Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er selvforakten og selvmordstankene sterkest om hvelden/natta?

Er det bare jeg som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, har det også sånn av og til. Mørkt ute/mørkt inne......

Skrevet

Hm, har det også sånn av og til. Mørkt ute/mørkt inne......

Det var vel noe forenklet og "flåsete" sagt, men har det også vanskeligst på kveld og nattestid.

Grubling og selvforakt som rår.

Tungt å ha det slik!

Gjest Ellipse
Skrevet

Har det også sånn...:´( Og får ikke sove. Kjipt.

Skrevet

Det er helt vanlig på den tiden for de som har sånne og andre plager. Du har ikke så mange inntrykk å ta innover da som om dagen. Det er en tid der en møter seg selv mer, og derfor vet jeg at noe liker ikke å legge seg, spesielt ikke alene når de har det slik.

Gjest tenker på deg
Skrevet

Det er helt vanlig. Det er derfor det er så slitsomt når en ikke får sove. Dobbelt slitsomt.

Jeg ser du sliter nå og lurer på om du skal kutte medisiner. Det er en særdeles dårlig ide synes jeg. Nå trenger du de nok mer enn noen gang.

Du kommer deg over denne kneika også. Fortsett med treningen.

Skrevet

Hvorfor vet jeg ikke, men det er ikke bare du som har det sånn. Også psykisk friske har mest negative tanker om kvelden/natten.

Gjest shunyata
Skrevet

Ja, det er en kjente ting - men du, dette kan forsvinne som trollet i solen bare du gjør en enkelt ting - observer det du føler, fullt og helt - så forsvinner tankene og illusjonen den engang er.

Når det du oppdager disse tankene - så stopp opp, enten du sitter på sengekanten og skal stå opp og oppdager den der, eller du sitter på do, eller du står i stua - stopp opp med alt du gjør - og gi av all din tid og oppmerksomhet nettopp til disse tankene - se nøye på dem, døm dem ikke - bare se - så sprekker tankene garantert.

Ikke jag tankene unna, da vil de bare komme tilbake til deg med fornyet styrke. Slike tanker bør ikke jages, de kan bare aksepteres og observeres - først da avslører de sitt sanne vesen - de er egentlig bare en illusjon...

Frøkenbekymra
Skrevet

Det var vel noe forenklet og "flåsete" sagt, men har det også vanskeligst på kveld og nattestid.

Grubling og selvforakt som rår.

Tungt å ha det slik!

Da var jeg tydeligvis stikk imot "normalen". Jeg var verst tidlig på dagen. Om kvelden ble alt bedre og om natta sov jeg :-)

Gjest null signatur
Skrevet

Fordi det er mørkere? Du er mere sliten?

Gjest Elextra
Skrevet

''Er det bare jeg som har det sånn?''

Absolutt ikke. Tror mange erfarer at selv de minste vanskeligheter og problemer kan få enorme proposjoner midt på natten når man ikke får sove! Sliter man først psykisk antar jeg dette kan føles enda langt sterkere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...