Gå til innhold

NHD og andre/sovemedisin.

Anbefalte innlegg

Gjest Kimmie
Skrevet

Føler meg bra for tiden men det er mye som skjer i livet mitt nå,får derfor mye tanker og får problemer med søvnen. Tror dette er et overgangsproblem,kan du anbefale et sovemiddel som faktisk virker?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kimmie
Skrevet

Truxal?

Så man sover som en stein på det?

Da må jeg satse på det,merkelig at man skal bli så gira på nettene. Det er vel lyset hehe :)

Gjest Hoggormen
Skrevet

Vet ikke hva du har prøvd, men jeg sover godt på Sarotex (et gammeldsgs ad man blir trøtt av). Man trenger ikke så stor dose heller når man bruker det for søvn. Tar 30-40mg. Ulempen er at du ikke kan bruke det midt på natta om du finner ut at du ikke får sove - for da garanterer jeg deg hangover. Kan godt hende du ikke trenger så høy dose heller, for vi er individuelle. Psykiateren min skrev i alle fall 10-40mg på resepten da jeg fikk det. Tar det sånn halvannen timer før jeg legger meg (om jeg er fornuftig og synes jeg fortjener å sove da...)

Tolvon er jo et alternativ. Ellers er det jo bare tre sovemidler å velge i: Imovane, Stilnoct og Apodorm.

Gjest Kimmie
Skrevet

Vet ikke hva du har prøvd, men jeg sover godt på Sarotex (et gammeldsgs ad man blir trøtt av). Man trenger ikke så stor dose heller når man bruker det for søvn. Tar 30-40mg. Ulempen er at du ikke kan bruke det midt på natta om du finner ut at du ikke får sove - for da garanterer jeg deg hangover. Kan godt hende du ikke trenger så høy dose heller, for vi er individuelle. Psykiateren min skrev i alle fall 10-40mg på resepten da jeg fikk det. Tar det sånn halvannen timer før jeg legger meg (om jeg er fornuftig og synes jeg fortjener å sove da...)

Tolvon er jo et alternativ. Ellers er det jo bare tre sovemidler å velge i: Imovane, Stilnoct og Apodorm.

Får ta det opp med psykiateren,takk for råd :)

Gjest Kimmie
Skrevet

imovane er helt greit

Har tatt det en stund og synes også det var greit,men man får ikke sånt over tid. Men jeg skal spørre om det :)

sort som natta
Skrevet

Har tatt det en stund og synes også det var greit,men man får ikke sånt over tid. Men jeg skal spørre om det :)

å?har gått på det siden 2001. funker bra for meg. og legen skriver det ut som "fast" medisin.

Gjest Kimmie
Skrevet

å?har gått på det siden 2001. funker bra for meg. og legen skriver det ut som "fast" medisin.

Gikk på den lenge jeg også,ble avhengig. Man må jo ha større og større dose,måtte trappe ned og det styret der.

sort som natta
Skrevet

Gikk på den lenge jeg også,ble avhengig. Man må jo ha større og større dose,måtte trappe ned og det styret der.

samme dose som jge hadde i 2002 her.

Gjest Kimmie
Skrevet

samme dose som jge hadde i 2002 her.

Det er bra at du klarer deg på samme dose,det var umulig for meg siden de mistet sin virkning. Er nok individuellt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...