Gjest docg not my case today Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 En bekjent av meg ble satt på 20 mg cipramil, eller en piratkopi av denne medisinen som jeg ikke husker navnet på- sikkert virkestoffet stavet på forskjellige måter, nok om det. Men denne unge legen, hvorfor valgte ham cipramil, er ikke cipralex bedre i forhold til tid før man får effekt og muligens bivirkninger? For sikkerhetskyld ble resepten skrevet på hvit resept. Er turnuslegen på villspor og ikke har lært seg at cipramil og cipralex har to ulike virkestoffer og ikke er generika. Eller har han en rasjonell grunn? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 Det er ingen god grunn til å skrive ut Cipramil/citalopram. Cipralex er klart bedre. Et unntak: På vår "spisepost" har de registrert at en del av de aller minste "aspeløvene" tolererer Cipramil bedre i starten av behandlingen. 0 Siter
DOCG Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 Det er ingen god grunn til å skrive ut Cipramil/citalopram. Cipralex er klart bedre. Et unntak: På vår "spisepost" har de registrert at en del av de aller minste "aspeløvene" tolererer Cipramil bedre i starten av behandlingen. uff blir så frustrert. vedkommende spurte om dette var det samme som cipralex hvor turnuslege svarte bekreftende. Enten mente han at det var ssri elller så trodde han at citalopram var en generika av cipralex. Dette synes jeg er noe turnuslege burde kunne. De fleste dolere kjenner forskjellen mellom cipramil og cipralex. Jeg nevnte at legen skrev ut citalopram på hvit resept? Har han ikke fått med seg at cipralex skal skrives på blå hvis den brukes på en refusjonsbetinget diagnose? Turnusleger og psykiatri = tull. Allmenpraktiserende og psykiatri kan ofte være tull, men det finnes noen flinke. Selv foretrekkerjeg psykiater framfor både fastleger og psykologer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.