Gå til innhold

hard og vond avføring over lengre periode

Anbefalte innlegg

Gjest fjell&fjord

hei. jeg er en jente på 19 år. jeg spiser sunt og drikker nok vann. jeg har problemer med utrolig hard avføring. Den er har hver gang jeg går på do, det stikker liksom helt nederst i endetarmen. + at det kommer litt blod hver gang. Jeg prøver å være flink å gå på do hver dag, men det gjør så utrolig vondt! Jeg må innrømme at jeg synst det er litt flaut å gå til legen med dette. har vært en gang før å da tok hun prøve av avføringa mi å hun sa det ikke var noe galt. kan hermoider vare så lenge? har hatt det sånn i over ett år snart! kan det være noe farli? håper på ett svar!

Fortsetter under...

Gjest gastropasienten

Kanskje du har fått en rift nederst i endetarmen som gjør det smertefullt? Kanskje har du også fått veldig hard avføring fordi du vegrer deg for å gå på do?

Hvis det er en rift så må du nok ha Hydrokortison, det er en salve som du får på resept og som de lager på sykehusapoteket.

siden du har slitt så lenge så synes jeg du skal oppsøke legen så du er sikker på hva det er. Husk at dette ikke er flaut for legen, de er vant til å se alt mulig.

et tips mot hard avføring. Spis svisker bløtlagt i vann. det hjelper som regel dagen etterpå.

Gjest Shira :o)

Kanskje du har fått en rift nederst i endetarmen som gjør det smertefullt? Kanskje har du også fått veldig hard avføring fordi du vegrer deg for å gå på do?

Hvis det er en rift så må du nok ha Hydrokortison, det er en salve som du får på resept og som de lager på sykehusapoteket.

siden du har slitt så lenge så synes jeg du skal oppsøke legen så du er sikker på hva det er. Husk at dette ikke er flaut for legen, de er vant til å se alt mulig.

et tips mot hard avføring. Spis svisker bløtlagt i vann. det hjelper som regel dagen etterpå.

Jeg har rifter nå, kan jeg smøre litt innvendig med hydrokortison også da? Min er reseptfri, kjøpt på apoteket, men står hydrokortison på tuben.

Jeg er helt gåen, i snitt 15 besøk på badet om dagen, med jojotarmer *sliten*

Det er friskt blod forresten, og jeg er 99% sikker på at det er sår nederst i endetarmen.

Gjest gastropasienten

[quote name=Shira :o)' timestamp='1244407544' post='4162137]

Jeg har rifter nå, kan jeg smøre litt innvendig med hydrokortison også da? Min er reseptfri, kjøpt på apoteket, men står hydrokortison på tuben.

Jeg er helt gåen, i snitt 15 besøk på badet om dagen, med jojotarmer *sliten*

Det er friskt blod forresten, og jeg er 99% sikker på at det er sår nederst i endetarmen.

Jeg vet ikke om det finnes flere typer Hydrokortison, eller om jeg bruker feil navn på det. Den jeg tenker på er ganske sterk, og du får sterk hodepine med en gang som bivirkning. Antakelig er den slik fordi den skal virke lokalbedøvende.

Innvendige rifter har jeg ikke erfaring med, men det skader vel ikke å prøve litt salve på det.

lykke til:)

Gjest Shira :o)

Jeg vet ikke om det finnes flere typer Hydrokortison, eller om jeg bruker feil navn på det. Den jeg tenker på er ganske sterk, og du får sterk hodepine med en gang som bivirkning. Antakelig er den slik fordi den skal virke lokalbedøvende.

Innvendige rifter har jeg ikke erfaring med, men det skader vel ikke å prøve litt salve på det.

lykke til:)

Takk for svar. Jeg er bare så usikker på hvilken salve jeg skal prøve. Den hydrokortisonen jeg har får jeg ingen bivirkninger av, er ikke så sterk.

Jeg skal uansett ringe Riksen i morgen, for nå har jeg nådd en smertegrense, jeg kan ikke ha det slik. Bare så dumt at jeg må ringe via urologisk, siden de organiser alt med gastromedisineren, men jeg skal be om time snarest mulig.

Annonse

Gjest ajaja

Kjøp Lactulose på apoteket. Det er reseptfritt og helt ufarlig for tarmene dine. Ta en liten "knert" hver dag. Du blir antagelig ikke kvitt hemoridene før du blir mindre hard i magen. Jeg tror neppe det er farlig å være hard i magen, men hvorfor plage seg selv unødvendig?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...