Gjest natteravnen Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Hei Sliter veldig med søvnproblemer. Både med at jeg ikke for sove (og det gjelder samme hvor trøtt jeg er, om jeg er overtrøtt, og t.o.m hvis jeg ikke har sovet på flere døgn), og med at jeg vokner flere ganger om natten og våkner altfor tidlig. Våkner 5-6 tiden selv om jeg kanskje ikke har sovnet før 3-4 om natten. Så jeg har brukt Imovane daglig i flere år. den får meg til å sovne (vel og merke med høye doser, dvs 1,5 tablett av 7,5 mg. Fikk sist gang av legen min Mogadon istedet, men føler ikke at den er så mye bedre. kanskje jeg sover litt lenger av den når jeg først har sovnet, men den får meg ikke lett til å sovne om kvelden. Kjøpte noen tabletter når jeg var i Spania, som de sa ikke var vanedannende og uten bivirkninger. De heter Donormyl. Virkestoffet heter Doxylamine Succinate 25 mg. Disse gjør faktisk at jeg får sove ganske lenge om morgenen. Spørsmålet mitt er hva dette er for noe. Finner det ikke i noe oppslagsverk, utenom at jeg leste en plass at dette faktisk var et slags antihistamin.. Jeg lurer på om disse er helt ufarlige å bruke (jeg har jo lysst å trappe ned på disse andre vanedannende medisinene) så lurer jeg på om det går an å kombinere disse med Imovane el Mogadon. Og hva maksdose er. det står 1 tablett om kvelden, jeg tar 2... Og om det er skadelig å bruke de over tid Håper du kan svare meg på dette, på forhånd takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330206-sovemedisin/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.