Gå til innhold

Forskjellen på alkoholrus og medisinrus?

Anbefalte innlegg

Jeg har en venn som blant annet sliter med depresjoner, og tar medisiner for dette. Vedkommende har dessverre også en tendens til å drukne sorgene med alkohol.

For alt jeg vet, blandes det også noen ganger.

Av og til ringer min venn meg i beruset tilstand og vil tydeligvis ha noen å snakke med eller til. Jeg synes det er vanskelig å forstå om tilstanden skyldes en vanlig "tur på byen" eller om det rett og slett er medisiner som gjør det.

Føler det er hardt å avvise noen som kanskje er langt nede og har medisinert seg, heller enn noen som "bare" er full.

Er det mulig å se forskjellen på denne typen rus, eller vil det slå ut ulikt fra person til person?

Fortsetter under...

Gjest xbellax

Her ville jeg satt en klar grense, vedkommende kan ringe deg når han/hun er edru. Selvsagt hardt når du vet vedkommende sliter, men å mixe alkohol med medisiner, eller bruke alkohol som selvmedisinering har jeg lite til overs for. -Dersom vedkommende er rusa på medisiner alene, ville jeg anbefalt at han/hun fikk sjekket dosen sin og sat at jeg opplever deg som full og at dette kanskje kan være overmedisinering/ tatt sovemed. og ikke gått å lagt seg osv. - Spør vedkommende rett ut om han/hun har drukket/gått på fylla/selvmedisinert seg.

Uansett så ville jeg foreslått at vedkommende gikk og la seg, og heller ringte deg neste dag så dere kunne prate litt sammen da. Det er lov å sette grenser, og kanskje gjør du vedkommende en tjeneste ved å gjøre det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...