Gå til innhold

Tolvåring barnevakt for baby?

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Enig

De to eldste (iallefall mellomsten) vil ha lagt seg før foreldrene drar. Eldste er 9 år gammel og veldig grei å ha med å gjøre, så hun vil garantert ikke lage trøbbel ;)

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

13

• Onsdag1365380628

4

• Lotte :o)

3

• AneM1365380603

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli
Skrevet

Det har jeg vett du. Virker som ei flott jente! :0)

Det er hun så absolutt!

(selv om hun noen synes jeg er verdens teiteste noen ganger ;-P)

Gjest mora2
Skrevet

Jeg har absolutt hatt "min del" med gråt, nattevåk, ammeproblemer og "you name it".

Ahr, da er nok du en veldig mye bedre mor enn de som har tidlig barnevakt. ;0)

Gjest mora2
Skrevet

Det er hun så absolutt!

(selv om hun noen synes jeg er verdens teiteste noen ganger ;-P)

Har hørt at det bare viser at man er en god foreldrer. Satser på det. ;0)

Gjest togli
Skrevet

''Det er jo foreldrene til barna som best vet om de vil være komfortabel med å la tolvåringer ha ansvaret for barna mensde er borte. ''

Jeg er ikke enig i at det bare er det som spiller inn. Man må også ivareta 12-åringene. Siden det er togli som spør, så er jeg mer opptatt av 12-åringene enn av de som skal passes.

Det er ikke bare-bare å få et tungt ansvar for tidlig. Hva om noe skulle skje og de ikke taklet å ordne opp i det? Da er det 12-åringene som må slite med det i etterkant.

Det er dette jeg har tenkt på også... Jeg ønsker ikke at hun skal føle skyld dersom noe ikke går som planlagt.

Mest sannsynlig vil alle tre barna sove når foreldrene drar, så de to tolvåringene vil passe dem når de sover. Men det du sier vil jeg så absolutt ha i bakhodet før jeg tar avgjørelsen.

Skrevet

Du har bare ett barn? Eller tar jeg feil nå?

Jeg lover deg at man blir mer avslappa med nestemann ;) Eldstejenta hadde ikke barnevakt før hun var to år gammel (pinlig, men sant!). De to yngste hadde barnevakt når de var 6 mnd gamle, så der hadde jeg tatt til vettet ;)

Det at man blir mer avslappa med flere unger trenger jo ikke være ensbetydende med at man derved gjør det som er riktigst eller mest ansvarlig;-)

Men hvis barnevakt etter 6 mnd er din "pers", så slår jeg deg glatt ned i støvlene ettersom vi (som jeg sa) hadde barnevakt da han var 2 mnd gammel...;-)

Men natta over ble det først da han var 13-14 mnd, også pga manglende tilbud og tilgjengelighet av barnepassere.

Gjest togli
Skrevet

Har hørt at det bare viser at man er en god foreldrer. Satser på det. ;0)

;-)

Når hun blir irritert på meg, pleier hun å si "Du er slem!!"

Da svarer jeg at det er jeg kjempestolt av ;) Da trekker hun faktisk litt på smilebåndet og himler med øynene ;)

Gjest mora2
Skrevet

;-)

Da svarer jeg at det er jeg kjempestolt av ;) Da trekker hun faktisk litt på smilebåndet og himler med øynene ;)

Haha, akkurat! De er nå herlige når de sinte også. ;0)

Gjest Shira :o)
Skrevet

;-)

He he, jeg er visstnok også slem innimellom. Senest her om dagen da jeg ikke forstod nytten av vanngevær til mange hundre kroner. Rett etter på skrev han lapp med I Love You Mamma, så jeg var ikke slem så lenge ;o)

Barna lever så i nuet og er herlige!

Gjest togli
Skrevet

Det at man blir mer avslappa med flere unger trenger jo ikke være ensbetydende med at man derved gjør det som er riktigst eller mest ansvarlig;-)

Men hvis barnevakt etter 6 mnd er din "pers", så slår jeg deg glatt ned i støvlene ettersom vi (som jeg sa) hadde barnevakt da han var 2 mnd gammel...;-)

Men natta over ble det først da han var 13-14 mnd, også pga manglende tilbud og tilgjengelighet av barnepassere.

Da var du heldigvis ikke så ille som meg ;)

Jeg følte meg som i "symbiose" med min første baby, noe som neppe var særlig sunt verken for henne eller meg.. Huff.. Men ellers er jeg helt enig i at når man først har fått barn, så kan man godt vente en god stund før man overlater babyen til andre over mange timer ;)

Gjest togli
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1244408562' post='4162181]

He he, jeg er visstnok også slem innimellom. Senest her om dagen da jeg ikke forstod nytten av vanngevær til mange hundre kroner. Rett etter på skrev han lapp med I Love You Mamma, så jeg var ikke slem så lenge ;o)

Barna lever så i nuet og er herlige!

