Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest varuna

Hei. Jeg er en dame på 42 år, som har hatt en kjæreste i snart 2 år. Vi er begge skilt på hver våres kant. Eller han er separert, og har vært det i 6 år nå. Vi har begge barn fra tidligere ( ingen sammen) Vi har heller ikke flyttet sammen, selv om dette har vært et tema i lang tid. Problemet er som følger, han sier han elsker meg og at han aldri har hatt det sånn før. Vi bor over 1 time fra hverandre, og dette gjør at det blir så som så med å treffes, jeg merker at dette tar veldig på meg. I tilegg er det et stort problem at han hele tiden må stille opp for eksen ( som han har barn med ) han kjører henne hit og dit, må alltid være beredt til å komme. Selv om de har delt omsorg er det han som kjører ungene hit og dit når det ikke er hans samværsdager. Dette kan jo være greit en gang i mellom, men ikke hele tiden. Det ødelegger mye for oss, og vi får aldri planlagt noe. For han virker dette helt greit, og det er det som er så frustrerende for meg. Han gir henne ganske mange penger også, ca 50 000 i mnd, betaler dyre reiser for henne, mens han selv ikke har råd til noen ting, og må ofte få penger av meg. Sist hun dro på reise kom han til meg, og spurte om penger til å betale hennes regninger, fordi det hadde han lovet. Jeg trodde ikke mine egne ører når jeg fikk det spørsmålet. Jeg fikk pengene tilbake for så å pøse ut et nytt beløp. Han har en god jobb, men eier ingenting. Første året vi var sammen fikk han et stort problem med skatt og moms, og dette sliter han med enda, da hadde han to biler og de tok begge to fra han, men enda står det igjen en masse. Jeg har sagt at han får skjerpe seg når det gjelder det økonomiske, og det har jeg blitt lovet. Men når jeg nevnte dette med eksen hans og at hun får så mye penger, ble han sint og sa at jeg bare skulle godta eller stikke. Men jeg er hos han fortsatt, jeg elsker han så veldig, men nå er det gått så langt at jeg ikke vet om jeg klarer mere. Han gir meg hele tiden forhåpninger om ditt og datt, bla annet det å flytte sammen. Jeg har sagt at jeg kan flytte inn til han, mens der har han en kamerat boende (som flyttet inn til han for et år siden) han sier jeg kan flytte inn så fort kameraten er ute. Han vil ikke pusje på kameraten sin fordi han visst har personlige problemer. For meg virker dette som at han ikke vil nok, og ikke tar meg på alvor. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. jeg er så veldig glad i han, og han gir egentlig veldig mye av seg selv når han kan. Men dette er så utrolig vanskelig å leve med. Og jeg vet ikke når i fremtiden det vil skje noe forandringer i disse tingene. Har du noen råd til hva jeg kan gjøre ? Når det gjelder eksen hans så gjør hun ingenting, ikke arbeider og ikke går på skole, hun er en del yngre enn meg og han. Jeg synes det er rart at han ikke stiller noen krav til henne overhodet. Hun får også flere tusen kroner av moren til kjæresten min i mnd. Det blir jo litt annerledes, men alt i alt er dette mye å godta for meg. Han sier ellers ikke stort om disse tingene og etter at han ble så sint klarer jeg ikke å ta ting opp igjen. Jeg mener at han ikke gjør nok for at vårt forhold skal være bra. Og jeg føler meg mere som en elskerinne enn noe annet, bortsett fra når vi er sammen og har det veldig fint. Han har også sagt at han skal ordne med skilsmissen i hvertall 1år, og være bare min sier han. Men det skjer ingenting.. hva er grunnen til dette ? Jeg vet at det ikke er noe mellom disse to ellers, det er jeg helt sikker på .. Håper på noen gode råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330281-hva-b%C3%B8r-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

mariaflyfly

''Han gir henne ganske mange penger også, ca 50 000 i mnd, ''

50.000,- i måneden?? Det er jo galskap. Ingenting annet.

