Gjest det går opp og ned Skrevet 3. juni 2009 Skrevet 3. juni 2009 Startet på 10 mg Cipralex for to uker siden, mot depresjon. De siste dagene har jeg kjent meg opplivet og glad. Nesten som et overstadig godt humør. Kan det være på Cipralexen? Det er jo et pluss om den har hatt effekt så raskt. På en annen side skal den vel bare stabilisere humøret og ikke gi en slik lykkerus? Kjenner det ikke slik hele tiden, men mer som glimt innimellom. Depresjonen kjennes litt lettere og jeg har mer energi. Er dette normalt? 0 Siter
Gjest Også Cipralex-bruker Skrevet 3. juni 2009 Skrevet 3. juni 2009 Hvis du har vært deprimert, så kan nok normalt stemningsleie oppfattes som en lykkerus, rett og slett! Jeg har også fått slike gode stunder, glimt av lykke, på Cipralex. Nyt det! 0 Siter
Gjest Hoggormen Skrevet 3. juni 2009 Skrevet 3. juni 2009 Jeg sier ikke dette for å skremme, eller fordi det behøver å være tilfelle. Har du bipolar lidelse? Eller hittil slitt med depresjon aleine? Antidepressiva kan utløse mani hos forhåndsdisponerte, så hvsi du nå føler deg veldig oppstemt, "høy - euforisk", som om du er på speed og kan gjøre masse på en gang, nedsatt søvnbehov, kanskje føler deg på toppen av verden? Veldig kreativ? Mindre hmninger? Om alt dette ikke er tilstede, men du etter å ha startet på 10 mg har fått det sånn så kort etterpå bør du snarest kontakte behandleren din om du kjenner deg igjen i manisymptomer. I så tilfelle skal du ikke ha antidepressiva. Det kan føles gøy å være manisk - men etter hvert lover jeg deg at det ikke blir annet en skrekkelig slitsomt. Jeg råder aldri folk til å slutte med medisiner siden jeg ikke har kompetanse til det, men jeg synes du skal ringe til behandleren din i morgen bare så dere får snakket sammen. 0 Siter
Gjest det går opp og ned Skrevet 3. juni 2009 Skrevet 3. juni 2009 Jeg sier ikke dette for å skremme, eller fordi det behøver å være tilfelle. Har du bipolar lidelse? Eller hittil slitt med depresjon aleine? Antidepressiva kan utløse mani hos forhåndsdisponerte, så hvsi du nå føler deg veldig oppstemt, "høy - euforisk", som om du er på speed og kan gjøre masse på en gang, nedsatt søvnbehov, kanskje føler deg på toppen av verden? Veldig kreativ? Mindre hmninger? Om alt dette ikke er tilstede, men du etter å ha startet på 10 mg har fått det sånn så kort etterpå bør du snarest kontakte behandleren din om du kjenner deg igjen i manisymptomer. I så tilfelle skal du ikke ha antidepressiva. Det kan føles gøy å være manisk - men etter hvert lover jeg deg at det ikke blir annet en skrekkelig slitsomt. Jeg råder aldri folk til å slutte med medisiner siden jeg ikke har kompetanse til det, men jeg synes du skal ringe til behandleren din i morgen bare så dere får snakket sammen. Takk for svar. Jeg fikk en bio-polar diagnose en gang for mange år siden. Nå har jeg vært frisk og symptomfri og ikke brukt medisiner siden den diagnosen ble satt, så jeg har ikke tenkt på at det kunne dukke opp nå. Har kun hatt episoder med mild depresjon de senere år, så jeg håper ikke det er en form for mani jeg kjenner nå. Jeg skal ringe fastlegen i morgen og forhøre meg. Håper han har kunnskap om dette. 0 Siter
Gjest Hoggormen Skrevet 3. juni 2009 Skrevet 3. juni 2009 Jeg sier ikke dette for å skremme, eller fordi det behøver å være tilfelle. Har du bipolar lidelse? Eller hittil slitt med depresjon aleine? Antidepressiva kan utløse mani hos forhåndsdisponerte, så hvsi du nå føler deg veldig oppstemt, "høy - euforisk", som om du er på speed og kan gjøre masse på en gang, nedsatt søvnbehov, kanskje føler deg på toppen av verden? Veldig kreativ? Mindre hmninger? Om alt dette ikke er tilstede, men du etter å ha startet på 10 mg har fått det sånn så kort etterpå bør du snarest kontakte behandleren din om du kjenner deg igjen i manisymptomer. I så tilfelle skal du ikke ha antidepressiva. Det kan føles gøy å være manisk - men etter hvert lover jeg deg at det ikke blir annet en skrekkelig slitsomt. Jeg råder aldri folk til å slutte med medisiner siden jeg ikke har kompetanse til det, men jeg synes du skal ringe til behandleren din i morgen bare så dere får snakket sammen. Jeg tror jeg var litt ukonsentrert da jeg leste innlegget ditt i sta. Etter det jeg har fått fortalt skal SSRI etter boka ha effekt etter et par uker, men full effekt kommer etter lengre tid. Det du føler virker nok mere som følelser som kan komme av at du faktisk blir bra. Men kjenner du deg igjen i flere symptomer på mani, bør du kontakte behandleren din kjapt 0 Siter
Gjest vaksine Skrevet 3. juni 2009 Skrevet 3. juni 2009 Kanskje det er slik det er når man ikke er deprimert? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.