Gjest Samija Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Kjæresten min har en bestevenninne han har hatt i mange år. De deler og prater om alt sammen. De er både kolleger og finner på ting sammen på fritiden. Vi derimot, har bare vært sammen noen måneder. Vet jo at jeg ikke har noe jeg skulle sagt her. Hun var der før meg og jeg kan jo ikke kreve at han plutselig ikke skal være sammen med henne lengre. Kjenner allikevel jeg er litt sjalu. Liker ikke tanken på at han snakker om meg og forholdet vårt til henne, noe jeg vet de garantert gjør siden de deler alt. Hun har også gitt uttrykk til kjæresten min om at HUN er sjalu på meg og jeg mistenker henne for å ta mer kontakt med ham nå enn før... Så hva gjør jeg? Må jeg bare akseptere alt dette eller er det lov å bli litt sjalu og gi uttrykk for det? Selv om de har vært venner i årevis og jeg bare har vært sammen med ham noen måneder, så føles det nesten som om jeg blir utsatt for emosjonelt utroskap.. Er jeg bare egoistisk som vil ha ham for meg selv? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329881-hans-venninne-emosjonelt-utroskap/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Ja, du må nok akseptere at hans kanskje beste venn er en kvinne. Men det er jo en hårfin balansegang her, og uansett venners kjønn bør man jo ikke utlevere sin kjære, mener jeg. Videre bør han være vàr for dine følelser og behov, og ikke på noen måte sette denne venninnen foran deg. Men hvor hyppig og hva slags kontakt de skal ha er det jo vanskelig å sette en mal for. Kryptisk svar, kanskje 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329881-hans-venninne-emosjonelt-utroskap/#findComment-2759906 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Du må nok akseptere at de er venner. Men det er ikke noe galt i at du sier i fra til kjæresten din at du ikke ønsker at han skal fortelle henne om hvordan dere to har det. Det er lov å ønske å holde privatlivet sitt privat. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329881-hans-venninne-emosjonelt-utroskap/#findComment-2759907 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Du sier hun er litt sjalu på deg. Vil det si at hun er forelsket i han, mens han ikke er forelsket i henne? Hvis det er tilfellet så ville jeg forventet at kontakten ble redusert. Jeg synes heller ikke han burde diskutere deg eller deres forhold med henne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329881-hans-venninne-emosjonelt-utroskap/#findComment-2759913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Om forholdet var likedan, men at vennen var en mann - hadde du følt det anderledes da? Om hun er sjalu på deg, kan det muligens tyde på at hun har mer følelser for ham enn bare vennskap. Dette bør det ryddes opp i hvis vennskapet skal vare. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329881-hans-venninne-emosjonelt-utroskap/#findComment-2759931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Det at hun er sjalu på deg trenger ikke å bety at hun er forelsket i ham. Sjalusi eksisterer også i vennskapsforhold, familierelasjoner, blant kolleger og i alle sammenhenger der et tett felleskap blir utsatt for en inntrenger. At de diskuterer deres forhold skjønner jeg at du ikke liker, men det er vel ikke noe verre enn at venninner betror seg til hverandre om menn og kjærester. Jeg kan overhodet ikke se at dette er utroskap, og råder deg til å betrakte henne som en kompis. Og a propos dette at sjalusi kan opptre i mange varianter: Jeg har en venn som både kjæresten og jeg er veldig glad i. Han er gift. På en fest flørtet han med en kollega, og jeg presterte å bli dritsjalu på vegne av kona hans! Jeg finnes nemlig ikke sjalu på henne og ville ta det veldig hardt hvis de gikk hverandre. Og jeg har ikke lyst på ham selv. er bare veldig glad i ham som en venn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329881-hans-venninne-emosjonelt-utroskap/#findComment-2760023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Samija Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Det at hun er sjalu