Gjest mann 4077 Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne og slutte når jeg skal fortelle om min "tilstand". I det siste året har jeg slanket meg etter ketolysekuren. Gikk ned 17 kilo. Var veldig fornøyd med det. Etter å ha fulgt kuren i 6 mnd begynte jeg å få en del ubehag med hjertebank, "brenninger" under huden og trykk i brystet (antakeligvis luftplager). Jeg valgte derfor å gå over til normal kost igjen. Jeg er allikevel nøye med hva jeg spiser. Unngår spesielt sukker og veldig fet mat. De siste 2-3 mnd har jeg følt meg veldig trett og sliten. Har hele tiden trodd at det har sammenheng med for mye å gjøre og for lite søvn.For ca en mnd siden var jeg en tur i england der jeg sov lite og hadde en del inntak av alkohol. Følte meg frisk og rask selv om jeg sov lite hver natt i en uke. I de siste tre-fire ukeneetter turen har min tilstand forverret seg kraftig. Det begynte med at jeg hver kveld fikk en feberfølelse i kroppen. Kan beskrives som brenninger under huden. Akkurat som jeg forbrenner masse hvis du forstår. Følte også et visst ubehag på venstre side av nedre delen av magen. Gikk til legen med dette. Tok mange blodprøver og ekg. Alt bra. Avføringsprøven var bra. Ble sent til ultralyd av magen. Fant ingenting alarmerende. Fant en liten cyste på binyrene (tror det var det) som legen mente ikke var noe farlig, men som han ville sjekke igjen om et år.Har tatt en del prøver på ulike allergier jeg ikke har fått svar på ennå. For en uke siden opplevde jeg at det var friskt blod utenpå avføringenog litt på papiret. Ringte legen og fortalte det. Hun mente det måtte være hemmorider. Jeg er bekymret for alvorlige sykdommer i tarmsystemet, men legen min tror ikke det er det som feiler meg. Hun skulle likevel henvise meg til gastroskopi. Har ikke fått denne innkallingen ennå. De siste tre-fire dagene har det blitt værre. kjenner nesten konstand brenningene eller feberfølelsen (har ikke feber). Av og til litt kvalm. Av og til svimmel. Ha gått ned 2 kilo de siste tre dagene. Har tidvis tette bihuler. Kommer og går fort. mye rumling i magen. Stort sett fast og fin avføring. (Var tidligere mer plaget av diare og løs avføring). Jeg prøver å få svar på nettet om hva som feiler meg og blir mer og mer redd for at det er en dødelig og alvorlig sykdom som har rammet meg. Jeg tenker ofte det værste og er klar over at deler av det jeg kjenner kan være psykisk. Men alt kan ikke være det. Det er et eller annet som ikke stemmer. Har du en ide om hva det kan være og tips til hva jeg kan gjøre? hilsen engselig mann 40 år 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330226-redd-for-alvorlige-sykdommer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Regner med at legen din har sjekket stoffskiftet ditt. Mye av plagene dine kan minne om høyt stoffskifte. Be gjerne om en ny sjekk, og finn gjerne fram til gamle resultater. I ditt tilfelle bør også hormoner som utskilles fra binyrene sjekkes. Dette er spesiele prøver, der du må samle urin gjennom ett døgn, for så å ta med en liten del av samleprøven til legen. Blodprøver tatt på visse tider av døgnet hører også med. Kanskje bør også nyre-funksjonen testes; en litt mer avansert prøve enn en vanlig blodprøve. Viktig at også B12-verdiene din sjekkes. Lave verdier av dette kan også gi liknende plager. Litt friskt blod i avføring er oftest helt "uskyldig", men i ditt tilfelle med vekttap er det fornuftig med en tarmundersøkelse. Du får starte i denne enden, og sørge for oppfølgingstimer slik at legen din kan henvise til videre undersøkelser dersom ikke plagene forsvinner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330226-redd-for-alvorlige-sykdommer/#findComment-2765598 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.