willow Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Er å glemme/forveksle ord, også jevnlig feilstave dem, noe depresjon/antidepressiva kan gjøre at man gjør? Jeg hadde en prat med min tante rett før helgen, og hun fortalte at hun hadde fått vanskeligheter med ord etter et drypp hun hadde. Jeg kjente meg underlig mye igjen i det hun sa, og hun lurte på om jeg også hadde en slik skade, men jeg har jo ikke hatt det (hun fikk det av voldsomt blodtrykk som igjen gjorde at hun blødde noe helt vanvittig med neseblod ++). Dette fikk meg til å tenke. Jeg strever stadig med språket, mer og mer de siste årene , da jeg har gått på zoloft og nå fontex. Har vært av og på antidepressiva i omtrent ti år. Er 32 år nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330060-glemme-ord/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Det var et meget seriøst innlegg fra en bruker på DOL om dette for 3-4 år siden. Hun brukte Cipramil. Jeg undersøkte databaser over hele verden, både produsenten og nøytrale, uten å finne noe. På bakgrunn av de innleggene fra en kvinnelig journalist, har jeg tro på at symptomer som ved lett afasi kan oppstå hos noen få brukere av SSRI. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330060-glemme-ord/#findComment-2762000 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spennende tema Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Det var et meget seriøst innlegg fra en bruker på DOL om dette for 3-4 år siden. Hun brukte Cipramil. Jeg undersøkte databaser over hele verden, både produsenten og nøytrale, uten å finne noe. På bakgrunn av de innleggene fra en kvinnelig journalist, har jeg tro på at symptomer som ved lett afasi kan oppstå hos noen få brukere av SSRI. Dette var et spennende tema. Er det slik at dette kan henge igjen etter seponering av medisinene også? Altså noen form for permanent skade? Jeg brukte diverse ad i et par år for en del år tilbake, deriblant nevnte. Jeg husker ikke når det begynte men jeg er også etterhvert blitt forferdelig rotete med ord. Glemmer ofte korrekt ord, og må noen ganger si dem på engelsk for at andre kan oversette til norsk. Dessuten så har jeg med min 5/6 i norsk på skolen dettet ned til elendig norskskrivning. Mye skrivefeil, bytter om bokstaver, glemmer bokstaver osv. Både på norsk og engelsk. Alt fra små greie feil til helt uakseptable. Er ellers oppegående, i full jobb. osv men lever nok i litt for mye stress og mas gjort i en lang periode. Har lurt veldig på hva dette er for noe for jeg er jo veldig obs på dette hver eneste dag siden dette er noe en merker i jobb og overalt ellers som jeg skriver noe. Kan det være dette hos meg også? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330060-glemme-ord/#findComment-2762006 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Dette var et spennende tema. Er det slik at dette kan henge igjen etter seponering av medisinene også? Altså noen form for permanent skade? Jeg brukte diverse ad i et par år for en del år tilbake, deriblant nevnte. Jeg husker ikke når det begynte men jeg er også etterhvert blitt forferdelig rotete med ord. Glemmer ofte korrekt ord, og må noen ganger si dem på engelsk for at andre kan oversette til norsk. Dessuten så har jeg med min 5/6 i norsk på skolen dettet ned til elendig norskskrivning. Mye skrivefeil, bytter om bokstaver, glemmer bokstaver osv. Både på norsk og engelsk. Alt fra små greie feil til helt uakseptable. Er ellers oppegående, i full jobb. osv men lever nok i litt for mye stress og mas gjort i en lang periode. Har lurt veldig på hva dette er for noe for jeg er jo veldig obs på dette hver eneste dag siden dette er noe en merker i jobb og overalt ellers som jeg skriver noe. Kan det være dette hos meg også? I det meget seriøse og troverdige innlegget jeg refererte til hadde den kvinnelige journalisten faktisk gjort et forsøk på seg selv. Hun seponerte i tre måneder og begynte deretter på igjen. Problemene forsvant etter seponering og kom tilbake da hun begynte med medisiner igjen. Nå er dette kun en kasusbeskrivelse - ikke forskning, men det er sannsynligvis det beste vi har så langt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330060-glemme-ord/#findComment-2762009 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skremmende Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 I det meget seriøse og troverdige innlegget jeg refererte til hadde den kvinnelige journalisten faktisk gjort et forsøk på seg selv. Hun seponerte i tre måneder og begynte deretter på igjen. Problemene forsvant etter seponering og kom tilbake da hun begynte med medisiner igjen. Nå er dette kun en kasusbeskrivelse - ikke forskning, men det er sannsynligvis det beste vi har så langt. Jeg har samme erfaring med både cipralex og cipramil,men har i tilegg en knakende følelse i hjernen. Fra jeg seponerer på de tar det et par-tre månder før hjernen fungerer igjen. Nå våger jeg ikke å benytte meg av noen medikamenter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330060-glemme-ord/#findComment-2762387 Del på andre sider Flere delingsvalg…
willow Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 I det meget seriøse og troverdige innlegget jeg refererte til hadde den kvinnelige journalisten faktisk gjort et forsøk på seg selv. Hun seponerte i tre måneder og begynte deretter på igjen. Problemene forsvant etter seponering og kom tilbake da hun begynte med medisiner igjen. Nå er dette kun en kasusbeskrivelse - ikke forskning, men det er sannsynligvis det beste vi har så langt. vil det si at det kan være et problem som "lar seg fiks" om man skulle være frisk nok til å slutte med medisiner? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330060-glemme-ord/#findComment-2762628 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.