Orio Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 Hvorfor er selvforakten og selvmordstankene sterkest om hvelden/natta? Er det bare jeg som har det sånn? 0 Siter
Lærke Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 Hm, har det også sånn av og til. Mørkt ute/mørkt inne...... 0 Siter
Lærke Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 Hm, har det også sånn av og til. Mørkt ute/mørkt inne...... Det var vel noe forenklet og "flåsete" sagt, men har det også vanskeligst på kveld og nattestid. Grubling og selvforakt som rår. Tungt å ha det slik! 0 Siter
Gjest Ellipse Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 Har det også sånn...:´( Og får ikke sove. Kjipt. 0 Siter
FGT Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 Det er helt vanlig på den tiden for de som har sånne og andre plager. Du har ikke så mange inntrykk å ta innover da som om dagen. Det er en tid der en møter seg selv mer, og derfor vet jeg at noe liker ikke å legge seg, spesielt ikke alene når de har det slik. 0 Siter
Gjest tenker på deg Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 Det er helt vanlig. Det er derfor det er så slitsomt når en ikke får sove. Dobbelt slitsomt. Jeg ser du sliter nå og lurer på om du skal kutte medisiner. Det er en særdeles dårlig ide synes jeg. Nå trenger du de nok mer enn noen gang. Du kommer deg over denne kneika også. Fortsett med treningen. 0 Siter
....AV Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Hvorfor vet jeg ikke, men det er ikke bare du som har det sånn. Også psykisk friske har mest negative tanker om kvelden/natten. 0 Siter
Gjest shunyata Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Ja, det er en kjente ting - men du, dette kan forsvinne som trollet i solen bare du gjør en enkelt ting - observer det du føler, fullt og helt - så forsvinner tankene og illusjonen den engang er. Når det du oppdager disse tankene - så stopp opp, enten du sitter på sengekanten og skal stå opp og oppdager den der, eller du sitter på do, eller du står i stua - stopp opp med alt du gjør - og gi av all din tid og oppmerksomhet nettopp til disse tankene - se nøye på dem, døm dem ikke - bare se - så sprekker tankene garantert. Ikke jag tankene unna, da vil de bare komme tilbake til deg med fornyet styrke. Slike tanker bør ikke jages, de kan bare aksepteres og observeres - først da avslører de sitt sanne vesen - de er egentlig bare en illusjon... 0 Siter
Frøkenbekymra Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Det var vel noe forenklet og "flåsete" sagt, men har det også vanskeligst på kveld og nattestid. Grubling og selvforakt som rår. Tungt å ha det slik! Da var jeg tydeligvis stikk imot "normalen". Jeg var verst tidlig på dagen. Om kvelden ble alt bedre og om natta sov jeg :-) 0 Siter
Gjest null signatur Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Fordi det er mørkere? Du er mere sliten? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 ''Er det bare jeg som har det sånn?'' Absolutt ikke. Tror mange erfarer at selv de minste vanskeligheter og problemer kan få enorme proposjoner midt på natten når man ikke får sove! Sliter man først psykisk antar jeg dette kan føles enda langt sterkere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.