Gjest Fillern, fillern Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Typisk akkurat når vi har bestilt til et feriested, dukker det selvfølgelig opp drømmepriser et annet sted. Det er vel litt for mye å drømme om å kunne angre billettene? De er bestilt i dag. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Er det ikke noe med at man har angrefrist på 24 timer eller noe sånt da? Jeg mener å ha hørt det før? Men turen er kanskje betalt samtidig som dere bestilte? 0 Siter
Gjest flytokbuss Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 '' 29.10.06 22:04 Bestilte lavprisbillett fra Sola til Gardermoen tidligere i høst. Til min store forskrekkelse så jeg at jeg i farten hadde valgt feil avgang. Reglene, slik de sto skrevet, var klare. Endring mot gebyr. Jeg ringte kundeservice straks! Siden reisen fortsatt ikke var belastet kredittkortet mitt, ville de bare slette den. Kunne da foreta ny bestilling. Men hadde jeg ventet noen timer før jeg ringte, hadde det kostet ekstra. Det er slik Norwegian driver "billig". Alt gjøres via internett, og de tar seg betalt for ekstra arbeid. Nå er det neppe mye manuelt arbeids som må gjøres ved en endring, men det er slik de har valgt å drive på.'' Kan selfølgelig ha skjedd ting siden 2006, men det ser mørkt ut. Jeg ville uansett ringt for å høre. 0 Siter
Gjest passasjer Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Litt av poenget med billigbilletter er at de ikke kan endres. Da kan jo folk spekulere i å endre billetten til en avgang som passer bedre for dem. Det samme gjelder for tog. Jeg overhørte en samtale mellom en konduktør og en passasjer ang en billigbillett passasjeren hadde kjøpt. Passasjeren skulle fra Støren til Oslo, men i siste liten hadde han endret reiseplaner og kom på toget i Trondheim. (Besøkt noen i Trondheim.) Passasjeren mente da at det kunne umulig gjøre noe at han kom på i Trondheim, han hadde jo billett. Evt kunne han betale mellomlegget Trondheim-Støren. Det fikk han ikke lov til, han måtte kjøpe ny fullprisbillett, rett og slett fordi det blir lagt ut et visst antall billigbilletter mellom de ulike reisemålene, og billettene fra Trondheim til Oslo går fortere unna enn fra Støren til Oslo. Dvs at passasjeren kunne spekulert i å finne billigbilletter fra steder i nærheten av der han egentlig skulle gå på. Det samme gjelder for avgangene. Noen kommer på et senere tog enn de har billett til og vil bruke miniprisbilletten sin der, men det samme gjelder som i Støren-Oslo tilfellet: Miniprisbilletten gjelder kun på bestilt avgang. Lang avhandling her, men nå skjønner du kanskje hvorfor du fikk den billetten du har bestilt billig. Du kan sansynligvis ikke endre eller avbestille. Sjekk for sikkerhets skyld på nettsidene til Norwegian. 0 Siter
Gjest flytokbuss Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Fant denne også: ''Rabatterte billetter: Kan avbestilles innen 4 timer etter endt bestilling. Dette kan gjøres ved å trykke på avbestillingsknappen under "mine reiser" (må ha blitt booket i profil) eller ved å kontakte oss pr telefon i åpningstiden. Er denne knappen ikke i funksjon har bestillingen gått til belastning og muligheten for å avbestille er ikke lenger tilgjengelig. Etter dette gjelder vanlige regler for endringer og avbestilling av billett. http://www.norwegian.no/sw4321.asp '' Mn jeg kommer ikke inn på linken så jeg får sett. Den skal imidlertid være fra februar i år. Men uansett er det sikkert gått fire timr siden du bstilt nå? 0 Siter
Gjest hva er problemet Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Litt av poenget med billigbilletter er at de ikke kan endres. Da kan jo folk spekulere i å endre billetten til en avgang som passer bedre for dem. Det samme gjelder for tog. Jeg overhørte en samtale mellom en konduktør og en passasjer ang en billigbillett passasjeren hadde kjøpt. Passasjeren skulle fra Støren til Oslo, men i siste liten hadde han endret reiseplaner og kom på toget i Trondheim. (Besøkt noen i Trondheim.) Passasjeren mente da at det kunne umulig gjøre noe at han kom på i Trondheim, han hadde jo billett. Evt kunne han betale mellomlegget Trondheim-Støren. Det fikk han ikke lov til, han måtte kjøpe ny fullprisbillett, rett og slett fordi det blir lagt ut et visst antall billigbilletter mellom de ulike reisemålene, og billettene fra Trondheim til Oslo går fortere unna enn fra Støren til Oslo. Dvs at passasjeren kunne spekulert i å finne billigbilletter fra steder i nærheten av der han egentlig skulle gå på. Det samme gjelder for avgangene. Noen kommer på et senere tog enn de har billett til og vil bruke miniprisbilletten sin der, men det samme gjelder som i Støren-Oslo tilfellet: Miniprisbilletten gjelder kun på bestilt avgang. Lang avhandling her, men nå skjønner du kanskje hvorfor du fikk den billetten du har bestilt billig. Du kan sansynligvis ikke endre eller avbestille. Sjekk for sikkerhets skyld på nettsidene til Norwegian. Dette hadde da løst seg selv om mannen kjøpte billett fra Trondheim til Støren og gikk på toget. Etter Støren kunne han så tatt fram den andre billetten han hadde fra før. 0 Siter
Nikki Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Er det ikke noe med at man har angrefrist på 24 timer eller noe sånt da? Jeg mener å ha hørt det før? Men turen er kanskje betalt samtidig som dere bestilte? sas gir deg 24 timer på å angre, men ikke norwegian så vidt jeg kan se 0 Siter
Gjest togli Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 sas gir deg 24 timer på å angre, men ikke norwegian så vidt jeg kan se Ok, da er det der jeg har det fra! 0 Siter
Line Skrevet 11. juni 2009 Skrevet 11. juni 2009 Jeg fikk avbestilt med Norwegian, men da ringte jeg med det samme jeg hadde bestilt. Det kom fram på Visa-oversikten at det var en reservert sum på kortet fra Norwegian, men denne ble ikke belastet selv om pengene ble "holdt av". 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.