Gå til innhold

Hva hadde dere til middag idag?

Anbefalte innlegg

AneM1365380603
Skrevet

tsk tsk... er gjør jeg hva jeg kan for å få tankene dine bort fra vafler!! *tenker på kjolen*

;-)

Uff, ja. Den må jeg passe om 14 dager. Jeg er utrolig disiplinert vanligvis, selv om jeg nisset litt i lørdagsgodteriet til ungene i går.

Havregrøten var en liten sprekk da, og det har hendt mer enn en gang at jeg har steikt vafler etter vaffeltråder her inne :(

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

14

• BMS!

11

• AneM1365380603

11

• waxo

6

Mest aktive i denne tråden

AneM1365380603
Skrevet

http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift12256.asp

Her ser det ut til at smilende egg ikke er det samme som porcherte/forlorne egg - skal kokes med skallet på.

Kanskje de med smilende mener egg som er midt i mellom hardkokt og bløtkokt??

Ja, jeg ser at jeg husker feil. Vi lærte litt om ulike måter å tilberede da jeg gikk på eh.. husmorskolen ;)

Skrevet

Ja, jeg ser at jeg husker feil. Vi lærte litt om ulike måter å tilberede da jeg gikk på eh.. husmorskolen ;)

Oi, har du gått på husmorskole? ;-)

Det har forresten søsteren min også, men det er mannen hennes som lager det aller meste av mat hjemme hos dem. :-)

AneM1365380603
Skrevet

Oi, har du gått på husmorskole? ;-)

Det har forresten søsteren min også, men det er mannen hennes som lager det aller meste av mat hjemme hos dem. :-)

Jeg tok et år der da jeg var ekstremt skolelei etter ungd. skolen. Det het "husmorskole" da, he he.

Jeg gjorde heller en laber innsats, men har nå lært endel nyttig likevel :) Kokaboka vi fikk der brukes fremdeles. Alle grunnoppskrifter står der.

Skrevet

Pasta og pølseform, med finhakka tomater og andre grønnsaker med ost på toppen med salat. :) Enkelt og godt. Vaffler til kvelds litt etter middag.. Var mett som en tønne når jeg la meg.

Gjest Elextra
Skrevet

I går hadde vi grillede marinerte skiver av lammelår med nypoteter og gresk salat.

I dag blir det .... *hm* si det?

Gjest Elextra
Skrevet

Uff, jeg fikk aldri kjøpt den ringen, jeg :-( Ble noe galt da jeg bestilte den, og så har jeg ikke fått gjort det igjen...

Du klarer sikkert å få kjolen til å passe perfekt :-)

Du skulle ha sett meg nå - er rød som en kokt hummer - smørte meg ikke med solkrem, for det var ikke s mye sol fra begynnelsen i dag, og ikke så varmt, men jeg tok v meg da vi hadde besøk, og satt vel 2-3 timer i bikini....

Det verste er fjeset og brystet....

Men for en deilig helg :-)

''Men for en deilig helg''

Huh, syntes det var iskaldt, jeg. Men behagelig i perioder når vinden stilnet og sola var fremme.

Gjest Mat er godt
Skrevet

I dag skal vi ha kyllingfilet, potet, mais og sopp i fløtesaus. Namme, nam :)

Gjest prust
Skrevet

''Men for en deilig helg''

Huh, syntes det var iskaldt, jeg. Men behagelig i perioder når vinden stilnet og sola var fremme.

Det var varmt hos oss på søndag, men kaldt fredag og lørdag. Men vi var på hyttetur, og tok fullstendig fri fra internett, mail og kveldsjobbing - og koste oss sammen, med kun fulgesang som musikk :-)

Skrevet

Har ikke spist ennå. Det blir kylling og champignon og det som ellers måtte finnes i skap og kjøleskap til tilbehør.

Skrevet

Vi hadde kålrulletter - som jeg laget :D

Gjest Elextra
Skrevet

Det var varmt hos oss på søndag, men kaldt fredag og lørdag. Men vi var på hyttetur, og tok fullstendig fri fra internett, mail og kveldsjobbing - og koste oss sammen, med kun fulgesang som musikk :-)

Koselig! :)

Skrevet

Vi hadde salma laks, med saus av cream fresh og soyasaus. Sinnsykt godt :-D En deilig salat, og poteter :)

Skrevet

Vi hadde salma laks, med saus av cream fresh og soyasaus. Sinnsykt godt :-D En deilig salat, og poteter :)

Er det mulig, denne svarte jeg på i går også :)

Skrevet

Salmet laks? Vil du gi oppskriften her? Hørtes godt ut med laks, creme fraiche og balsamico!

Skrevet

Jeg har ikke spist middag i dag, men rsten av fam.'en hadde visst hamburgere.

Skrevet

Salmet laks? Vil du gi oppskriften her? Hørtes godt ut med laks, creme fraiche og balsamico!

Salma laks er lakserygg fra Bømlo, som kjøpes i ferskpakker. Utrolig god, helt fantastisk, selv gutten vår spiser masse av denne fisken, og han liker ikke fisk ;-p

Steker laksen lett i pannen (tåler å være litt rosa, denne kan nemlig godt også spises rå med balsamico om man ønsker det, eller annet selvsagt), med 80tallskrydderet sitronpeppe. Hell oppi pannen 1 boks cream fresh og 2 ss salt soyasaus. Og voila, ferdig :-D

Jeg bruker forresten 2 bokser og 4 ss da, men det kommer selvsagt helt ann på hvor mange man lager til.

http://www.salma.no/

Gjest se torsken
Skrevet

Salma laks er lakserygg fra Bømlo, som kjøpes i ferskpakker. Utrolig god, helt fantastisk, selv gutten vår spiser masse av denne fisken, og han liker ikke fisk ;-p

Steker laksen lett i pannen (tåler å være litt rosa, denne kan nemlig godt også spises rå med balsamico om man ønsker det, eller annet selvsagt), med 80tallskrydderet sitronpeppe. Hell oppi pannen 1 boks cream fresh og 2 ss salt soyasaus. Og voila, ferdig :-D

Jeg bruker forresten 2 bokser og 4 ss da, men det kommer selvsagt helt ann på hvor mange man lager til.

http://www.salma.no/

Er den beinfri?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...