på deg trenger ikke å bety at hun er forelsket i ham. Sjalusi eksisterer også i vennskapsforhold, familierelasjoner, blant kolleger og i alle sammenhenger der et tett felleskap blir utsatt for en inntrenger. At de diskuterer deres forhold skjønner jeg at du ikke liker, men det er vel ikke noe verre enn at venninner betror seg til hverandre om menn og kjærester. Jeg kan overhodet ikke se at dette er utroskap, og råder deg til å betrakte henne som en kompis. Og a propos dette at sjalusi kan opptre i mange varianter: Jeg har en venn som både kjæresten og jeg er veldig glad i. Han er gift. På en fest flørtet han med en kollega, og jeg presterte å bli dritsjalu på vegne av kona hans! Jeg finnes nemlig ikke sjalu på henne og ville ta det veldig hardt hvis de gikk hverandre. Og jeg har ikke lyst på ham selv. er bare veldig glad i ham som en venn. Ja, jeg vet det er mange varianter av sjalusi og denne venninnen har KUN vennskapelige følelser for kjæresten min. De beskriver hverandre nesten som bror og søster. Sånn sett er jo denne sjalusien ren egoisme. Det handler rett og slett og at jeg ønsker å være den ENESTE jenta i hans liv... Hadde det vært en mannlig bestekompis han delte de samme tingene med, hadde jeg ikke brydd meg. Det er nettopp dette at hun er jente. Menn oppfører seg som regel litt annerledes med jenter enn gutter og dette behovet for feminin kontakt vil jeg han bare han skal få tilfredstilt hos meg og ingen andre.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329881-hans-venninne-emosjonelt-utroskap/#findComment-2760140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mener han Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 leste innlegget for mannen min, og han syntes det høres VELDIG rart ut..... Hvis de to er bare venner ...kan IKKE ho bli sjalu på deg vel??? -og hvis dere skal være kjærester,kan han ikke ha så nære relasjoner til andre DAMER at han gjør deg sjalu på henne? Jeg mener det samme, at hvis de to er så gode venner at du og hun blir sjalu... så hadde jeg nok latt de to fortsette løpet sitt videre... Kan ikke være riktig navla folk som mener vennskap går foran kjærester, venner viker til side når den ene parten finner sin hjertens kjær. Gleder seg SAMMEN med de to og tilbringer tid SAMMEN med de to, ikke alenetid i "overdoser" bare fordi de er venner...(SNØFT) Snåle greier... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329881-hans-venninne-emosjonelt-utroskap/#findComment-2760158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Ja, jeg vet det er mange varianter av sjalusi og denne venninnen har KUN vennskapelige følelser for kjæresten min. De beskriver hverandre nesten som bror og søster. Sånn sett er jo denne sjalusien ren egoisme. Det handler rett og slett og at jeg ønsker å være den ENESTE jenta i hans liv... Hadde det vært en mannlig bestekompis han delte de samme tingene med, hadde jeg ikke brydd meg. Det er nettopp dette at hun er jente. Menn oppfører seg som regel litt annerledes med jenter enn gutter og dette behovet for feminin kontakt vil jeg han bare han skal få tilfredstilt hos meg og ingen andre.. Ja, sjalusien er egoisme. Jeg tror ikke det er så smart å kreve at han skal kutte henne ut. Da kan han, som vet med sikkerhet at de ikke gjør noe galt, reagere på at du er sjalu og føle seg urettmessig mistenkt og føle at du vil holde ham i bånd. Du vil være den eneste kvinnen han har et nært forhold til. Ja, da synes jeg du bør prøve å bli det. Utforsk ham og vær åpen og interessert. Så kanskje han gradvis slipper taket i venninnen. Den inderligheten man får ved å være både kjærester og bestevenner er uslåelig. Forhåpentlig vil han selv finne ut det etter hvert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329881-hans-venninne-emosjonelt-utroskap/#findComment-2760169 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Samija Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Ja, sjalusien er egoisme. Jeg tror ikke det er så smart å kreve at han skal kutte henne ut. Da kan han, som vet med sikkerhet at de ikke gjør noe galt, reagere