Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 158
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

13

• BMS!

11

• black wealch

6

• også en mor

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest herminegrang

Heisan!

Er det ikke herlig med en skikkelig usakelig "diskusjon" hvor alt blir snudd på hodet?

Du skjønner vel at du som ikke er en av klanen ikke har rett til å mene noenting? Man må være helt enig i det klanen mener og sier. Det blir ingen konstruktiv diskusjon av det, men klanen får ihvertfall solt seg i sin egen fortreffelighet. Hvorfor klanen har et så sterkt behov for anerkjennelse og det å være "med i den indre kjernen" skal jeg ikke spekulere i. "Den indre kjernen" har de kontroll på selv.

Du fåkke væ me i gjengen!!!

Og det er vel like greit.

Hele greia minner meg om barneskolen hvor det var en klikk med jenter som lagde seg selv til ledere av en vel utvalgt gruppe mindre selvsikre og sterke jenter.

Amen! Du fikk sagt det der. Jeg er helt enig.

Heisan!

Er det ikke herlig med en skikkelig usakelig "diskusjon" hvor alt blir snudd på hodet?

Du skjønner vel at du som ikke er en av klanen ikke har rett til å mene noenting? Man må være helt enig i det klanen mener og sier. Det blir ingen konstruktiv diskusjon av det, men klanen får ihvertfall solt seg i sin egen fortreffelighet. Hvorfor klanen har et så sterkt behov for anerkjennelse og det å være "med i den indre kjernen" skal jeg ikke spekulere i. "Den indre kjernen" har de kontroll på selv.

Hele greia minner meg om barneskolen hvor det var en klikk med jenter som lagde seg selv til ledere av en vel utvalgt gruppe mindre selvsikre og sterke jenter.

Jeg er i alle fall ikke med i noen klan, og syns stort sett at resten av forumet mener noe annet enn meg, men det går så greit så :-)

Gjest heifara

Flott at du synes det er gøy da! :-)

Jeg forstår bare ikke hensikten med en så usaklig kommentar. Jeg har aldri vært med i noen klan, og bms! sier hun heller aldri har vært en del av klanen. Selv aner jeg ikke hvem som er i klanen, men jeg ville to de i alle fall hadde noen nick som gikk igjen? Vi som skifter nick i hver tråd (ja, jeg er en av dem) blir jo stort sett bare kjefta på av det enkelte folk i en mengde tråder ender opp med å kalle "klanen".

At en påstand om medlemsskap i klan kommer inn i en tråd viser bare at tråden er på vei til å bli helt fullstendig usaklig, og det bare er å avslutte.

Annonse

Gjest Slike er da ikke supre samboere!

Heisan!

He-he, jeg begynner nesten å tro at du har rett, jeg, dette blir jo helt "høl i haue". Men OK, jeg er ikke ute etter venninner her heller, så jeg skal vel tåle dette også.

:-)

Takk for din noe humoristiske, men allikevel alvorlige, betraktning. :-)

Nå har du minst fem ganger i denne diskusjonen sagt at "jeg tror jeg avslutter her" - så da fatter jeg ikke at du ikke gjør det.

Har du vært en aktiv deltaker i denne diskusjonen? I og med at du bryr deg slik, mener jeg?

De kommentarene er da slett ikke malplasserte.

Selvfølgelig mener ikke du det, siden du kun er ute etter èn ting. Om de ses i en sammenheng med den diskusjonen som ble ført på det tidspunktet, så vil man vel gjerne se at spørsmålene og kommentarene ikke henger på greip.

black wealch

Så om man får hjelp ett sted, så skal man ikke få det på hjemmebane? Og - om partneren din er psyk og får hjelp, så skal du også slippe deg ned og la partneren lide litt ekstra på hjemmebane?

Javel, slik er jeg veldig glad for vi ikke har det her hjemme...

Du vil ikke forstå du...

Jeg sier IKKE at partner ikke skal hjelpe til. MEN det kan noen ganger bli satt for store krav til partneren til syke/psyke, og det bør man ha forståelse for.

Annonse

Du vil ikke forstå du...

Jeg sier IKKE at partner ikke skal hjelpe til. MEN det kan noen ganger bli satt for store krav til partneren til syke/psyke, og det bør man ha forståelse for.

''MEN det kan noen ganger bli satt for store krav til partneren til syke/psyke, og det bør man ha forståelse for.''

NOEN GANGER, ja, men vi kan da ikke snakke om alle mulige andre tilfeller i en tråd som handler om ETT par? Og det er ingen steder det kommer fram at trådstarter er krevende og vanskelig.

black wealch

''MEN det kan noen ganger bli satt for store krav til partneren til syke/psyke, og det bør man ha forståelse for.''

NOEN GANGER, ja, men vi kan da ikke snakke om alle mulige andre tilfeller i en tråd som handler om ETT par? Og det er ingen steder det kommer fram at trådstarter er krevende og vanskelig.

Når han ikke takler det, er det vel for store krav...

Gjest Thrine Lhine

Jeg har selv lyst til å komme med en kommentar her, det stilles stadig spørsmål til hvilke krav jeg stiller. Til det vil jeg si at jeg er verken masete eller kravstor. Men jeg forventer at min samboer skal kunne lage litt mat når jeg har dårlig matlyst, samt være til litt hjelp og støtte når jeg har det vanskelig. Dette er noe han er flink til ellers, det er derfor jeg reagerer på at han faller i staver på grunn av at jeg ikke er i form. Han er forøvrig frisk og oppegående og har ingen problemer med å takle jobben eller andre aktiviteter utenfor huset. Men jobben som pleier her hjemme takler han ikke, og det er det jeg reagerer på. Nå er jeg forøvrig på bedringens vei og min samboer er lettet og glad for det. Jeg vet med meg selv om at det hadde vært snudd andre veien, at han hadde vært syk, hadde jeg selvfølgelig ordnet både med mat og ellers hva han hadde hatt behov for.

Da har man i såfall utrolig små forventninger til hva et voksent, friskt menneske bør klare, med mindre du bare går ut fra at trådstarter juger, selvfølgelig.

Jeg har selv lyst til å komme med en kommentar her, det stilles stadig spørsmål til hvilke krav jeg stiller. Til det vil jeg si at jeg er verken masete eller kravstor. Men jeg forventer at min samboer skal kunne lage litt mat når jeg har dårlig matlyst, samt være til litt hjelp og støtte når jeg har det vanskelig. Dette er noe han er flink til ellers, det er derfor jeg reagerer på at han faller i staver på grunn av at jeg ikke er i form. Han er forøvrig frisk og oppegående og har ingen problemer med å takle jobben eller andre aktiviteter utenfor huset. Men jobben som pleier her hjemme takler han ikke, og det er det jeg reagerer på. Nå er jeg forøvrig på bedringens vei og min samboer er lettet og glad for det. Jeg vet med meg selv om at det hadde vært snudd andre veien, at han hadde vært syk, hadde jeg selvfølgelig ordnet både med mat og ellers hva han hadde hatt behov for.

Jeg synes, som du vel har registrert her at din samboer definitivt ikke er særlig super. Det du beskriver som krav er en selvfølge i min verden, men jeg registrerer at det ikke er det for svært mange. Og det er kjempetrist.

Ønsker fortsatt god bedring!

Gjest Psyk av alt

He-he, jeg begynner nesten å tro at du har rett, jeg, dette blir jo helt "høl i haue". Men OK, jeg er ikke ute etter venninner her heller, så jeg skal vel tåle dette også.

Takk for din noe humoristiske, men allikevel alvorlige, betraktning. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...