''betaler dyre reiser for henne''

Hvorfor?

''mens han selv ikke har råd til noen ting, og må ofte få penger av meg. Sist hun dro på reise kom han til meg, og spurte om penger til å betale hennes regninger, fordi det hadde han lovet. Jeg trodde ikke mine egne ører når jeg fikk det spørsmålet. Jeg fikk pengene tilbake for så å pøse ut et nytt beløp.''

Her ringer det en bjelle hos meg som sier at noe er fundamentalt galt. Fyren ikke spillegal eller noe, og pøser ut penger til det, og juger om eksen sin? Noe er ihvertfall helt riv ruskende galt her, og jeg hadde aldri i livet involvert meg med han.

''Han har en god jobb, men eier ingenting. Første året vi var sammen fikk han et stort problem med skatt og moms, og dette sliter han med enda, da hadde han to biler og de tok begge to fra han, men enda står det igjen en masse. Jeg har sagt at han får skjerpe seg når det gjelder det økonomiske, og det har jeg blitt lovet. Men når jeg nevnte dette med eksen hans og at hun får så mye penger, ble han sint og sa at jeg bare skulle godta eller stikke. ''

Jeg mener det siste ville vært det eneste fornuftige å gjøre.

''Og jeg føler meg mere som en elskerinne enn noe annet, bortsett fra når vi er sammen og har det veldig fint. Han har også sagt at han skal ordne med skilsmissen i hvertall 1år, og være bare min sier han. Men det skjer ingenting.. hva er grunnen til dette ? ''

Du ER jo hans elskerinne. Det er derfor han ikke gidder å rydde opp i den skillsmissen, tror ihvertfall jeg.

Dump ham. Du fortjener bedre.

Gjest Elsker du ham virkelig?

Ser du poengterer et par ganger at du er så inderlig glad i mannen, faktisk elsker ham, og da lurer jeg på: Hva er det du elsker ved ham?

Han juger, han bruker pengene dine, han bruker sine penger på x'en og ikke deg, vil ikke bo sammen med deg, har økonomisk rot pågående.

Det kommer ikke helt fram hvordan han kan være sjarmerende.

Jeg er enig med Mariaflyfly - her MÅ det ligge noe mer bak! Ingen som er ved sine fulle fem gir eksen 50.000,- i mnd for å sitte igjen med ingenting selv.

Jeg hadde ikke orket å være sammen med en slik fyr i alle fall. Du er sikker på at det er slutt mellom dem?!

Gjest varuna

Jeg er enig med Mariaflyfly - her MÅ det ligge noe mer bak! Ingen som er ved sine fulle fem gir eksen 50.000,- i mnd for å sitte igjen med ingenting selv.

Jeg hadde ikke orket å være sammen med en slik fyr i alle fall. Du er sikker på at det er slutt mellom dem?!

Jeg er helt sikker på at det ikke er noe mellom dem nå, men jeg reagerte en gang på det han sa, som lød følgende.. jeg er veldig glad i henne, men det seksuelle er det slutt på.. Da tenkte jeg, hva er det da som står igjen, og det er vel dette jeg nå får erfare.

Jeg var ikke klar over disse pengene som han gir før jeg overhørte en samtale med hans kamerat og han ( han visste at jeg hørte det )

dette er vel ca 3 mnd siden, det var da han ble så sint.

Han bedyrer at alt skal bli så bra, og at vi to er som skapt for hverandre, og at han aldri har vært så lykkelig som nå.

Han har også fridd til meg, hehe.. men jeg tror det bare er vrøvl.

og jeg tror vel egentlig at dette er det samme som å tro på julenissen. Men jeg har håpet så lenge, og når han bedyrer at alt skal bli så bra, bare han får forenklet seg litt som han kaller det. Jeg vet ikke i forhold til hva egentlig. kanskje x'n sin.. Noe er jo rimlig spes der ! Skulle ønske jeg visste mere, men det er ikke samtale tema. Og det er best for meg å ikke nevne hennes navn har jeg skjønt.

