Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en dame på 35 år, har brukt imovane 7,5 mg i over et år. Vet det ikke er bra og prøver å slutte. får helt angst hver gang jeg prøver og får ikke sove godt uten. Jeg har trappet ned til en halv tab og vil gjerne klare dette. Kan du gi meg noen gode råd om hvordan jeg bør trappe ned og slutte helt??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330168-pr%C3%B8ver-%C3%A5-slutte-med-imovane/
Del på andre sider

Fortsetter under...

sella1365380294

Ja dette har jeg prøvd. Imovane virket slik på meg at jeg måtte har større og større dose for at de skulle virke. Men når du har greid å trappe ned til 1/2 tablett, så er du jo virkelig på rett vei.

Jeg anbefaler forøvrig vallergan til "avvenning" Den blir du ikke avhengig av, men trøtt og søvning. Eneste ulempen slik jeg ser det er at den har lett for å "henge igjen" neste morgen, altså du blir døsig neste morgen. Så vidt jeg vet så anbefaler div. leger også vallergan til slik avvenning..

Gjest Hoggormen

Ja dette har jeg prøvd. Imovane virket slik på meg at jeg måtte har større og større dose for at de skulle virke. Men når du har greid å trappe ned til 1/2 tablett, så er du jo virkelig på rett vei.

Jeg anbefaler forøvrig vallergan til "avvenning" Den blir du ikke avhengig av, men trøtt og søvning. Eneste ulempen slik jeg ser det er at den har lett for å "henge igjen" neste morgen, altså du blir døsig neste morgen. Så vidt jeg vet så anbefaler div. leger også vallergan til slik avvenning..

Et par andre alternativer som kanskje ikke gir så mye hangover:

Tolvon i små doser

Sarotex - heller ikke i så store doser.

Ingen av disse er vanedannende. Det er gammeldagse antidepressiva som man blir dautrøtt av.

Men hør med legen din som kjenner deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...