Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest IdaAdi

Huff ..

Nå har jeg mast i flere år om at jeg egentlig ikke ønsker å fortsette forholdet til min samboer som jeg har vært sammen med i 15 år. Han nekter å forstå dette! Han bruker alle situasjoner for å få en utsettelse. Så tenker andre at det sikkert bare er å flytte, men det er det ikke. Med et funksjonshemmet barn har jeg behov for en viss tilpasning av boligen. Ergo må jeg kjøpe - ikke leie. Men hvis dette skal være mulig, må min samboer betale meg ut av huset. Dette vil han ikke.

Så lurer kanskje andre på hvorfor jeg vil flytte fra ham. Han er grei på mange måter, men jeg har ingen følelser mer. Disse har han selv vært med på å ødelegge - uten at jeg skal komme nærmere inn på dette. I hovedsak dreier det seg mest om vår funksjonshemmede datter som jeg har hatt hovedansvar for i alle år. Ved siden av dette har han alltid forventet at jeg skal bidra økonomisk på samme måte som han. Jeg har derfor drevet som en slags "frilancearbeider" for å kunne ta meg av vår datter i alle ferier samtidig som jeg har jobbet hard for å få inn nok penger til huslån, faste utgifter, mat osv. Vi har i alle år betalt like mye selv om jeg alltid har hatt mindre inntekt.

I prioder har jeg vært svært sliten. Jeg har foreslått avlastning slik at vi kunne fått litt kvalitetsid sammen - bare han og jeg. Dette sa han først at han ikke gadd fordi han ikke så noe poeng i å bruke fritiden sin på meg som bare var sur og sliten. Da ville han heller selv være sammen med sin datter. Etterhvert satte jeg avlastning som krav for å fortsette forholdet. Jeg sa at jeg hadde behov for mer fri og hvis det ikke var ok for han kom jeg til å flytte. Da gikk han med på det. Jeg skaffet avlaster og fikk godkjent ordningen av Kommunen. Etter flere møter med div instanser var avlastningsordningen klar. Da trakk min samboer seg fra det. Han nektet å være med på noe sånt. Siden har han brukt alle mulige metoder for å få meg til å bli.

Han har brukt faren sin som dessverre døde første gang jeg satte i gang dette. Deretter har han brukt vår datter psykiske tilstand, finanskriser og nå bruker han min sykdom. Jeg ble dessverre syk i vår - så syk at jeg ikke orket annet enn å sove. Jeg sov opptil 18 timer i døgnet. Når jeg nå nevner at jeg er avhengig av å komme meg ut av dette forholdet for å bli frisk, bruker han dette mot meg. Han sier jeg må forstå at jeg ikke orker å drive med noe sånt i min tilstand. Dessuten må jeg huske at han tok seg godt av meg når jeg var på det verste. Han mener også at det nå ser ut til at jeg ikke er i stand til å ta meg av barn mer. Nå vet jeg faktisk ikke hva jeg skal gjøre. Begeynner nesten å tvile på meg selv ..

Skjønner bare ikke hvordan jeg skal komme meg videre i livet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330191-noe-s%C3%A5-h%C3%A5pl%C3%B8st/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom han ikke vil kjøpe deg ut, kan du begjære huset tvangssolgt. Da blir det lagt ut på det åpne markedet og nettoverdien deles. Dette er en prosess som i verste fall kan ta litt tid, men ofte kommer den andre parten på bedre tanker når trusselen om tvangssalg blir reell.

Sett deg ned og lag en plan om hva som må til for å få til dette, samt tenk gjennom hvem du kan få hjelp fra. Det er en start for å få oversikt ihvertfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...