Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mannen min har funnet ut at han våkner lettest om morgenen hvis det er _lyst_ i soverommet. Han vil bare ha ei lett blondegardin foran vinduet.

Men jeg våkner x antall gang om natta, klarer ikke å sove godt når det er så lyst. Og det er virkelig lyst.

Ett par - tre netter har jeg derfor sovet på kontoret, der det er lystett rullegardin. På spørsmål om hvorfor, har jeg fortalt at det er for lyst for meg på soverommet.

I går ved leggetid prøvde jeg meg på å henge et pledd foran vinduet, men han nektet det. Sa at jeg heller måtte finne noe å legge over øynene - ei sovemaske av noe slag. Men - da får jeg iallefall ikke sove. Lå på soverommet i natt, våknet mange, mange ganger.

Tenker på å lage et eget soverom til meg selv (har plass), men synes det er vel drastisk det også. Det er jo uansett triveligst å dele soverom, synes jeg.

Hvordan skal vi løse dette? Gode innspill mottas med takk.

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• BMS!

6

• Attekattenoa

3

• ....AV

2

• Colette

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Shira :o)

Da kjøper han seg slik vekkerklokke som sakte begynner å lyse før den ringer. Du kan ha det mørkt når du skal sove, og han våkner lett og lyst om morgenen.

Kan det være en løsning?

Noe ala slikt jeg tenkte på:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oyCz6oZK.LxSR0EjcIZBwx1e0000dLien8su?ProductID=lULD4QFHHQUAAAEc3UwkcQMD&CatalogCategoryID=

mariaflyfly

Her synes jeg dine hensyn burde veie tyngre enn hans. Det er viktigere å sove godt gjennom natten enn å våkne lett, vil jeg absolutt tro. Synes det kan virke litt egoistisk av din mann ikke å forstå dette.

Jeg skriver under her.

Annonse

Gjest Elextra

[quote name=Shira :o)' timestamp='1244809554' post='4164951]

Da kjøper han seg slik vekkerklokke som sakte begynner å lyse før den ringer. Du kan ha det mørkt når du skal sove, og han våkner lett og lyst om morgenen.

Kan det være en løsning?

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oyCz6oZK.LxSR0EjcIZBwx1e0000dLien8su?ProductID=lULD4QFHHQUAAAEc3UwkcQMD&CatalogCategoryID=

Det var en god idé, en slik har jeg faktisk (men har ikke brukt den på en stund)! :-)

Attekattenoa

[quote name=Shira :o)' timestamp='1244809554' post='4164951]

Kan det være en løsning?

Støtter denne. Har en slik selv, og det fungerer bra. Våkner til soloppgang og øredøvende fuglekvitter hver morgen :-)

Jeg har en sånn. Bruker å våkne før den ringer hvis jeg bruker den regelmessig.

Eneste problemet er hvis begge våkner av lyset, og han skal opp tidligere enn henne.

Ellers syns jeg det er viktigere at man får sove gjennom natten, i forhold til at den andre skal våkne lettere.

Annonse

Hvis det eneste argumentet hans er at han våkner lettere når det er lyst, så får han heller skaffe seg en vekkeklokke!

Så får han heller trekke fra gardinene noen minutter før han står opp, hvis han trenger litt dagslys for å få opp øynene..

Hva i all verden gjør han om vinteren da? Når det er mørkt over halve døgnet??? Han klarer vel å stå opp da også, tenker jeg?

Gjest Ebbas

Å sove i løpet av natta trumfer å våkne lett om morgenen. Mannen din er en egoist.

Enig - enda jeg er som din mann. Er veldig heldig med min kjære overlever å sove med et ganske lyst soverom...men det er ikke noe jeg kunne forvente..!

Om vinteren har jeg det trist hver morgen, siden det er så mørkt. Bør nok kjøpe en slik oppvåkningslampe ja..

Jeg synes ikke du er urimelig i det hele tatt. Jeg har sort rullegardin med sorte gardiner utenpå, og vil ha minst mulig lys gjennom natten, året rundt. Kaldt, mørkt soverom er et must for meg. Ellers våkner jeg ofte og sover urolig. Men mannfolka har en tendens til å sovne og fortsette å sove, uansett forutsetninger :-)

Kan ikke annet enn å tenke "enda en god grunn til å lovprise det å bo alene" :-))

Du har selvfølgelig rett. Det skal være mørkt når man sover. Da frigjøres nemlig melatonin som er kroppens naturlige søvnhormon - og man sover bedre og dypere. Da blir man mer uthvilt på dagen og det blir lettere å stå opp om morgenen. Jeg har ikke funnet på det selv:

http://www.dinside.no/528519/sovnlos-i-sommernatten

Gjest min mening her

Gubban for en egoist! Sorry....

Du må ofre din søvn fordi han lettere skal våkne om morgenen?? Høres jo helt tåpelig ut... Det er selvsagt han som må gi seg i denne saken!

Uten at jeg kan si noe om forholdet ellers, da jeg ikke vet noe om det, synes jeg faktisk dette var en ganske drøy ting. Enkeltstående hendelser kan fortelle ganske mye, og denne saken kan gi mange timer i nødvendig parterapi etter mitt syn. Ja, det mener jeg faktisk. Hvis min elskede i liet mitt synes det er greit nok at jeg ikke sover godt slik at han skal våkne lettere, da er det noe med respekten som er bekymrende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...