Gå til innhold

Bipolar/identitetskrise

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest imzedimze

Vet ikke hvor vanlig det er.

Men for min del vet jeg veldig godt hvem jeg er, min personlighet. Bipolar er en ekstern del av meg. Det påvirker ikke mitt "selv"

enig med mien.

identitetsforvirring er vel mer et tegn på borderline og ikke bipolar forsåvidt :)

willemo1365380562

Identitetskriser kan man få enten man er Bipolar eller ikke. Det betyr ikke nødvendigvis at man er personlighetsforstyrret. Hvis det fører til problemer i familien, jobb/skole eller dine egne tanker og følelser, bør du kanskje ta det opp med fastlege/psykolog. Da kan du bli testet for eventuell personlighetsforstyrrele. Det skal flere kriterier for å få en slik diagnose. Heldigvis. Da hadde vel halve Norge vært "borderline".

tunglettlett

Min bipolar er en del av meg - alle aspektene integreres i hele meg. Jeg skal innrømme at jeg trives bedre som hypoman enn som deprimert, men begge dele er en del av meg. I perioder kan jeg jobbe masse, i andre perioder mer normalt, mens i andre perioder igjen (heldigvis blitt sjeldnere etter som jeg ikke har brent meg ut i hypomaniene) har det gått heller trått.

Skulle man snakke om identitetskrise, må det i tilfelle være i de deprimerte periodene når jeg tilsynelatende fikser det meste som før, men innvendig er jeg totalt desperat og destruktiv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...