Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest null signatur

Leter hele tiden etter hva jeg har gjort galt? Alle er ute etter å "ta meg"-igjen. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette?

Alle er sinte på meg, men jeg skjønner ikke hvorfor? Hva galt har jeg gjort? Grubler og grubler over dette, våkner om natta og fortsetter grublingen. Overfører dette til barna mine, ingen liker oss. Vet det er sykt, men blir ikke fri fra dette. Turbotanker og ekko i hodet.

Gode råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330152-hva-kan-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kontakt behandler

Hvis du ikke går på en dose antipsykotika, mener jeg du bør snakke med legen snarest om det. Jeg reagerer på at du mener du overfører dette på barna. Dette har du stort ansvar for å forsøke å unngå, og medisiner bør prøves ut om det er det som trengs.

Gjest null signatur

Hvis ikke du kan se noen konkrete hendelser, eller situasjoner som kan være en rimelig grunn til dette, så sitter det nok i hodet ditt. Snakk med legen i første omgang

Det er reelle situasjoner jeg ser for meg i hodet mitt, men jeg aner ikke om det har skjedd eller ikke?

Gjest null signatur

Hvis du ikke går på en dose antipsykotika, mener jeg du bør snakke med legen snarest om det. Jeg reagerer på at du mener du overfører dette på barna. Dette har du stort ansvar for å forsøke å unngå, og medisiner bør prøves ut om det er det som trengs.

Jeg bruker medisiner, men jeg leser i øynene til folk at de er sinte på meg. Kan bare ikke finne ut av hva jeg er skyldig i? Tror ikke det er noe logik i dette, men jeg blir ikke fri det liksom.

Barna mine er ganske voksne da, jeg prater ikke med dem om dette.

Annonse

Gjest shunyata

For meg virker det som om det mest nærliggende er å øke dosen av antipsykotika.

"For meg virker det som om det mest nærliggende er å øke dosen av antipsykotika."...skriver du NHD...

For meg virker dette helt galt...

Jeg tror h*n sliter med dårlig selvbilde...

Godt selvbilde fåes ikke kjøpt på apotek...

H*n bør heller jobbe med å skjønne at h*n virkelig er et fabelakig menneske...

H*n bør også lære seg at samme hva andre mener om h*n...så betyr det ingen ting ...h*n er uansett et fabelaktig menneske...

Gjest null signatur

"For meg virker det som om det mest nærliggende er å øke dosen av antipsykotika."...skriver du NHD...

H*n bør også lære seg at samme hva andre mener om h*n...så betyr det ingen ting ...h*n er uansett et fabelaktig menneske...

Har jobbet i terapi i 9 år jo. Hvor mange år mener du jeg skal ha det sånn da? Jeg orker ihvertfall ikke dette.

Gjest null signatur

For meg virker det som om det mest nærliggende er å øke dosen av antipsykotika.

Økte fra 4 til 6 mg trilafon for to kvelder siden, men er jo blitt verre. Ikke får jeg tak i behandler slik at jeg får sagt ifra heller, redd han blir sur på meg i tillegg til alt det andre :(

jasåsånnerdet

Godt poeng.

Annonse

Gjest null signatur

Godt poeng.

Jeg har faktisk et meget godt selvbilde i perioder (noen ganger for godt). Når jeg faller nedover og blir deprimert får jeg alltid slike symptomer. Fornemmer både det ene og andre i rundt meg. Jeg blir rett og slett redd. Ikke langt i mellom himmel og helvete, skal jeg si deg.

jasåsånnerdet

Jeg har faktisk et meget godt selvbilde i perioder (noen ganger for godt). Når jeg faller nedover og blir deprimert får jeg alltid slike symptomer. Fornemmer både det ene og andre i rundt meg. Jeg blir rett og slett redd. Ikke langt i mellom himmel og helvete, skal jeg si deg.

Hva føler du for selv da? Tror du medisin vil hjelpe deg?

Nils Håvard Dahl, psykiater

Økte fra 4 til 6 mg trilafon for to kvelder siden, men er jo blitt verre. Ikke får jeg tak i behandler slik at jeg får sagt ifra heller, redd han blir sur på meg i tillegg til alt det andre :(

Sykdommen har blitt verre, og den beskjedne økningen er for liten og/eller har ikke fått tid til å virke.

Øk til 12 mg.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Her er det kanskje noe jeg med min kompetanse har fått med meg som du ikke har peiling på?

Paranoia eller dårlig selvbilde blir ikke helt det samme.

Har jobbet i terapi i 9 år jo. Hvor mange år mener du jeg skal ha det sånn da? Jeg orker ihvertfall ikke dette.

Men du har det kanskje ikke sånn hele tiden? Når man er inne i en vanskelig fase, så virker det av og til som om man "alltid har det sånn". Jeg tenker at det er viktig å forsøke å innse at psykdommen påvirker hvordan man tenker om sitt eget liv og den eksterne virkelighet, slik at de tanker man har ikke nødvendigvis er realistiske - eller at du ville tenkt annerledes hvis du var inne i en periode mindre preget av sykdom.

Håper du snart får det bedre igjen:-)

Gjest null signatur

Sykdommen har blitt verre, og den beskjedne økningen er for liten og/eller har ikke fått tid til å virke.

Øk til 12 mg.

Når man har fullt hus og må stå på "pinne" for massevis av mennesker, sier det seg selv at jeg ikke kan drive å gi meg selv medisiner-.

Jeg har "ramlet av" vet selv at jeg ikke er helt i "vater".

Jeg gråter når jeg er for meg selv, smiler vakkert når jeg møter andre, virker tilsynelatende helt ok.

Når man gjør det man kan for at familien og alle andre skal ha det bra, da må jo alt være bra i denne verden?

Hvordan kan man skjult forlate verden? Fy, det var forferdelig sagt, men jeg mener det. Gi meg gode råd utenom å henge meg? Blir så mange som får traumer da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...