Annonse

Gjest varuna

Ser du poengterer et par ganger at du er så inderlig glad i mannen, faktisk elsker ham, og da lurer jeg på: Hva er det du elsker ved ham?

Han juger, han bruker pengene dine, han bruker sine penger på x'en og ikke deg, vil ikke bo sammen med deg, har økonomisk rot pågående.

Det kommer ikke helt fram hvordan han kan være sjarmerende.

Det er nok den romantiske / humoristiske / morsomme/ underholdene personen jeg falt for, dette andre valgte jeg å se på med andre øyne, og trodde kanskje det skulle bli bedre.

men jeg synes det bare har blitt værre, og som sagt tidligere her var disse pengene noe jeg ikke visste om før for 3 mnd siden.

Jeg vil også si at hans rot i det økonomiske var faktisk noe han var veldig lei seg for. Vi har jo alle vårt.. og jeg valgte å nesten : Ta vare på han i den værste tiden.. Vi har hatt utrolig mange fine stunder, og han sier det er jeg som betyr noe i hans liv, men det med ord har jeg hørt så mange ganger, og jeg begynner å miste troen. Jeg skulle så gjerne ønske det var noe jeg kunne gjøre for at det skal bli annerledes, men dette er jo noe han må se med egne øyne, og det er kanskje ingen annen utvei enn å avslutte..

Gjest varuna

Her ringer alle varselklokker hos meg, både når det gjelder forholdet til eksen, til økonomi generelt og når det gjelder vilje til å gi deg plass i sitt liv.

Jeg er så enig.. Men han snakker som om han er villig til det, men det skjer bare ingenting... og jeg kan jo ikke vente, og jeg vet jo egentlig ikke hva jeg venter på heller. Men det er så fryktelig vondt hvis jeg må ta valget å trå ut av forholdet.

Jeg er helt sikker på at det ikke er noe mellom dem nå, men jeg reagerte en gang på det han sa, som lød følgende.. jeg er veldig glad i henne, men det seksuelle er det slutt på.. Da tenkte jeg, hva er det da som står igjen, og det er vel dette jeg nå får erfare.

Jeg var ikke klar over disse pengene som han gir før jeg overhørte en samtale med hans kamerat og han ( han visste at jeg hørte det )

dette er vel ca 3 mnd siden, det var da han ble så sint.

Han bedyrer at alt skal bli så bra, og at vi to er som skapt for hverandre, og at han aldri har vært så lykkelig som nå.

Han har også fridd til meg, hehe.. men jeg tror det bare er vrøvl.

og jeg tror vel egentlig at dette er det samme som å tro på julenissen. Men jeg har håpet så lenge, og når han bedyrer at alt skal bli så bra, bare han får forenklet seg litt som han kaller det. Jeg vet ikke i forhold til hva egentlig. kanskje x'n sin.. Noe er jo rimlig spes der ! Skulle ønske jeg visste mere, men det er ikke samtale tema. Og det er best for meg å ikke nevne hennes navn har jeg skjønt.

Hvis det virkelig er du som betyr noe i hans liv nå så får han bætterdø få ut fingeren og vise det da! For det virker virkelig som at han overhodet ikke er ferdig med henne gitt.

Jeg hadde gitt fyren et kraftig ultimatum her. Enten kutter han henne ut tvert eller så kan han bare glemme deg. Du kommer over ham vet du.

Gjest midia

Jeg er enig med mariaflyfly i at her er det noe riv ruskende galt.

Han bruker ikke de 50 000 på eksen, men derimot kanskje på gjeld?

Eller enda værre, eksen og han bruker deg som en pengemaskin.

Hvordan vet du at han ikke har noe forhold til henne når du bor 1 time unna?

Har du vært hjemme hos han?

Er du sikker på at det ikke er eksen som bor der istedet for kameraten?

