Xirtam Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Hei Jeg lurer på om hva du synes av min historie hos en psykolog. Jeg har aldri vært hos en psykolog før, men jeg bestemte meg den gangen for å gjøre det. Jeg er en mann og er 54 år gammel. Mine siste 17 år i mitt liv har vært veldig ofte et mareritt i flere område, eneste positivitet jeg har fått fra livet er 2 døtre som er alt for meg og noen magiske kjærlighet momenter med noen kvinner. Siste januar ville min eks slutte med meg og det gav meg en stor sorg, jeg hadde dårlige tanker i hodet mitt, og det var ikke den første gang jeg hadde disse tanker. Jeg var lei av livet, men takket være mine døtre klarte jeg å ta avstand fra disse tanker. Jeg var i hvert fall skremt av det fordi jeg merket av disse tanker blir sterkere på hver gang, da bestemte meg til å finne en psykolog for å prøve å lære til å reagere på den som gir meg sorg på en annen måte. Dette var mitt første mål, men det er også andre ting jeg vil forstå av meg selv. Min privat lege mente jeg har depresjon. Det var ikke lett til å finne en psykolog, og at jeg ville ha en kvinne (jeg føler meg blokkert om det er en mann) og i nærheten hvor jeg bor pga jobben var det en ulempe for å finne en psykolog som har ledige timer til meg. Men jeg var ”heldig” fordi jeg fant en som skulle begynne som psykolog og jeg var kanskje den første kunde som har ringt til henne. Jeg har vært 2 ganger hos henne og ble bedt til å fortelle alt jeg ville snakke om. Den ganger nr. 2 var jeg litt sjokkert pga hun avbrøt meg plutselig med ”dette er jeg ikke interessert å høre”. Det var jo en episode som var å gjøre med min seksualitet, men jeg synes det var viktig å fortelle. Er det mulig å bli stoppet fra psykologen som ikke vil høre hva jeg treger å si? Noen dager etter fikk jeg en tlf fra henne som informerte meg at hun ikke ville fortsette å ha meg som pasient, hun mente at hun ikke var i stand til å hjelpe meg. Jeg sa til henne at hun skulle finne en annen psykolog til meg, men hun fant ikke det og fikk et brev fra henne hvor hun gav til meg adressen og tlfnr til et krisesenter i tilfelle jeg hadde igjen de dårlige tanker. Jeg lurer på om det er mulig å få en så dårlig behandling fra en psykolog? Hva skal jeg gjøre nå? Venter at jeg får neste krise? Mvh Xitram 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330054-en-psykolog-eller-hva/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest let videre Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Nå må du prøve å finne deg en annen psykolog. Det er forsåvidt en ærlig sak for en psykolog at en ikke kan hjelpe alle som kommer til en, og jeg tror ikke hun på noen måte har et ansvar om å finne en annen til deg. Jeg synes hun har opptrådt korrekt. Hun har sagt til deg at hun ikke tror hun er den rette til å hjelpe deg. Og gitt deg nummer til krisetelefon, om det skulle være nødvendig. Det er også slik at en psykolog kan stoppe en pasient i forhold hva en forteller eller ikke. Det gjør min også, hvis han ikke ser det som tjenlig at jeg snakker om det. Du får lete videre til en annen psykolog. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330054-en-psykolog-eller-hva/#findComment-2761931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Det er tydeligvis mulig. Det eneste positive er at hun hadde innsikt i sin utilstrekkelighet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330054-en-psykolog-eller-hva/#findComment-2761996 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rose23 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 En psykolog har såpass lang og solid utdannelse at etter mitt syn burde hun være i stand til å hjelpe deg også. Første gang jeg ble henvist til psykolog fikk jeg nei hos en fordi jeg brukte medisiner! Det var ikke noe problem hos den neste. Å nå bruker jeg ikke medisiner heller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330054-en-psykolog-eller-hva/#findComment-2762458 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.