Gå til innhold

Vival- kan jeg ta 10mg i krise?

Anbefalte innlegg

Gjest Hoggormen

Jeg har Vival som eventuelt liggende. Sant å si så har jeg ikke giddet å bruke det så mye, fordi jeg har lite effekt av det. Jeg fikk førsete resept på dette fra psykehuset - ikke min egen psykiater. Brukte Sobril før - 25mg inntil 2x i døgnet. Opplevde ikke store effekten av det heller.Vival ble jeg instruert til 5mg inntil to ganger i døgnet.. Beroligende piller er noe jeg bruker med respekt fordi jeg har veldig angst for å bli avhengig - særlig når jeg har så høy toleranse. Jeg tar Rivotril fast mot epilepsi, så jeg er kanskje blitt "immun" mot benzo av den grunn? Leger har gitt meg fravikende svar på dette. Jeg merker ikke noe angstdempende effekt sånn generelt sett av Rivotrilen i og med at jeg har gått fast på det i tre år nå. Den medisinen har gjort meg anfallsfri fra epielpsien.... Har ikke turt å høre med psykiateren min om jeg i krisetilfeller kan ta 10mg av Vivalen. Forbruket mitt er ikke høyt på generell basis. Men nå er jeg inne i en tung periode, og jeg skal tilstå at jeg har testa å ta 10mg fordi jeg følte at alternativet fort kunne bli selvskading. Noe effekt hadde det. I alle fall fikk jeg nok ro til å ringe å prate med noen i stedet for å ty til det selvdestruktive. Da hjalp jo samtalen. Tror ikke jeg hadde tort å ringe dit jeg gjorde om jeg ikke hadde hatt i meg noe. På den annen side vet jeg at jeg må jobbe for å klare å gjøre dette uten "dop."

I utgangspunktet tror jeg nok at jeg må gjøre noe med de faste medisinene mine nå - har bare ikke fått ordnet time hos psykiatern min ennå. Jeg hater egentlig beroligende piller, og ser på det som noe man tar i knipetak. Jeg mener ikke at benzo skal være en fast problemløser.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330138-vival-kan-jeg-ta-10mg-i-krise/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hoggormen

Ja, det kan du om ikke krisene er for ofte.

Takk for at du har tatt deg tid til å svare på masingen min i det siste :)

Når jeg sier krise mener jeg krise, og det skal ganske mye til før jeg finner fram de pillene. Nå har jeg også sendt av sted en mail til psykiateren min - slik at annen hjelp nok er på vei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...