Gå til innhold

Nutridrink på resept?

Anbefalte innlegg

Gjest cariane

Jeg har vært deprimert ganske lenge og får hjelp pga det, men de siste ukene har det vært såpass ille at jeg bare får i meg en youghurt eller to om dagen. Jeg drikker endel juice og sjokomelk for å få i meg litt kalorier, men klarer bare ikke å få i meg noe mat. Da jeg var på apoteket for et par dager siden så jeg at det finnes noe som heter Nutridrink. Da får man i seg 300 kalorier ved å drikke et par desiliter. Det er nok bedre enn bare juice og sjokomelk... Men de kostet 33 kroner per flaske og det blir jo litt dyrt i lengden. Det sto at de kunne erstatte vanlig mat.

Noen som vet om det går an å få sånne på resept? Nå har jeg gått ned nesten 10 kg de siste ukene og er på grensen til å bli undervektig så jeg regner med at legen vil gi meg en sånn resept hvis det er mulig, men jeg orker ikke å gå til legen uten at jeg vet at det går an å få dem på resept...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329922-nutridrink-p%C3%A5-resept/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest cariane

Slik jeg tolker regelverket, så vil ikke manglende matlyst være grunnlag for å få næringsdrikk på blå resept.

Er ikke det litt ulogisk? Hva skal i så fall til for å få dem på blå resept, hvis det ikke holder å ha en alvorlig depresjon og dårlig matlyst?

Er ikke det litt ulogisk? Hva skal i så fall til for å få dem på blå resept, hvis det ikke holder å ha en alvorlig depresjon og dårlig matlyst?

Det gis på blå resept ved en del alvorlig sykdommer som kreft i munnhulen og lignende. I slike tilfeller er sykdommen direkte årsak til behovet for næringsdrikker.

Du kan lese mer om dette på nav sine nettsider, evt. kontakte nav direkte for å få korrekt informasjon.

Lykke til :-)

Annonse

Det er mange som ikke får nødvendige medisiner på blå resept, ulogisk eller ikke. Min svigermor og jeg har samme behov for smertestillende til tider, hennes diagnose gir dette på blå resept, jeg må kjøpe akkurat samme preparat i små esker til flerdobbel pris selv om mine smerter er like reelle som hennes.

Gjest been there,done that

får du ikke nærling,har du alternativet mat via en slange....tviler på om du får noe anna utifra din situasjon.

blir du undervektig,så ja,kan du få intrevenøs næring

Liker du nutrilett,tenk på hvor mye du sparer ift til vanlig mat,sånn sett er det jo ikke dyrt heller! 30 kr pr måltid?:P

Gjest jamvold

Når du har så store problemer med mat burde du ringe legen å høre først. Han kjenner jo din historikk og vet nok med en gang om du er kvalifisert for dette.

Ikke hør på dem under her som diskuterer prisen. De glemmer jo at du fortsatt skal spise helt vanlig mat i tillegg og dette må jo brukes like mye penger på. Du skal jo ikke slutte å spise mat ikke sant?!Drikken skal være et tillegg for at du får i deg alle næringsstoffer og helst få litt fett på kroppen samtidig.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...