Gå til innhold

Ang legevakta

Anbefalte innlegg

Gjest Kimmie

Synes det er rart jeg! Når det gjelder fysiske ting kan man få hjelp av legevakten,uten at det står om livet. Men etter som jeg har forstått gjelder ikke det psykiske ting,hvorfor er det sånn?

Er ikke psykiske lidelser like viktig som de fysiske?

Nå folk går amokk må man jo ringe lege,har hatt folk rundt meg som har kastet på møbler og vært ute av kontroll. Den samme personen har ligget i fosterstilling på gulvet,grått og hatt skjelvninger. Det ble for mye for meg å takle,som på den tiden var syk selv. Ringte da legevakten,det kom en lege...den samme vær gang,han er tilfeldigvis psykiater. Satt en sprøyte i rompa på personen og gikk,da ble det ro. Er det galt å søke hjelp også i slike tilfeller?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329781-ang-legevakta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hoggormen

Nei dert er over hode ikke galt å kontakte legevakta ved slvorlig psykisk sykdom! Det som stinker er at de har så mye å gjøre på disse legevaktene, så man får "samlebåndshejlp. Kanskje blir man innlagt eller tvangsinnlagt om man omtrent alt er dau av selvmord eller går totalt bananas. Jeg synes jo det virker helt merkelig at en vaktlege bare dytter en sprøyte i en som har kastet møbler og gjort annet osm kunne skade noen. Det er vel tanken at legevakta skal drive "brannslukking" og ikke behandling. Men jeg synes de bør kunne trykke på de rette knappene slik at den som er dårlig får riktig hjelp raskt!

Nå er ikke jeg oe psykiater, så hvis NHD sier noe annet så har han vel rett ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329781-ang-legevakta/#findComment-2758674
Del på andre sider

Gjest Kimmie

Nei dert er over hode ikke galt å kontakte legevakta ved slvorlig psykisk sykdom! Det som stinker er at de har så mye å gjøre på disse legevaktene, så man får "samlebåndshejlp. Kanskje blir man innlagt eller tvangsinnlagt om man omtrent alt er dau av selvmord eller går totalt bananas. Jeg synes jo det virker helt merkelig at en vaktlege bare dytter en sprøyte i en som har kastet møbler og gjort annet osm kunne skade noen. Det er vel tanken at legevakta skal drive "brannslukking" og ikke behandling. Men jeg synes de bør kunne trykke på de rette knappene slik at den som er dårlig får riktig hjelp raskt!

Nå er ikke jeg oe psykiater, så hvis NHD sier noe annet så har han vel rett ;)

Mye fornuftig i det du skriver der.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329781-ang-legevakta/#findComment-2758700
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...