på at du er sjalu og føle seg urettmessig mistenkt og føle at du vil holde ham i bånd. Du vil være den eneste kvinnen han har et nært forhold til. Ja, da synes jeg du bør prøve å bli det. Utforsk ham og vær åpen og interessert. Så kanskje han gradvis slipper taket i venninnen. Den inderligheten man får ved å være både kjærester og bestevenner er uslåelig. Forhåpentlig vil han selv finne ut det etter hvert. Jeg har ingen verdens grunn til å mistenke ham, så det er kun vennskapet jeg er sjalu på. Jeg har selvfølgelig lyst å være BÅDE kjæreste og bestevenn, men føler jeg ikke strekker helt til. Det har nok med mitt eget selvbilde å gjøre. Føler meg kanskje til tider litt kjedelig og er ganske rolig av meg og ikke så pratsom som jenter flest. Med henne kan han sitte å prate i timevis på kafè. Siden vi ikke bor sammen, er det egentlig ikke så mye mer tid meg og han tilbringer sammen enn hun og ham og siden den eneste forskjellen på vårt og deres forhold er at han og meg har sex sammen, så føles det nesten som jeg bare er elskerinnen hans. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329881-hans-venninne-emosjonelt-utroskap/#findComment-2760874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Samija Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 leste innlegget for mannen min, og han syntes det høres VELDIG rart ut..... Hvis de to er bare venner ...kan IKKE ho bli sjalu på deg vel??? -og hvis dere skal være kjærester,kan han ikke ha så nære relasjoner til andre DAMER at han gjør deg sjalu på henne? Jeg mener det samme, at hvis de to er så gode venner at du og hun blir sjalu... så hadde jeg nok latt de to fortsette løpet sitt videre... Kan ikke være riktig navla folk som mener vennskap går foran kjærester, venner viker til side når den ene parten finner sin hjertens kjær. Gleder seg SAMMEN med de to og tilbringer tid SAMMEN med de to, ikke alenetid i "overdoser" bare fordi de er venner...(SNØFT) Snåle greier... Han foretrekker ikke å være med henne framfor meg, men de kveldene vi ikke kan være sammen pga jobb e.l, så velger han ofte å være med henne. Godt å få litt støtte i sjalusien min.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329881-hans-venninne-emosjonelt-utroskap/#findComment-2760878 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sahoda Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Jeg synes det i et forhold skal være lov å uttrykke sine følelser i forhold til noe som angår dere begge. Det kalles å prate sammen. Er din partner normalt oppegående så tror ikke jeg at han vil synes det er noe rart at du uttrykker det du føler rundt dette og kanskje han til og med kan hjelpe deg litt på veien i forhold til at du skal bli litt tryggere på dette "venneforholdet". Hun har jo nevnt sin "sjalusi", skulle det være noe vanskeligere for han å håndtere din følelser i forhold til dette? Jeg forstår veldig godt at du finner dette vanskelig, det hadde jeg også gjort. Slik er det med kjærligheten, den er for det meste sweet, men den har også sine "småsure" sider 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329881-hans-venninne-emosjonelt-utroskap/#findComment-2760977 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistera Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Tror nok du mistolker dette med at hun er sjalu. Oppe i ditt hode så innbiller du deg at hun er forelsket i han, men det er nok ikke der hun er sjalu. Om to bestevenner er sammen hver eneste dag, finner på ting sammen og den ene går inn i et forhold og man "mister" vennen i små perioder så er det faktisk helt vanlig og mennesklig å bli sjalu ( tenker at alder har noe å si her, slikt skjer ikke med folk over 30 ) At du skal være den som ødelegger et godt og stabilt vennskap med sjalusi kommer bare til å skade deg mer enn hva det skader henne! Har selv vært i denne situasjonen der jeg har mistet en god venn pga en dame, forholdet varte ikke lenge ( 1 år ) men vennskapet var ødelagt for alltid... Gode venner skal man ta vare på. Hadde hun ville hatt han som kjæreste ville dette ha skjedd for lenge lenge siden! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329881-hans-venninne-emosjonelt-utroskap/#findComment-2760990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistera Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Ja, jeg vet det er mange varianter av sjalusi og denne venninnen har KUN vennskapelige følelser for kjæresten min. De beskriver hverandre nesten som bror og søster. Sånn sett er jo denne sjalusien ren egoisme. Det handler rett og slett og at jeg ønsker å være den ENESTE jenta i hans liv... Hadde det vært en mannlig bestekompis han delte de samme tingene med, hadde jeg ikke brydd meg. Det er nettopp dette at hun er jente. Menn oppfører seg som regel litt annerledes med jenter enn gutter og dette behovet for feminin kontakt vil jeg han bare han skal få tilfredstilt hos meg og ingen andre.. Om du ønsker å være den ENESTE jenta, må jeg desverre si at dette forholdet ikke kommer til å vare så veldig lenge mellom dere... Ingen som liker oversjalusi i større mengder. Syntes du burde gå i terapi for følelsene dine før det ødelegger forholdet deres 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329881-hans-venninne-emosjonelt-utroskap/#findComment-2760991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svava Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Tror nok du mistolker dette med at hun er sjalu. Oppe i ditt hode så innbiller du deg at hun er forelsket i han, men det er nok ikke der hun er sjalu. Om to bestevenner er sammen hver eneste dag, finner på ting sammen og den ene går inn i et forhold og man "mister" vennen i små perioder så er det faktisk helt vanlig og mennesklig å bli sjalu ( tenker at alder har noe å si her, slikt skjer ikke med folk over 30 ) At du skal være den som ødelegger et godt og stabilt vennskap med sjalusi kommer bare til å skade deg mer enn hva det skader henne! Har selv vært i denne situasjonen der jeg har mistet en god venn pga en dame, forholdet varte ikke lenge ( 1 år ) men vennskapet var ødelagt for alltid... Gode venner skal man ta vare på. Hadde hun ville hatt han som kjæreste ville dette ha skjedd for lenge lenge siden! ''Gode venner skal man ta vare på.'' Amen! Kjærester kommer og går..... Ekte vennskap består. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329881-hans-venninne-emosjonelt-utroskap/#findComment-2760997 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Samija Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Tror nok du mistolker dette med at hun er sjalu. Oppe i ditt hode så innbiller du deg at hun er forelsket i han, men det er nok ikke der hun er sjalu. Om to bestevenner er sammen hver eneste dag, finner på ting sammen og den ene går inn i et forhold og man "mister" vennen i små perioder så er det faktisk helt vanlig og mennesklig å bli sjalu ( tenker at alder har noe å si her, slikt skjer ikke med folk over 30 ) At du skal være den som ødelegger et godt og stabilt vennskap med sjalusi kommer bare til å skade deg mer enn hva det skader henne! Har selv vært i denne situasjonen der jeg har mistet en god venn pga en dame, forholdet varte ikke lenge ( 1 år ) men vennskapet var ødelagt for alltid... Gode venner skal man ta vare på. Hadde hun ville hatt han som kjæreste ville dette ha skjedd for lenge lenge siden! Nei misforststår egentlig ikke. Hun er sjalu fordi hun må dele bestevennen sin med meg. Hun har alltid vært den mest spesielle jenta for ham. Nå er det meg. Jeg er vel kanskje sjalu litt fordi hun er det. Vet hun ikke er forelsket i ham, men irriterer meg at hun tydeligvis tar EKSTRA mye kontakt med ham nå nå. Føler hun konkurerer litt med meg og jeg irriterer meg ar hun får det som hun vil, ved at han velger å fortsatt bruke en del tid sammen med henne. Han har forøvrig MANGE guttevenner også, som han også bruker mye tid sammen med, så det er ikke sånn at jeg vil ta fra ham den eneste vennen han har utenom meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329881-hans-venninne-emosjonelt-utroskap/#findComment-2762289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.