Du må ta av deg skylappene og gå videre uten han,

Dette vet du egentlig selv, men sitter og håper på at alt skal snu.

Det store spørsmålet er hvor lang tid har han/de deg i sin hule hånd?

Ønsker deg lykke til! Ut og lev livet nå kjære deg. Synes synd på deg.

Gjest Elsker du ham virkelig?

Det er nok den romantiske / humoristiske / morsomme/ underholdene personen jeg falt for, dette andre valgte jeg å se på med andre øyne, og trodde kanskje det skulle bli bedre.

men jeg synes det bare har blitt værre, og som sagt tidligere her var disse pengene noe jeg ikke visste om før for 3 mnd siden.

Jeg vil også si at hans rot i det økonomiske var faktisk noe han var veldig lei seg for. Vi har jo alle vårt.. og jeg valgte å nesten : Ta vare på han i den værste tiden.. Vi har hatt utrolig mange fine stunder, og han sier det er jeg som betyr noe i hans liv, men det med ord har jeg hørt så mange ganger, og jeg begynner å miste troen. Jeg skulle så gjerne ønske det var noe jeg kunne gjøre for at det skal bli annerledes, men dette er jo noe han må se med egne øyne, og det er kanskje ingen annen utvei enn å avslutte..

Ord er bare ord, det er handling som teller. Og i handlingens øyemed har han vel ikke akkurat fått ståkarakter...

Eksen...? Høres mer ut som namsmannen i mine ører, når jeg hører det høye beløpet. Jeg husker tilbake på 90-tallet, da hadde jeg en økonomisk stokk dum kollega, som i en tre(?)-årsperiode måtte betale 85% av lønna si til denne.

Uansett - dump denne nissen. Lykke til! Og måtte lykken stå deg bi :-)

Gjest Nickløsheletia

Det er nok en skikkelig røverhistorie denne mannen har servert deg.

En mann med god lønn som ikke eier noenting men gir 50.000 i måneden til x`en som også mottar penger fra hans mor og som igjen trenger penger også fra deg for å betale regninger.

Hvordan er det mulig å tro på dette?

Annonse

50.000,- i måneden??!!

Hvem i all verden har råd til å gi fra seg dette til eksen HVER måned??

Og hvorfor i all verden skulle hun trenge så mye penger fra ham??

De færreste er jo i nærheten av å få utbetalt et slikt beløp pr måned! Da skal man ha en usedvanlig godt betalt jobb!

Sikker på at det ikke er kr 5.000,-??

Hvis han gir eksen alt han tjener, så må han enten være usedvanlig naiv / dum, eller så ligger det noe mere bak enn hva han har fortalt deg.

Kanskje han skylder henne penger? Eller fortsatt har betalingsforpliktelser på lån han har sammen med henne? F.eks hvis de ikke har gjort opp felles bolig?

Ellers virker det jo helt bort i natta at han skulle betale henne slike beløp + regninger og dyre ferier. Dette har jeg faktisk vanskelig for å tro på...

Når det gjelder det at han stiller opp for barna med kjøring etc, så synes jeg dette er noe du bør finne deg i.

Jeg synes det er en positivt at han prioriterer og stiller opp for sine barn, også utenom "sine" dager!

Dette dreier seg om å være en god far, og vise barna at han fortsatt er der for dem tiltross for skillsmissen.

Men utover dette, høres han ut som en skikkelig sosemikkel når det gjelder å organisere økonomien sin, og livet sitt forøvrig.

Jeg hadde vært svært skeptisk til å flytte sammen med en person som var i hans situasjon. Hvis du irriterer deg over dette allerede nå, når dere kun treffes som kjærester av og til, så kommer det garantert til å bli enda verre å måtte forholde seg til dette på daglig basis.

Høres ut som han har litt å rydde opp i på egenhånd, før han er klar for praktiske og økonomiske forpliktelser i et nytt forhold.

Kanskje han også skjønner dette selv? Og at det er derfor han ikke er så ivrig på å videreutvikle forholdet deres??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...