Gå til innhold

å endre medisiner selv?

Anbefalte innlegg

Gjest null signatur

Tror jeg har blitt sykere. Får ikke tak i behandler før om et par dager. Tørr jeg øke medisinen litt og så si ifra når jeg får tak i han?

Har ikke trodd jeg var syk, men nå begynner bjellene å ringe. Mister søvnen også, i tillegg tror jeg hele verden misliker meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330105-%C3%A5-endre-medisiner-selv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest null signatur

Vanligvis går det greit med en økning. Det er lettere å svare om du oppgir medisin og nåværende dose.

Vet ikke hva som er galt, men er overhyper, tankekjør til tusen som har vært positivt. Men nå er jeg sikker på at alle er imot meg og har ANGST ;(. Begynner i tillegg å studere den åndelige verden igjen, og ser tegn i alt. Kjenner dette igjen ifra før og vil ikke det skal utvikle seg for langt denne gangen.

Medisin: Trilafon 4 mg. Har foresten bestemt meg for å øke fordi jeg orker ikke å ha det sånn. Det er mildt sagt jæv...

Tror du foresten dette har med min bipolare lidelse å gjøre?

Gjest null signatur

Du har jo en primærlege, hvorfor ikke benytte ham/henne i slike tilfeller?

Fordi primærlegen har ikke har hatt noe med behandlingen av min psykiske lidelse å gjøre enda. Han skal ta over etterhvert.

Har spurt han før og fått til svar at det må jeg ta opp med den som har ansvaret.

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Vet ikke hva som er galt, men er overhyper, tankekjør til tusen som har vært positivt. Men nå er jeg sikker på at alle er imot meg og har ANGST ;(. Begynner i tillegg å studere den åndelige verden igjen, og ser tegn i alt. Kjenner dette igjen ifra før og vil ikke det skal utvikle seg for langt denne gangen.

Medisin: Trilafon 4 mg. Har foresten bestemt meg for å øke fordi jeg orker ikke å ha det sånn. Det er mildt sagt jæv...

Tror du foresten dette har med min bipolare lidelse å gjøre?

Ja, her kan du trygt øke medisinen til minst 8 mg.

Vil ikke spekulere i om det er bipolaritet eller noe annet når jeg ikke vet mer om deg.

Gjest null signatur

Ja, her kan du trygt øke medisinen til minst 8 mg.

Vil ikke spekulere i om det er bipolaritet eller noe annet når jeg ikke vet mer om deg.

Ok, takk skal du ha :-).

Har nå ringt og lagt igjen beskjed om at behandler må ringe meg når han får tid. Det får nå klare seg. Jeg ser ikke på dette som noe akutt uansett, fordi jeg har hatt det sånn i lange perioder før. Det eneste som virker er medisiner, det vet jeg. Nytter ikke å snakke dette "hodet" til rette ihvertfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...