Gå til innhold

Er dette egentlig nødvendig?

Anbefalte innlegg

Frøkenbekymra

Hei, det mistenkes at jeg har en bipolar lidelse. Trapper nå opp på Lamictal. Har følt meg ganske stabil den siste uka, men mildere nedstemt. Psykologen min har bekymret seg for at dette plutselig skulle snu om - noe jeg ikke har tenkt på som noen fare ettersom jeg trodde det skulle ordne seg så fort jeg hadde sluttet med zoloft.

I går fikk jeg likevel ganske mye energi. Jeg måtte trene, malte for ei venninne frem til midnatt, begynte å dikte en sang etter at jeg hadde lagt meg - måtte opp igjen og skrive.

I dag hadde jeg riktignok litt plagsomt mye energi, men jeg har faktisk gjort mye. Diktet ferdig sangen, vært hos legen og satt i gang en husvask. Føler meg faktisk HELT klar og fokusert på det jeg driver med. Føler meg bedre enn på lenge. Er dette virkelig nødvendig og medisinere bort. Psykologen mener jeg bør ta noe som heter Seroquel i tillegg til Lamictalen, men jeg har egentlig ikke lyst. Føler meg jo helt topp :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330285-er-dette-egentlig-n%C3%B8dvendig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man er på topp, bruker opp all energien ++++

Så bærer det rett ned i svarteste helvete igjen.

Sånn er bipolar lidelse. Er du skikkelig smart nå, så gjør du som behandleren din sier.

Uansett hvor og hva du leser om bipolar lidelse...for all del : Ta medisinene dine!

Gjest imzedimze

Lamictal skal jo gjøre sånn at du ikke får en nedtur, selv om du får litt hypomanier, så når du er ferdig trappet opp er det ikke sikkert du trenger seroquel i det hele tatt :-)

Men det kan være nødvendig før du er ferdig trappet opp på lamictalen.

Det skal være lov å ha litt hypomanier uten at de behøver medisineres bort så lenge de ikke fører til skadelige konsekvenser for deg, for ja, hypomani kan være en fordel det, man får mye gjort :-)

Så om dine hypomanier bare fører til goder for deg er det ikke sikkert du trenger seroquel, eventuelt at du bare trenger den frem til du er opp i riktig dose lamictal.

Lamictal skal jo gjøre sånn at du ikke får en nedtur, selv om du får litt hypomanier, så når du er ferdig trappet opp er det ikke sikkert du trenger seroquel i det hele tatt :-)

Men det kan være nødvendig før du er ferdig trappet opp på lamictalen.

Det skal være lov å ha litt hypomanier uten at de behøver medisineres bort så lenge de ikke fører til skadelige konsekvenser for deg, for ja, hypomani kan være en fordel det, man får mye gjort :-)

Så om dine hypomanier bare fører til goder for deg er det ikke sikkert du trenger seroquel, eventuelt at du bare trenger den frem til du er opp i riktig dose lamictal.

Jo, man kan faktisk få en nedtur fordi om man har riktig speil i Lamictal.

eh, ja såklart KAN man få det, det er ikke alle som klarer seg med bare lamictal...men det er fullt mulig for en stor del å klare det ved bipolar 2...

Enig i det, men man bør jo slettes ikke la en hypomani få blomstre hvis man vil unngå en nedtur.

Grenser for hvor mye man kan forvente av en medisin.

Annonse

Frøkenbekymra

Man er på topp, bruker opp all energien ++++

Så bærer det rett ned i svarteste helvete igjen.

Sånn er bipolar lidelse. Er du skikkelig smart nå, så gjør du som behandleren din sier.

Uansett hvor og hva du leser om bipolar lidelse...for all del : Ta medisinene dine!

Takk alle. Jeg er allerede nede og ganske sliten. Glad det ble en kortvarig "fornøyelse" denne gangen. Jeg skal ta medisinene mine - føler meg nok ikke helt sikker på hva jeg finner på når jeg blir sånn. Problemet er at jeg ikke kan forutsi noen ting mer. Trodde jeg var bedre og plutselig kom det.

Er dere andre også slik at det er umulig å sitte stille? Det er ganske upassende når man er voksen. Det forventes at man skal sitte pent, med hodet opp og bena ned. Skjønner faktisk at jeg har et problem ..

Takk alle. Jeg er allerede nede og ganske sliten. Glad det ble en kortvarig "fornøyelse" denne gangen. Jeg skal ta medisinene mine - føler meg nok ikke helt sikker på hva jeg finner på når jeg blir sånn. Problemet er at jeg ikke kan forutsi noen ting mer. Trodde jeg var bedre og plutselig kom det.

Er dere andre også slik at det er umulig å sitte stille? Det er ganske upassende når man er voksen. Det forventes at man skal sitte pent, med hodet opp og bena ned. Skjønner faktisk at jeg har et problem ..

Egentlig en grei erfaring å ta med seg da.

Nå når jeg bruker medisiner har livet blitt greit og forutsigbart. Så langt man kan forvente det.

Har også problemer med å oppføre meg, og det er veldig pinlig å tenke på i etterkant alt det jeg har foretatt meg.

Jeg bruker Lamictal mot depresjoner og Seroquel mot mani/depresjon. Hjelper meg også å sove på natta.

Lykke til videre :)

Gjest imzedimze

Enig i det, men man bør jo slettes ikke la en hypomani få blomstre hvis man vil unngå en nedtur.

Grenser for hvor mye man kan forvente av en medisin.

vel man kan iallfall ikke forvente så mye av en medisin når den ikke er trappet opp til riktig dose enda.

men mange klarer seg med bare lamictal eller bare et medikament når den er i riktig dose.

=)

har vært overdosert som faen på seroquel og masse annet sjøl, men nå bruker jeg bare et medikament og har det utrolig mye bedre :)

Frøkenbekymra

Egentlig en grei erfaring å ta med seg da.

Nå når jeg bruker medisiner har livet blitt greit og forutsigbart. Så langt man kan forvente det.

Har også problemer med å oppføre meg, og det er veldig pinlig å tenke på i etterkant alt det jeg har foretatt meg.

Jeg bruker Lamictal mot depresjoner og Seroquel mot mani/depresjon. Hjelper meg også å sove på natta.

Lykke til videre :)

Lurer på om det er vanlig å føle seg dopet når man begynner med Seroquel. Er dette i så fall noe som går over når man har brukt det en stund?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...