Gå til innhold

NHD:Grunnmedisin Bipolar

Anbefalte innlegg

Visste ikke hvordan jeg skulle formulere overskrifta.

Det jeg lurer på er:

Hvilke medisiner bør ligge i grunn når man skal teste ut medisiner.? Jeg har hatt Lithioniten i bunn.

Hvis man skal bytte ut Lithioniten fjerner man jo "plattformen" - hva gjøres da? de ønsker ikke endre lithioniten nettopp fordi den _må_ ligge i bånn.Men da får jeg aldri testa annet da- eller?

Det er så vanskelig å forholde seg til mennesker(fagfolk) som ikke ser hva jeg ser - at det som er prøvd så langt ikke fungerer og at de da bør se litt lenger enn bare innenfor den firkanta boksen ; det er så mye mer utenfor- andre kombinasjoner osv.

Lithionit er vel ikke en medisin som _må_ være tilstede? (spesielt ikke når man har prøvd masse forskjellig-hele tida med Lithioniten tilstede?)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330197-nhdgrunnmedisin-bipolar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres jo ikke bra ut nei. Det finnes jo nå mange andre muligheter, men jeg vet jo ikke hva du har prøvd sef...

Jeg bruker Lamictal.

Tidligere kombinerte jeg Litium og Lamictal, lavere doser av hver.

Funket ikke så bra.

Seponerte Litium samtidig som Lamictalen ble dobblet.

Det satt som bare det.

Har i tillegg 100 mg Seroquel på kveldstid, hjelper meg å sove.

Gjest konsalik

Jeg bruker Lamictal.

Tidligere kombinerte jeg Litium og Lamictal, lavere doser av hver.

Funket ikke så bra.

Seponerte Litium samtidig som Lamictalen ble dobblet.

Det satt som bare det.

Har i tillegg 100 mg Seroquel på kveldstid, hjelper meg å sove.

Blir du ikke glemsk av lamictal? Jeg måtte slutte, trodde jeg hadde fått alzheimer. Men ikke alle får de samme bivirkningene. Bra de virker for deg :-)

willemo1365380562

Blir du ikke glemsk av lamictal? Jeg måtte slutte, trodde jeg hadde fått alzheimer. Men ikke alle får de samme bivirkningene. Bra de virker for deg :-)

Jeg prøvde ut Litium for noen år siden, men det fungerte ikke for meg. Jeg tøstet, drakk, og løp på toalettet annenhver time. Jeg fikk også forstyrrende skjelvinger på hendene.

Nå går jeg på 400mg Lamictal, 400mg Serequel, 10mg Zyprexa og 30mg Remeron. Dette fungerer for øyeblikket optimalt, men jeg må justere innimellom etter som svingningene kommer.

Da jeg sluttet på Lithium hadde jeg ingen medisiner i bunnen. Ventet ca 2 uker før jeg startet opp på Lamictal.

Høres jo ikke bra ut nei. Det finnes jo nå mange andre muligheter, men jeg vet jo ikke hva du har prøvd sef...

Akkurat nå har jeg Lithioniten i bunnen(83+83mg-fine serumsprøver).

Har så Lamictalen 200+200mg(greie prøver der og)

Gikk på Zyprexa 10mg-for psykotiske symptomer(vet den funker stemningsstabiliserende også så angrer litt på at jeg slutta, men orka ikke den tvangsspisinga-10kg på èn mnd eller den konstante trøttheta som fulgte med).

Jeg har (hele tida hatt Lithionit i bunn)prøvd.

Cipralex, Cipralex+Zyprexa, Seroquel(oppi 700mg)+Truxal, Orifiril..Orifiril+Abilify, husker ikke flere i farta-vet jeg har prøvd flere, men med en hukommelse verre enn noen med Alzheimer(føles det som) er det ikke så lett :-(

De sier hele tida at jeg er et vanskelig tilfelle - jeg trenger ikke den bekreftelsen i tillegg til depresjonene- for det er depresjoner jeg sliter med.."normalt" stemningsleie eller opptur har jeg ikke hatt på evigheter...

Tusen takk for svar :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...