Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 26 år gammel og har gått på p-piller i 3 år, først Microgynon, så Synfase og nå til slutt Trionetta. Problemet med alle 3 merkene er at jeg får mensen før jeg skal, vanligvis når jeg har 3-5 piller igjen på brettet. Det gjør meg egentlig ikke noe, jeg er bare redd for at når pillene ikke klarer å regulere mensen min så klarer de heller ikke å stoppe eggløsning. Er det noen sammenheng der, eller er jeg like sikker uansett om jeg får mensen før den pillefrie uken eller når jeg skal ha den? Kan du anbefale meg evt et annet merke enn de jeg har prøvd? Har ikke fått noen bivirkninger av noen av dem, bortsett fra litt for tidlig mens.

På forhånd takk for svar!

Anine

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32977-uregelmessig-mens-p%C3%A5-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

P-piller inneholder en kombinasjon av to hormoner for bl.a. å ha kontroll over blødningen. Sammensettingen passer de fleste, men ikke alle. Det er ikke tegn på at den ikke virker, for hindring av eggløsning er en helt annen mekanisme. Så føl du deg trygg g ikke bry deg så meget om, blødningene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...