Gå til innhold

"Identitetstyv"

Anbefalte innlegg

Gjest psyk.søk.

Hei.Håper du kan hjelpe meg på vei til å forstå dette fenomenet,: Min partner "tar" alt jeg står for.Han snakker til andre bare om det jeg snakker om hjemme,-de tingene jeg er opptatt av,- mine studier,-han leser faktisk alle mine lærebøker.Går rundt og siterer mine læremestere(.Mitt studium har absolutt ingenting med hans yrke og tidligere interesser å gjøre) Han går ofte imellom meg og en samtalepartner,rent fysisk,og tar bare mine ord og meninger og fortsetter samtalen.Han later som han snakker for oss begge når han utbroderer videre noe jeg har sagt.Han kan holde på med dette en hel kveld overfor felles venner ol.Han kopierer alle mine faglydbøker og "siterer" og belærer meg (og andre) ofte med ting derfra.Han gjør bare de tingene hjemme som jeg gjør, så her blir alt" jentearbeidet" gjort dobbelt og tungarbeidet må jeg be og innsistere på at han tar.Setter jeg meg ned for å knytte skolissene til barnet vårt, tar han fort den andre foten!!! Han gjør alle "mine" ting iforhold til barnet også,tar ikke naturlig tak i noe av det som "står igjen".Alt dette er utrolig ekkelt,-føler at han stjeler min identitet rett og slett.Har måttet gi han forbud mot å fortelle hva jeg mener om alt mulig til gud og hvermann.Det stemmer jo slettes ikke det han sier heller. Får han ikke med til noen form for terapi enda forholdet er helt ødelagt.Han er "påtvingende" i de fleste sammenhenger,sliter for å holde ut med dette. Det virker som det ikke er sosiale antenner der i det hele tatt.Håper du kan tipse meg litt om veien videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/329929-identitetstyv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...