Gjest hakke peiling men bare lurer Skrevet 4. juni 2009 Skrevet 4. juni 2009 Brukes noen gang Zyprexa ovenfor personer som sliter med matlysten etter feks sykdom? Jeg tenker spesielt på kreftpasienter som er veldig undervektige og trenger å få opp vekta. Kan Zyprexa brukes her? 0 Siter
Gjest ender uten Skrevet 4. juni 2009 Skrevet 4. juni 2009 Vet ikke for det tilfellet, men jeg fikk Zyprexa da jeg skulle opp i vekt pga spisevegring. 0 Siter
Gjest hakke peiling men bare lurer Skrevet 4. juni 2009 Skrevet 4. juni 2009 Vet ikke for det tilfellet, men jeg fikk Zyprexa da jeg skulle opp i vekt pga spisevegring. Jeg ser for meg at en person med spisevegring ville fått fullstendig panikk ved å få et slikt medikament som gjorde at hun gikk opp i vekt. Hvordan var det for deg å få det? 0 Siter
Gjest imzedimze Skrevet 4. juni 2009 Skrevet 4. juni 2009 zyprexa gir jo hunger etter fettrik og karbohydratholdning mat som pizza, boller og sjokolade... Kanskje ikke helt det en kreftpasient burde spise for å gå opp? 0 Siter
Gjest hakke peiling men bare lurer Skrevet 4. juni 2009 Skrevet 4. juni 2009 zyprexa gir jo hunger etter fettrik og karbohydratholdning mat som pizza, boller og sjokolade... Kanskje ikke helt det en kreftpasient burde spise for å gå opp? Når jeg gikk på Zyprexa, så spiste jeg vanlig mat+ at jeg fikk ekstra lyst på pizza. Hvis alternativet er at pasienten ikke spiser noenting i det hele tatt så kan vel ikke karbohydratrik mat skade? 0 Siter
Gjest imzedimze Skrevet 4. juni 2009 Skrevet 4. juni 2009 Når jeg gikk på Zyprexa, så spiste jeg vanlig mat+ at jeg fikk ekstra lyst på pizza. Hvis alternativet er at pasienten ikke spiser noenting i det hele tatt så kan vel ikke karbohydratrik mat skade? det er jo regelrett helseskadelig mat skulle tro det var viktig å spise veldig sunt og masse grønnsaker etc når en hadde kreft. 0 Siter
Gjest ender uten Skrevet 4. juni 2009 Skrevet 4. juni 2009 Jeg ser for meg at en person med spisevegring ville fått fullstendig panikk ved å få et slikt medikament som gjorde at hun gikk opp i vekt. Hvordan var det for deg å få det? Jo, det kan jeg fortelle deg. Det vil si - den gangen visste jeg ikke hva som var bivirkning på denne medisinen. ikke fortalte dem det til meg heller. de sa den var mot depresjonen min. Jeg synes ikke jeg spiste så fet mat eller noe - jeg var innlagt så kan jo hende den maten var fet, vet ikke. Jeg gikk opp så mye at jeg skjemtes over det og ikke klare kontrollere det i tillegg - det var det verste jeg noen gang har vært med på. Uansett håper jeg du/dere kan finne en løsning på dette med vektøkning - uten Zyprexa! den _kan_ være pyton med den bivirkninga også(sånn jeg ser det da - siden jeg ikke klarte gjøre noe med det(og de ansatte ikke hjalp med å stoppe oppgangen i tillegg) ) 0 Siter
Gjest hakke peiling men bare lurer Skrevet 5. juni 2009 Skrevet 5. juni 2009 det er jo regelrett helseskadelig mat skulle tro det var viktig å spise veldig sunt og masse grønnsaker etc når en hadde kreft. Jeg har hatt kreft i familien og har ikke sett at de har spist mere sunn mat enn andre, Men kanskje jeg tar feil. jeg tror iallefall på at det er viktig å spise noe, kontra å ikke spise hvis man har et ønske om å bli frisk/leve lenger. 0 Siter
Gjest imzedimze Skrevet 7. juni 2009 Skrevet 7. juni 2009 Jeg har hatt kreft i familien og har ikke sett at de har spist mere sunn mat enn andre, Men kanskje jeg tar feil. jeg tror iallefall på at det er viktig å spise noe, kontra å ikke spise hvis man har et ønske om å bli frisk/leve lenger. hva har det med saken å gjøre hva folk gjør, i forhold til hva de egentlig burde gjøre overlever du kreften så er det jo det å være tynn og ikke ha matlyst et midlertidig problem, som det ikke er verdt å få diabetes fordi man bruker antipsykotika for å få opp apetitten. om man får diabetes av cellegiften er det noe annet, da cellegiften kan redde livet ditt. men zyprexa for å øke apetitten i grunnen ville vært en hjelp til et midlertidig problem... men dette er bare mine tanker om saken da. Jeg ville iallfall styrt unna zyprexa om jeg skulle fått kreft som jeg vet får jeg til å hive innpå pizza og sjokolade og heller øker kreftfaren fordi du blir overvektig, men heller fulgt opplegget til jenta som var på oprah med siste stadium kreft, men så enda ikke døde fordi hun la om livsstilen totalt og spiste masse masse grønt. 0 Siter
Gjest imzedimze Skrevet 7. juni 2009 Skrevet 7. juni 2009 Jeg ser for meg at en person med spisevegring ville fått fullstendig panikk ved å få et slikt medikament som gjorde at hun gikk opp i vekt. Hvordan var det for deg å få det? zyprexa gjør at en gir litt mer faen i at en går opp og spiser mer også, så det kan jo midlertidig få en til å spise mer, og kanskje redde liv hos en anorektiker. men bare midlertidig, en vil jo nekte bruke den om en blir tjukk nok, så da spørs om det om en er frisk fra sf i mellomtiden til å hold seg frisk eller får tilbakefall. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.