Gå til innhold

porer etter hudpleie

Anbefalte innlegg

Gjest porefjes

Heisann jeg er 32 år og var hos hudpleie for å få bort porene jeg hadde ved neseroten. Jeg ble da anbefalt krystallsliping, tok det 1 gang gikk greit, 2 gangen tok hun på det hardeste og jeg fikk masse merker etterpå som så ut som,jeg var blitt brent, dette tok over 1 uke før det gikk bort, jeg fikk riper i huden der hvor hun hadde tatt hardest, akkurat som om huden ble slappere der, hvis jeg drar i huden blir det borte, men slipper jeg skrukker det seg som riller, i tillegg har jeg kun hatt porer ved neseroten og veldig fin hud ellers, noen få ganger utbrudd med uren hud. Nå har jeg små porer i hele huden. Panna og kinnene er ikke som de porene ved nesen slik som for meg vanlige porer ser ut, men som om noen har gått å stikket små hull med en nål i hele annsiktet mitt.. Ser enda værre ut når jeg har på sminke. Ved munnviken tok hun veldig hardt der har jeg også riller og masse små porer og huden ser slappere og eldre ut der. Hva har skjedd med den fine huden min, hva kan jeg gjøre for å rette på det, hva slags type behandling?. Det er helt uaktuellt for meg å gå slik. Jeg gikk til hun som eier og drev en annerkjent hudpleie salong, så jeg trodde jeg var i trygge hender og de ville gjøre huden min penere. Håper på svar, for dette plager meg virkelig så mye at jeg speiler meg sikkert flere timer om dagen og gråter når jeg sminker meg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330371-porer-etter-hudpleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er tydelig at hudpleieren har tatt alt for hardt ut! Det høres jo ut som om du har fått små brannsår etter behandlingen. En kollega av meg var til samme type behandling og kom tilbake med sår i hele ansiktet.

Jeg er også opptatt av huden min og har gått til mange forskjellige hudpleiere. Det som ofte går igjen er at jeg synes huden blir "stresset" og irritert etter behandling.

Huden min er bedre enn noen gang nå, og jeg steller den kun selv. Mye klemming og hardhendt behandling er ikke bra.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330371-porer-etter-hudpleie/#findComment-2765861
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Jon Langeland, hudlege

Hei ! Forstår at du er fortvilet for dette, selv om noen kanskje synes at det høres litt rart ut når du bruker lang tid hver dag i speilet, er det også ganske kjedelig dersom man gjennomgår en plagsom og kostbar behandling for et problem og ender opp med et som er større og også på steder der alt var i orden før. Kan vel benytte svaret på spørsmålet ditt til å advare mot alle kraftige behandlinger i ansiktet inklusive slipinger av alle slag som er i nærheten av eller forårsaker sår i huden ; da det kan gii synlige merker. Særlig forsiktige må alle med mørk/ asiatisk hud være . Peelinger som kan være direkte farlige for huden og gi både arr og pigmenttap/ujevn pigmentering er de med trikloreddiksyre (f eks EasyPeel) og phenol(f eks ExoPeel. Av lasere kan CO2 laser gi arr og pigmenttap, hårlasere i for høy styrke eller på solbrun hud kan gi pigmenttap og økt pigment samt arr. "Fraksjonerte" lasere brukt på gal måte kan også gi arr, vær spesielt på vakt mot versjoner som ikke er den originale Fraxel ( f eks Mosaic laser ) og på klinikker der det kan være tvil om at man innehar tilstrekkelig kompetanse . I din situasjon er det veldig viktig at man ikke rusher på en ny behandling , men tar seg god tid og går forsiktig frem . Litt vanskelig å si hva du skal gjøre , men kan være aktuelt i første omgang med lette fruktsyre peeliinger og et kremprogram mens du lar tiden gå litt før man bestemmer noe mer . Med hilsen frea Hudlegen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330371-porer-etter-hudpleie/#findComment-2770083
Del på andre sider

• 2 uker senere...
hudpl. - 83

Veldig beklagelig at du opplevde en dårlig behandling. Jeg vil bare forklare litt. Porer kan man ikke få bort,vi er født med dem og alle har det. Hvor store å synlige de er kommer an på hudtilstanden, livsstil og arvelige faktorer. Røykere har ofte store porer f.eks. Man kan imidlertid få porene til å trekke seg mer sammen så de ikke blir så store at det samler seg talg i. Peelinger og sliping vil være med på å forbedre hudstrukturen, og få i gang blodsirkulasjonen i huden. Disse typer behandlinger vil peele huden for døde hudceller og gjøre den friskere og glattere.

Hilsen hudpleier, Harstad

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330371-porer-etter-hudpleie/#findComment-2774218
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...