra en psykiater)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...