Gå til innhold

Tilbakevendene depresjoner

Anbefalte innlegg

Mann 33 år.

Tilbakevendene depresjoner siste 10 år. Særlig på vinterstid. Familiehistorikk med samme problemer, søsken, far og farmor.

Har noen tendenser til impulsitet, men aldri uvanlig høyt stemningsleie.

Noe angst og søvnproblemer.

I dag medisinert med 150 mg Efexor, men har fremdeles symptomer som nervøsitet, nedstemthet innimellom.

Hva kan være nyttig å prøve?

Høyere doser Efexor (har prøvd ut Cipralex, ikke fungert), eller hadde det vært en tanke å prøve ut stemningsstabiliserende som Lamictal?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330272-tilbakevendene-depresjoner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest perhaps

Alt dette er utprøvd, men det funker ikke.

Dette er ikke såkalt vintedepresjon.

Ok, bare et forslag. Men er det prøvd og ikke fungerer, er det selvsagt bare å utelukke dette alternativet.

Jeg bare ville nevne det, fordi en kamerat av meg med stadig tilbakevendende depresjoner har meget god nytte av store doser d-vit.

Gjest mitt forslag

Tror jeg i aller første omgang ville øket dosen til 225 mg på efexor. Siden du nå allerede går på den medisinen, er det greit å sjekke ut dens fulle potensiale før en ev. prøver annet. Å prøve ut en haug medisiner halvveis er ikke så lurt.

Men ikke gjør noe uten i samråd med legen din.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...