Gå til innhold

Søvnlammelse?

Anbefalte innlegg

Gjest katiie17

Hei. Er en jente som blir 18 år til høsten. I fjor opplevde jeg noe merkelig. Jeg lå i senga og holdt på å sovne da noe rart skjedde med meg. Fikk en rar følelse, det begynte å sprenge inni ørene mine, jeg fikk ikke sagt noe eller beveget meg. Det føltes ut som om jeg var lam. Det skjedde flere ganger på samme gang og for å komme meg ut av det måtte jeg prøve å vri tankene mine på noe helt annet, ellers sluttet det ikke. Jeg måtte komme meg opp av senga ellers så gikk det ikke bort. Men det var så vanskelig ettersom jeg ikke fikk beveget meg eller sagt noen ting! Det kom også en slags skygge over meg som virket skremmende. Jeg fikk panikk og bare lå der for jeg fikk ikke gjort noen ting=S Det gikk heldigvis over. Men så gjentok det seg flere og flere ganger enten når jeg har våknet eller ligger i senga og skal prøve å sove. Blir redd for at det skal skje hver gang jeg legger meg ned i senga fordi det er så ekkelt å ikke kunne bevege meg eller si noe. Men når jeg våkner fra det føles det som om alt er en drøm, at det egentlig ikke har skjedd. Men jeg vet det har skjedd fordi det skjer så ofte og er så virkelig. Sist det skjedde var igår. Da skjedde det kanskje 5-6 ganger etterhverandre, at jeg lå og hyperventilerte og prøvde å bevege meg i senga. Og fikk ikke gjort noen ting. Det sprengte inni ørene og det føltes som jeg var i ferd med å dø og at jeg var lam. Er det noe som kan gjøres med dette? Og Hva kan det eventuelt være?:/

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329887-s%C3%B8vnlammelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...