Gå til innhold

liten kul litt ovenfor knehasen

Anbefalte innlegg

Gjest mann i 50 årene

Jeg har en liten, glatt, særdeles bevegelig kul litt ovenfor knehasen (bak på venstre lår, nær den store "lårsenen - knesenen"). Den har konsistens som et maiskorn, størrelse et sted mellom maiskorn og (hel)pepperkorn. Den beveger seg i "alle retninger", sklir raskt vekk så fort jeg kommer nær den. Den er mao særs bevegelig. Ikke vond. Har vært hos to leger, begge hevdet at det var en liten cyste som det ikke var nødvendig å sjekke noe videre. Jeg følte imidlertid at undersøkelsen var veldig rask og ønsker din kommentar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329889-liten-kul-litt-ovenfor-knehasen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det er ikke lange tiden en lege trenger å bruke på å fastslå om en liten kul som du beskriver er noe farlig. Er enig i at kulen din høyst sannsynlig er en liten utposning; ganglioncyste som utspringer fra muskelhinnen rundt senen fra hamstringsmuskelen. Inidlertid skal alle kuler som vokser langsomt i størrelse undersøkes jevnlig. Høres ut som din kul er grei å følge med på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...