Gå til innhold

Depresjon

Gjest Mathias Alexander

Anbefalte innlegg

Gjest Mathias Alexander

hei jeg har slitti en del med depresjon, angst ca 5 år og har 3 selvmordsforsøk som alle har innebært at jeg har tatt overdose på medikamentene Cipralex, Seroquel og efexor gått hos 2 forkjellige psykologer, 1 psykiater + 3 innleggelser på DPS og føler at behandlingen står bom fast, depresjonen min fungere på den måten at jeg har en dag hvor jeg er overlykkelige og ingenting kan dra meg ned uansett hva, men dagene etter orker jeg ingenting, alt er for jævelig og jeg har bare lyst til å dø (dette varer fra 3-7 dager) ... dagene mellom lykkerus og depresjon blir jeg lett irritert og har lyst til denge løs på alle som irriterer meg, sover som regel bort disse dagene. jeg er fysisk aktiv i en kampsport klubb, som trener og tatt flere prøver som alle viser at kroppen min ikke plukker opp medikamentene jeg får, også tatt hundre prøver for å finne ut om jeg mangler vitaminer eller lignende...alle prøvene viser at alt er bra.. går for øyeblikket på efexor og tolvon veit rett og slett ikke hva jeg skal gjøre lenger....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330021-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

uff..stakkars.. har ikke peiling men håper det går bra å fikse deg.

*oppmuntringsklem*

det går nok bra skal du se =D

trenger bare litt hjelp

føler jeg blir kastet ut av psykiatrien

forde de mener jeg er frisk,

så har jeg innkludert prøvd refleksologi

som har hjulpe på å få tilbake energien

pillene tar fra meg,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330021-depresjon/#findComment-2762648
Del på andre sider

Gjest Mathias Alexander

jaja.....

viser jo hvor dårlig psykiatrien er alt i alt

gir meg noen piller og sier de ikke får full effekt før om

1-3 måneder.....

halvt år etter "du må vente litt til"

9 måneder etter start -> overdose først på cipralex, alkohol og smertestillende og så på seroquel

hvorfor? --> en blanding av frustrasjon, oppgitt, følelse av ensomhet, dårlig psykolog og selvmordsønske

"har du lyst til å prøve noe annet?"

da a.......

resultat --> efexor, tolvon og to separate uker på åpen avdeling, ny psykolog og ny psykiater

(venter spent på resultat)

4 måneder senere --> ingen stor forandring

Selvmordsønske -> vedvarende

Depresjon -> vedvarende

Angst -> vedvarende

ønske om å leve livet fult ut -> minsker

hvor mange ganger må jeg ned i det svarte hullet mitt før

jeg får hjelp til å komme meg helt ut av det ?

hvor mange piller må jeg innom før graden økes?

hvor mange psykologer og psykiatere må jeg prate med

før jeg møter en med ordentlig erfaring innen min type lidelse?

orker ikke å skrive mer.............

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330021-depresjon/#findComment-2764900
Del på andre sider

Gjest sirilil

jaja.....

viser jo hvor dårlig psykiatrien er alt i alt

gir meg noen piller og sier de ikke får full effekt før om

1-3 måneder.....

halvt år etter "du må vente litt til"

9 måneder etter start -> overdose først på cipralex, alkohol og smertestillende og så på seroquel

hvorfor? --> en blanding av frustrasjon, oppgitt, følelse av ensomhet, dårlig psykolog og selvmordsønske

"har du lyst til å prøve noe annet?"

da a.......

resultat --> efexor, tolvon og to separate uker på åpen avdeling, ny psykolog og ny psykiater

(venter spent på resultat)

4 måneder senere --> ingen stor forandring

Selvmordsønske -> vedvarende

Depresjon -> vedvarende

Angst -> vedvarende

ønske om å leve livet fult ut -> minsker

hvor mange ganger må jeg ned i det svarte hullet mitt før

jeg får hjelp til å komme meg helt ut av det ?

hvor mange piller må jeg innom før graden økes?

hvor mange psykologer og psykiatere må jeg prate med

før jeg møter en med ordentlig erfaring innen min type lidelse?

orker ikke å skrive mer.............

Start med å si noe om hva slags dose du går på. Da er det lettere å gi konkrete råd. Hva er dosen på efexor for eksempel?

Og uansett hvor jævlig du har det blir du bare dårlig av "overdoser" på slike medisiner som dette. Du kan ikke drepe deg på dem, de bare gjør deg dårlig. Og å føle seg dårligere er bare ikke noe poeng i når en ikke orker tanken på å leve i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330021-depresjon/#findComment-2764930
Del på andre sider

Gjest Mathias Alexander

Start med å si noe om hva slags dose du går på. Da er det lettere å gi konkrete råd. Hva er dosen på efexor for eksempel?

Og uansett hvor jævlig du har det blir du bare dårlig av "overdoser" på slike medisiner som dette. Du kan ikke drepe deg på dem, de bare gjør deg dårlig. Og å føle seg dårligere er bare ikke noe poeng i når en ikke orker tanken på å leve i utgangspunktet.

"overdosene" på de medisinene funker veldig fint skal jeg si deg, eneste som reddet meg var at folk har kommet i tide og reddet meg, overdose på seroquel depot og efexor depot begge gangene hadde funket veldig fint.

ikke kom her og si at hjertestans ikke er dødlig, isåfall får jeg laterkrampe

går på 150 mg efexor og 90 mg tolvon

serumsrpøvene mine viste at jeg har ca -10% i blodet

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330021-depresjon/#findComment-2765713
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...