Søt unge du har :))

Skrevet

Ahr, da er nok du en veldig mye bedre mor enn de som har tidlig barnevakt. ;0)

*sukk* for et typisk dol-svar....

Gjest mora2
Skrevet

*sukk* for et typisk dol-svar....

*LOL* Kom det fra deg??!!

;0)

Skrevet

Her synes jeg kanskje det rareste er at foreldrene i det hele tatt ønskett å ha barnevakt natta gjennom for en ¨på bare to måneder. er det vanlig?

Jeg tror vel ikke det er så uvanlig? Vi hadde ikke barnevakt natten over for eldstemann før han var over 2 år, så vi er kanskje litt ekstreme den andre veien igjen...

Skrevet

Da var du heldigvis ikke så ille som meg ;)

Jeg følte meg som i "symbiose" med min første baby, noe som neppe var særlig sunt verken for henne eller meg.. Huff.. Men ellers er jeg helt enig i at når man først har fått barn, så kan man godt vente en god stund før man overlater babyen til andre over mange timer ;)

:-) Jeg hadde nepe overlatt han til andre hvis det ikke var for at vi var bedt i et bryllup. :-)

Jeg husker forresten bare få dager etter hjemkomst fra sykehuset, da mannen min skulle trille en halvtimes tur slik at jeg fikk slappet av. Underveis fant han på at dette jo gikk så greit, så han holdt seg borte i 2 timer (uten mobiltelefon) og trodde han skulle bli møtt av en overlykkelig og uthvilt kone ved hjemkomst.... Dengang ei! Jeg var nærmest hysterisk *he he*

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Men i hovedinnlegget står dette ;-)

''Idag spurte søsteren min om datteren min, sammen med ei jevnaldra venninne, kanskje kunne tenke seg å sitte barnevakt for babyen en og annen lørdag når han blir rundt 6 mnd gammel. Den jevnaldra venninna har foreldrene sine i nabohuset til søsteren min.''

Og i innlegget du svarte på står det at han foreløpig bare er 1 1/2 uke gammel, og at de nok vil bli bedre kjent etterhvert :)

Er det så nøye? Jeg har fått grundig oppdatering nå.

Gjest togli
Skrevet

:-) Jeg hadde nepe overlatt han til andre hvis det ikke var for at vi var bedt i et bryllup. :-)

Jeg husker forresten bare få dager etter hjemkomst fra sykehuset, da mannen min skulle trille en halvtimes tur slik at jeg fikk slappet av. Underveis fant han på at dette jo gikk så greit, så han holdt seg borte i 2 timer (uten mobiltelefon) og trodde han skulle bli møtt av en overlykkelig og uthvilt kone ved hjemkomst.... Dengang ei! Jeg var nærmest hysterisk *he he*

Det forstår jeg godt!!

Når eldstejenta var ett år gammel hadde hun to trillepiker på 11 år. De trilla henne rundt i nabolaget og fikk trille på henne i rundt en halvtime hver gang. Jeg ble helt dødssliten av å holde kontroll på hvor de var til enhver tid. Løp rundt fra rom til rom i huset og titta ut av vinduene ;) Var mer avslappende å ha henne hjemme, ja ;)

Gjest togli
Skrevet

Er det så nøye? Jeg har fått grundig oppdatering nå.

Så det etterpå, ja :)

Skrevet

De to eldste (iallefall mellomsten) vil ha lagt seg før foreldrene drar. Eldste er 9 år gammel og veldig grei å ha med å gjøre, så hun vil garantert ikke lage trøbbel ;)

Jeg må jo si at dette med å ha voksne i nabohuset som man kan og vil løpe til dersom noe skulle skje har veldig mye å si. Og en nevø som man bor nære vil man natrulig nok kjenne bedre og vice versa enn om det bare er hvilkensomhelst baby.

Gjest togli
Skrevet

Jeg må jo si at dette med å ha voksne i nabohuset som man kan og vil løpe til dersom noe skulle skje har veldig mye å si. Og en nevø som man bor nære vil man natrulig nok kjenne bedre og vice versa enn om det bare er hvilkensomhelst baby.

Hadde det ikke vært for at de hadde bakvakt, så hadde det vært helt uaktuelt!

Dessuten føler jeg at barnet må kjenne og føle seg trygg på den som passer. Datteren min er selvsagt helt oppslukt over lillegutt og lurer på om ikke vi kan få en til baby her hjemme også ;)

(men det er uaktuelt, bare så det er klart!) ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...