Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Vi har også stort hus, og det tar nok minst 4 timer å vaske det skikkelig.

Vaskehjelpen vi har hatt, og som nå har sagt opp i protest fordi hun ikke fikk mer lønn har stort sett vasket midt på gulvet - ikke alltid med våt fille kan det virke som. Hun har støvsugd midt på gulvene, ikke i kroker og ikke under sofaer - som det er veldig lett å komme til uten å flytte.

Hun har vasket toalett og vasker på badet godt, badekaret så som så, dusjen ikke i det hele tatt.

Hun har støvtørket midt i rommet...

Hun har brukt max 2 timer, og forlangt 400,- gangen, svart. Dvs. 200,-/timen.

Sist hun var her skrev jeg en beskjed til henne om at jeg ikke var helt fornøyd, og ba henne prioritere støvtørking og vasking bl.a. under sofaer etc.

Hun var her nok i mellom 3 og 4 timer. Ringer meg i etterkant og er litt i sjokk over at jeg kan be henne gjøre så mye, hun måtte jo jobbe i nesten 4 timer!!! Skal det være slik må hun ha minst 600,- gangen.

Jeg svarte at det ikke var aktuelt. Og så sa hun opp. Good riddens, sier jeg :)

Jeg slapp å si henne opp i alle fall.

Grunnen til at jeg vet hvor lenge hun arbeider er at hun kommer kl. 09 om morgenen, og så kommer eldste datter i huset hjem kl. 11.15 den dagen i uka hun er her.

Vel, da er det bare å lete etter ny vaskehjelp da... Og det er neimen ikke lett har jeg funnet ut...

Jeg har fått bekreftet av svarene her at jeg ikke er urimelig i kravene mine. Hun fikk selvsagt forespeilet hva vi ønsket gjort når hun begynte.

Jeg skjønner godt at du antakelig er langt bedre tjent med en ny vaskehjelp! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330265-vaskehjelp/page/2/#findComment-2765200
Del på andre sider

Fortsetter under...

Persille1365381127

I mine øyne er ingenting av dette urimelig å forvente, og jeg betaler 160kr timen + mva.

Men jeg ser det varierer litt på nøysomheten alt ettersom hvem som er her, så jeg pleier innimellom å skrive en liste over hva jeg vil ha gjort - og da type; støvtørking over alt (husk hyllene ved tv'n), vaske gulv (gulvet inne i skyvedørsgarderoben og under sofaen også)...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330265-vaskehjelp/page/2/#findComment-2765292
Del på andre sider

I mine øyne er ingenting av dette urimelig å forvente, og jeg betaler 160kr timen + mva.

Men jeg ser det varierer litt på nøysomheten alt ettersom hvem som er her, så jeg pleier innimellom å skrive en liste over hva jeg vil ha gjort - og da type; støvtørking over alt (husk hyllene ved tv'n), vaske gulv (gulvet inne i skyvedørsgarderoben og under sofaen også)...

Da blir det jo sånn ca 200,- timen.

Det er jo greit det, så lenge man er fornøyd med jobben som blir utført :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330265-vaskehjelp/page/2/#findComment-2765297
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...