Gjest Stresser. Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Hei. Jeg er en jente på 33 år, som etter endelig å ha funnet mannen i mitt liv, og har et sterkt ønske om å bli gravid. Han er 36. Vi har nå prøvd nesten et år uten å lykkes. Jeg tar eggløsningstester, og har forholdsvis regelmessige eggløsninger. Jeg spotter 3 - 6 dager før jeg får mensen, og har lest noen steder at det kan gjøre det vanskeligere å bli gravid. Jeg har også mer murringer og smerter i underlivet, også utenom menstruasjonen enn jeg hadde da jeg gikk på P-piller.Jeg har brukt p-piller ca 2.5 år. Livmoren min ligger foroverbøyd. (Har det noe å si?) Jeg har lest en del på nett, og flere har erfaringer med en del urter og kjerringråd for å bli gravid. Jeg spør egentlig ikke om du tror produktene virker, men om du tror de er farlige å forsøke. Dersom noen mener de virker, kan det gi en følelse av at man gjør noe.... Jeg har spurt på helsekostforretning, men er usikker på om de har nok kompetanse til å gi et godt nok svar. Disse produktene har jeg sett på: 1. Bidronningegele. Er det farlig før, under eller etter eggløsning? 2. Det samme med Wild Yam. 3. Salviete før eggløsning? 4 Grapefruktjuice før eggløsning? 5. Solvipect, før eggløsning? Hilsen stresset. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329912-er-disse-produktene-farlige-for-gravide/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Livmorens plassering har ingen betydning for å bli gravid, 75 % har for øvrig foroverbøyd livmor, det er det vanligste. Jeg har ikke tro på preparater du kan kjøpe i helsekostbutikker, spesielt vil jeg ikke anbefale preparater som kan ha hormoneffekt (wild yams). Man kan ikke påvirke eggets kvalitet med de ting du nevner (eller andre ting). I og med at dere har forsøkt i ett år uten resultat, foreslår jeg at dere får henvisning til gynekolog for videre utredning. Det at du har smerter kan gi mistanke om tilstanden endometriose hvor det kan være redusert fruktbarhet. Tilstanden kan bare påvises ved laparoskopi (kikkhullsoperasjon) hvor man også kan teste om egglederne er åpne. Inntil videre forsøk å ha samleie 2-3 ganger i den fruktbare periode som er seks dager som avsluttes eggløsningsdagen. Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen NB ved endometriose er behandlingen ved infertilitet prøverør 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329912-er-disse-produktene-farlige-for-gravide/#findComment-2760482 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.